دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
سلامت/
محققان انجمن قلب آمریکا معتقدند مصرف زیاد از مرکباتی مانند پرتقال یا گریپ فروت می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهد. خطر سکته مغزی برای کسانی که مرکبات زیادی مصرف می‌کنند به طرز چشمگیری کمتر است و محققان آن را حدود ۱۹ درصد تخمین زده‌اند.

خواص پرتقال و آشنایی با آن


احتمالا همه شما شنیده‌اید که می‌گویند خوردن یک عدد سیب در روز برای بدن بسیار مفید است اما درباره پرتقال چطور؟ پرتقال میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی مختلف است. مواد مغذی درون پرتقال علاوه بر اینکه به سلامت و شادابی پوست کمک واز ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. به همین دلیل از پرتقال به عنوان عضوی از رژیم غذایی سالم یاد می‌کنند. در این مطلب با خواص پرتقال بیشتر آشنا می‌شویم.

 

درخت پرتقال در سراسر جهان قابل کشت است. پرتقال یک میوه محبوب است که به دلیل طعم شیرینی که دارد و از آن برای تهیه آبمیوه، مارمالاد و آب نبات و برای پوست به عنوان ماسک استفاده می‌کنند. شیرینی این میوه طبیعی است و ضرر ندارد. این میوه انواع مختلفی دارد و به درمان بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

 

هر پرتقال دارای۱۷۰ماده شیمیایی و۶۰فلانوئیداست. این مواد دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این مواد تاثیر بسزایی روی سلامتی دارند.

 

در ادامه مطلب با خواص پرتقال آشنا می‌شویم.

 

خواص پرتقال

 

۱. جلوگیری از سکته‌‌ مغزی

 

محققان انجمن قلب آمریکا معتقدند مصرف زیاد از مرکباتی مانند پرتقال یا گریپ فروت می‌تواند خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهد. خطر سکته مغزی برای کسانی که مرکبات زیادی مصرف می‌کنند به طرز چشمگیری کمتر است و محققان آن را حدود ۱۹ درصد تخمین زده‌اند.

 

۲. جلوگیری از سرطان

 

تحقیقات نشان داده مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال تا دو سالگی کودک، می‌تواند خطر ابتلا به لوسمی را در آن‌ها کاهش دهد.

 

پرتقال معروف‌ترین منبع ویتامین سی است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که از دلایل اصلی بروز سرطان هستند به مبارزه بپردازد.

 

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان داده ویتامین سی موجود در پرتقال به مقابله با سرطان روده بزرگ می‌پردازد. اما برای اینکه بتوانید آن میزان از ویتامین سی را تامین کنید به خوردن ۳۰۰ پرتقال نیاز دارید!! همچنین مرکبات و سبزیجات به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری روده بزرگ می‌شوند.

 

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، نشان می‌دهد که مصرف گریپ ‌فروت و آب ‌پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. بر اساس این مطالعه احتمال ابتلا به ملانوما در افرادی که میزان زیادی از گریپ ‌فروت و آب‌ پرتقال مصرف می‌کنند حدود یک ‌سوم بیشتر از افرادی است که کمتر از این مواد استفاده می‌کنند.

 

۳. جلوگیری از دیابت

 

مطالعات نشان می‌دهد که در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ با افزایش مصرف فیبر در رژیم غذاییشان، سطح قند خون خود را کاهش می‌دهند. همچنین با بالا بردن میزان فیبر مصرفی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ سطح قند خون، لیپید و انسولین بهبود خواهد یافت. یک موز به صورت متوسط حدود ۳ گرم فیبر دارد.

 

بهتر است خانم‌ها روزانه بین ۲۱ تا ۲۵ گرم و آقایان روزانه بین ۳۰ تا ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند.

 

بسیاری از میوه‌ها را قبل از رسیده شدن می‌توان چید و اجازه داد بعد از چیده شدنشان رسیده شوند. اما پرتقال به این صورت نیست و باید روی درخت کاملا برسد و سپس آن را بچینید. این میوه را باید دور از نور آفتاب نگهداری کرد تا پلاسیده نشود.

 

به دلیل کم شدن میوه و سبزیجات در فصل زمستان، بهترین کار استفاده از مرکبات است. در زمستان این نوع از میوه‌ها به مقدار زیادی وجود دارند و در دسترس همگی قرار دارد.

 

نارنگی و پرتقال خونی در دسته این میوه قرار می‌گیرند. خیلی از انواع این میوه شیرین هستند و بعضی دیگر از آن‌ها مزه ترش دارند.

 

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها