دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۲

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ادعای حضور نظامیان ایران در کریمه در کنار روس ها
ایالات متحده روز پنج‌شنبه ادعا کرد که نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند. بر اساس بیانیه کاخ سفید، نیرو‌های ایرانی برای کمک کردن به روسیه در استفاده از پهپاد‌های «انتحاری» علیه اوکراین، به این منطقه اعزام شده‌اند. کربی همچنین افزود که پرسنل ایرانی حاضر در کریمه، عمدتا در فعالیت‌های آموزشی مشغولند و پشتیبانی‌های فنی ارائه می‌دهند و روس‌ها نیز کار هدایت پهپاد‌ها را برعهده دارند.

استاندار تهران: چند نقطه در تهران به زودی برای برگزاری تجمعات تعیین می‌شود
محسن منصوری استاندار تهران با بیان اینکه موافق برگزاری تجمعات در چارچوب قانون هستیم، گفت: ۲ یا ۳ نقطه را در تهران به زودی برای برگزاری تجمعات تعیین می‌کنیم. وی ادامه داد: معاونت سیاسی وزارت کشور در حال تهیه و تدوین آیین نامه‌ای اجرایی است، ما هم مکان‌هایی را مشخص و معرفی می‌کنیم که فرایند این کار و محل این تجمع سریعا مشخص شود سپس به صورت رسمی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

هشدار درمورد بحران امنیتی جدید
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در زمستان بیش از ۲۳۰ میلیون مترمکعب کاهش گاز خواهیم داشت تاکید کرد: همه قوا باید بدانند ناترازی ها در حوزه انرژی تهدیدی هستند که در صورت عدم مدیریت به یک بحران امنیتی تبدیل خواهند شد.

احمد خاتمی: خودکشی و بیماری را به اغتشاش ربط می دهند
احمد خاتمی خطیب موقت تهران گفت: قوه قضائیه طوری با اغتشاشگران برخورد کند که بعدی‌ها دیگر هوس اغتشاش نکنند. وی افزود: این روز‌ها هم یکی خودکشی می‌کند، می‌گویند اغتشاش؛ یکی به اذعان اقوامش بیماری زمینه‌ای دارد، اما ربط می‌دهند به اغتشاشات. اما این خطوطشان بی‌ثمر است.

امام جمعه قم: باید از چهره‌های منتقد تعهد گرفت
سعیدی خطیب جمعه قم گفت: باید ضمن تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی به استعمار مجازی کشور درحوزه بسترهای اینترنت محور و شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر و تلگرام و... پایان دهیم و شبکه‌های اجتماعی خارجی را مجبور به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران کنیم. او گفت: باید آن دسته از چهره‌هایی که به خاطر فضای ایجاد شده انتقاداتی کردند را خواست و نسبت به شرایط کشور توطئه دشمنان آگاهشان کرد و به طور مستند از آنها تعهد گرفت که در دام اینها نیافتند.

واکنش علم الهدی به ماجرای الناز رکابی
علم الهدی امام جمعه مشهد تصریح کرد: اخیراً شاهد بودیم که یک دختر فریب‎خورده که در اجرای مراسم سنگ‌نوردی روسری برداشته، کشف حجاب کرده و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برده است، به کشور بازگشته و با آقای وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده است. در این باره اساساً فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد که این خانم طرد نشود و به نظام برگردد اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد درحالی‌که او بازهم بدون حجاب، تنها به یک کلاه اکتفا کرده است؟

حمله‌ فیزیکی به پزشکیان در تبریز
در حاشیه‌ی حضور مسعود پزشکیان نماینده‌ی تبریز در مسجدی در این شهر، فردی ضمن اهانت به او، قصد حمله‌ی فیزیکی داشت، اما موفق نشد. به گفته‌ی شاهدان عینی، این اتفاق در زمان هنگام خروج پزشکیان از مسجد رسول الله (ص) کوی دانشگاه تبریز در روز پنجشنبه رخ داده است.

اظهارات معاون نیروی زمینی سپاه درباره برداشتن روسری از سر
سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نزسا گفت: آنهایی که در خیابان روسری از سر می‌کنند و بلوا می‌کنند بدانند این انقلاب مزین به خون هزاران شهید است و با چهار تا در آوردن روسری خدشه‌ای به آن‌ وارد نمی‌شود. گفت: در عراق دیدید که‌ چگونه زنان مسیحی و ایزدی در عراق را به فروش بردند؟ اگر این امنیت برای ایران نبود شما (خطاب به آنهایی که روسری از سر برداشتند) را هم به فروش می‌گذارند و عین خیالشان هم نیست که شما اهل کجایید و چه کسی هستید.

حواشی نماز جمعه زاهدن
سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دیروز اظهار داشت: ساعت ۱۳:۰۰ یوم جاری بعد از اتمام نماز جمعه مصلی مسجد مکی تعداد تقریبی ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش و اغتشاشگر اقدام به شعار دادن و سنگ پرانی به مغازه ها و خودروهای عبوری و چند شعبه بانک در خیابان های"رازی، خیام و شهید بهشتی" کردند که با اقدام به موقع پلیس حدود ۵۷ نفر از اغتشاشگران دستگیر و کلیه لیدرها و محرکین آنان نیز شناسایی و عملیات دستگیری آنان ادامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص: برای بی حجابی جرم‌انگاری شده
محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه اخیر مصداق یک فتنه بود. حجاب و رعایت پوشش مناسب زنان و مردان در جامعه یک واجب شرعی و یک وظیفه و الزام قانونی است که برای آن جرم‌انگاری شده است و مرتکب آن، مجرم شناخته می‌شود.

ادعای بررسی حذف ایران از جام جهانی
یک منبع خبری در ایتالیا مدعی شده که «منابع نزدیک به فیفا به جولیو مولا گفته‌اند با توجه به اتفاقات اخیر، متهم شدن ایران به نقض حقوق بشر و فشار مجامع بین‌المللی، فیفا بحث حذف تیم ملی از حضور در جام جهانی را در جلسه شنبه خود مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، ممکن است که ایتالیا با دریافت وایلد کارت (سهمیه آزاد) به جام جهانی راه پیدا کند». سینا کلهر معاون وزارت ورزش با انتشار توییتی در واکنش به این خبر نوشت: فیفا رسانه رسمی دارد و هم سایت کالچو مرکاتو ایتالیا به انتشار اخبار کذب و سایعات معروف است. اگر دغدغه مردم و وطن پرستی ندارید، حداقل به خاطر اعتبار رسانه خودتان، هر دروغی را منتشر نکنید. شنبه روز تعطیل فیفا است.

درخواست رسیدگی سازمان ملل به اتهام کاربرد پهپادهای ایرانی در اوکراین
سه کشور آلمان، بریتانیا، فرانسه در نامه مشترکی از سازمان ملل متحد خواستند به اتهام استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین رسیدگی کند. در این نامه که نمایندگان این سه کشور تسلیم سازمان ملل کردند همچنین خواسته شده است به این سئوال رسیدگی شود که آیا قرار گرفتن پهپاد‌های با منشاء ایرانی در اختیار روسیه و کاربرد آن در جنگ اوکراین به منزله نقض قطعنامه ۲۲۳۱ مصوب شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران بوده یا نه.

علی دایی: بیخود کردند اسم من را در درخواست حذف از جام جهانی آوردند
علی دایی ملی پوش سابق تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره حذف تیم فوتبال ایران از جام جهانی قطر که از او پرسید «ظاهرا در این دادخواست، اسمی هم از شما برده شده» گفت که «بیخود کردند».

استقبال علنی روسیه از تحریم ایران
کنستانتین سیمونوف مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایران تحت تحریم ها باقی می ماند و این تحریم ها سخت تر نیز می شود که اگر بخواهم صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست. در آینده ما باید وارد روابط مشارکت اقتصادی شویم و برنامه های جاه طلبانه ای برای سرمایه گذاری، از جمله سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران داریم.

آمارهای پلیس از اعتراضات دانش‌آموزان
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما در کشور ۳۰ میلیون دانش‌آموز داریم و طبق آمار تنها یک درصد از این دانش‌آموزان اقدام به اعتراض کردند، ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها در ۵۰ مدرسه اعتراضاتی روی داد و در مجموع کشور ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و نهایتا ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها ریختند و این‌ها در برابر جمعیت مردم ایران و جمعیتی که روز سوم مهر در سراسر کشور به خیابان آمدند قابل مقایسه نیستند.

مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک در اینترنت ماهواره‌ای در ایران
چند مقام آگاه به سی ان ان گفتند کاخ سفید در مورد امکان راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در داخل ایران، با ایلان ماسک مذاکره کرده است. پیش از این دولت ایالات متحده برای کمک به ارائه خدمات مهم مخابراتی در اوکراین به استارلینک روی آورده بود و اگر چنین طرحی برای ایران هم اجرا شود، این دومین اقدام بررگ از این دست خواهد بود.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها