دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آمار پزشکان بازداشتی
محمدرضا خردمندمعاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: در حال حاضر آماری که از پزشکان بازداشت شده داریم، بسیار انگشت شمار است. وی یادآور شد: در مورد بازداشت‌شدگان توسط فراجا نیز بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، همه آزاد شده‌اند.

ضرب و جرح یک روحانی در دانشگاه آزاد کرج
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در بیانیه ای هتک حرمت به ساحت مقدس روحانیت توسط برخی افراد در جریان حوادث اخیر در این دانشگاه را محکوم کرد.این دانشگاه اعلام کرد: مستکبرین عالم و عوامل خود فروخته ایشان در داخل کشورهمچنان بر فتنه انگیزیها و هتک حرمت ها و حریم شکنی های غیر قانونی خود پافشاری کرده و برای رسیدن به مطامع نفسانی خود از هر فرصتی، بحران سازی می نمایند تا آنجا که به ساحت مقدس روحانیت جسارت نموده و یکی از اساتید حوزه و دانشگاه را مورد ضرب و جرح قرار داده و با هتک حرمت این شخصیت حوزوی و دانشگاهی موجب شادی دشمنان کینه توز و غم و اندوه دوستداران انقلاب گشته است.

روزنامه دولت: تا امروز هیچ معترضی کشته نشده
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: طی آشوب‌های اخیر در کشور، مدافعان امنیت حداقل ۳۵ شهید را تقدیم ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند. اما کسی از طرف مقابل کشته نشد.

پلیس: یکی از عوامل اغتشاشات در بروجرد خودکشی کرد
فرمانده انتظامی لرستان گفت: یکی از عوامل اغتشاشات در بروجرد پس از درگیری با نیرو‌های انتظامی خودکشی کرد و به هلاکت رسید. وی افزود: در پی درگیری امروز یکی از این ۲ نفر که برادر بودند دستگیر و نفر دوم پس از محاصره خودکشی کرد.

وضعیت پرفسور فرهود، پدر علم ژنتیک ایران
پروفسور فرهود اظهار کرد: روز یکشنبه، ۸ آبان‌ماه ساعت ۵:۵۵، در حال خروج از خانه بودم. دو نفر که لباس مشکی بر تن داشتند و مانند ماموران بودند، بسیار گرم با من سلام‌ و علیک کردند و سوار خودروی من شدند. سپس من را به مکانی بردند و سوار خودرو دیگری کردند. او با بیان اینکه حدود ۲۶ ساعت در خدمتشان بودم گفت: می‌خواستند بدانند که آیا با کسی در ارتباط هستم یا ایرادهایی که مطرح می‌کنم، ایراد معلمی است.

بررسی معرفی سپاه به عنوان سازمان «تروریستی» از سوی اتحادیه اروپا و آلمان
آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD گفت کشورش و اتحادیه اروپا در حال بررسی هستند که آیا سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی کنند یا خیر.

بازداشت نفر دوم حمله به شاهچراغ و ۶ نفر از پشتیبانان عملیات
صبح دیروز وزیر اطلاعات نفر دوم عملیات حمله به حرم شاهچراغ خبر داده بود. وزارت اطلاعات هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که علاوه بر این فرد، ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم نیز شناسایی و بازداشت شده اند.

مقام قضایی: فیلم تخریب موتور سیکلت‌ها توسط پلیس «صحنه‌سازی» است
حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به فیلمی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده که پلیس در حال تخریب و شکستن موتورسیکلت‌های مردم است، گفت: پس از بررسی کامل فیلم و انجام تحقیقات لازم در موقعیت وقوع آن، مشخص شد که محتوای این فیلم از اساس کذب بوده و صحنه‌سازی صورت گرفته است.

صدور هزار کیفرخواست برای متهامن حوادث اخیر در تهران
القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه تاکنون هزار کیفرخواست برای آشوبگران صادر شده است، گفت: دادگاه این عناصر اصلی اغتشاشات در تمام روزهای هفته جاری به صورت علنی برگزار می‌شود.

تکذیب کشته شدن «پارمیس همنوا» از سوی آموزش و پرورش
آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر با صدور بیانیه‌ای کشته شدن یک دانش‌آموز در مدرسه "پروین اعتصامی" در این شهرستان را تکذیب کرد. پیش از این خبری با مضمون "کشته شدن یک دانش‌آموز دختر پایه سوم راهنمایی با هویت پارمیس همنوا در مدرسه پروین اعتصامی در اثر ضرب و شتم گارد امنیتی و ضربه به ناحیه سر" منتشر شده بود که طی بیانیه آموزش و پرورش شهرستان تکذیب شد.

واکنش مشاور رستم قاسمی به تصاویر منتشر شده از او
علی جعفری، مشاور و رئیس دفتر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به تصاویری که اخیرا از قاسمی در فضای مجازی منتشر شده، واکنش نشان داد. او در صفحه توییتری خود نوشت: «صرف‌نظر از اصالت عکسها، انتشار عکسهای خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است؟ برای اغراض سیاسی، شرافت و انسانیت را لجن‌مال نکنیم.»

تفکیک جنسیتی در رستوران دانشگاه تربیت مدرس برداشته شد
رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره سالن غذاخوری دانشجویی گفت: به جز سلف غذاخوری دختران و پسران که به صورت مجزا مشغول به فعالیت است، از ۵ ماه قبل رستوران شکرانه دانشگاه (در طبقه بالای سلف پسران) که برای صرف غذای اساتید و خرید غذا به صورت آزاد در نظر گرفته شده است برای استفاده مشترک خانم‌ها و آقایانی که حتی غذا را از سلف دانشجویی نیز تهیه کرده بودند، در نظر گرفته شد و حتی فضایی بیشتر نیز برای این منظور اختصاص یافت. ما به دانشجویان اعتماد کامل داریم و حتی این فضا نیز از ماه‌ها قبل مهیا شده بوده و در حال حاضر نیز برای استفاده دانشگاهیان مهیاست و سلف مجزای دانشجویان نیز به روال قبل سرویس دهی خواهد داشت.

ادامه فیلتر اینستاگرام و واتس‌آپ تا زمان دادن تعهد
سردار جلالی، فرمانده پدافند غیر عامل گفت: فیلتر اینستاگرام و واتس‌آپ با مصوبه شورای امنیت کشور مسدود شده اند و به دلیل مشارکت با دشمن در حوزه بر هم زدن امنیت کشور بوده است. وی افزود: تا زمانی که این دو پلتفرم تعهدات لازم را به کشور ما ندهند که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند و در چارچوب این قوانین فعالیت نکنند، این مصوبه قابل تداوم خواهد بود.

درخواست اوکراین از فیفا برای حذف ایران از جام جهانی
کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال اوکراین بعدازظهر دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: «با در نظر گرفتن اطلاعات رسانه‌ای درباره نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران که می‌تواند اصول و هنجار‌های منشور فیفا را نقض کند و با عنایت به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران و ادعا‌ها درباره دخالت ایران در تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، از فیفا درخواست می‌کنیم تا حذف تیم ملی ایران از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را بررسی کند.»

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها