
لیلا
واثقی در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران که در سالن سلمان هراتی ادارهکل
فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار
داشت: در حوزه اشتغال پس از تحریمهای ناجوانمردانه که علیه ایران صورت گرفت، حرکتهای
خوبی در سالهای اخیر بویژه در سال 95 انجام شد و در اردیبهشت ماه امسال نیز بسته
رونق تولید و اعتبارات قابل قبولی به مازندران اختصاص یافت که از بخش صنعت آغاز و
کشاورزی را نیز در بر گرفت.
وی
با اشاره به اینکه حدود 980 فقره بنگاه اقتصادی توانستند بسته رونق تولید را در
مازندران به دست بیاورند، افزود: مبلغ جذب تسهیلات بیش از 400 میلیارد تومان بوده
که حدود 80 درصد آن جذب شده است.
مدیرکل جذب و سرمایه
گذاری استانداری مازندران تصریح کرد: این بسته برای واحدهای متوسط و خرد بوده و برای واحدهای
بزرگ، بازار باید وارد میدان شود.
این
مسئول با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری در سالهای اخیر شاهد ورود هیئتهای مختلف
اقتصادی بویژه در سرمایه گذاری خارجی بودیم، اظهار داشت: مازندران از استانهای
مورد هدف CIS
و کشورهای آسیای شرقی بوده است ازجمله سریلانکا، ویتنام ، ایتالیا،
روسیه و قزاقستان برای سرمایه گذاری وارد ایران شدند اما چون سرمایهگذاری ساز و
کار خود را دارد و بخشی از این اقتصاد برمیگردد به اقتصاد بینالملل کشورمان مثلاً
برای بازکردن بحث ال سی و انتقال اعتبارات آن کشور به ایران، به محض اینکه این مشکل
از طرف کشوری مرتفع شود، حتماً سرمایهگذاران میتوانند ورود پیدا کنند.
واثقی
بیان کرد: یک مرکز سرمایهگذاری خارجی در استان داریم که ریاست آن را استاندار و
دبیری آن را اقتصاد و دارایی استان به عهده دارد که کارها را انجام میدهد برای
اینکه اگر سرمایه گذاران دچار مشکل شدند، دولت بتواند حمایتهای ویژه داشته باشد.
وی
با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران گفت: رسانه ها میتوانند نقش
بسزایی بویژه در ارائه چهره اقتصادی فرهنگی داشته باشند.
مدیرکل جذب و سرمایه
گذاری استانداری مازندران اظهار داشت: رسانهها با انضباط و اخلاق رسانهای میتوانند چهره جامعه
را به نحو احسن ارائه دهند، اگر اشتباه صورت بگیرد برداشت مردم میتواند بغرنج
باشد و نه تنها مشکلات را حل نکند بلکه چند برابر کند، لذا در این شرایط رسانه میتواند
بویژه در مصرف و مصرفگرایی نقش مهمی داشته باشد.
انتهای
پیام/ 1354