دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰

بازداشت خبرنگاران صداو سیما حرکتی عجیب و غیر قابل توجیه است

رئیس سازمان صداو سیما ضمن عجیب و غیر قابل توجیه دانشتن بازداشت شش نفر از خبرنگاران صداو سیما در عربستان صعودی، خواهان پیگیری این حرکت از سوی عربستان شد.

بازداشت خبرنگاران صداو سیما حرکتی عجیب و غیر قابل توجیه است

به گزارش آوای خزر به نقل از میزان، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران درباره بازداشت خبرنگاران در عربستان سعودی گفت: شش نفر از همکاران ما در صدا و سیما به مدت هفت روز در بازداشت بودند و سه نفر از آن‌ها در حالی بازداشت شدند که با موبایل شخصی خود در مسجد النبی در حال تصویربرداری از یک مراسم تلاوت قرآن بوده‌اند. یکی دیگر از همکاران نیز در حال عزیمت به دعای کمیل بوده است و در نهایت این افراد، هیچ اقدام رسانه‌ای انجام نمی‌دادند.

وی ادامه داد: یکی از همکاران صدا و سیما نیز در هتل بوده که از هتل احضار و بازداشت شده است. رسانه ملی در پاسخ به این اقدام اعتراض خود را اعلام کرده و از دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت امور خارجه خواهان رسیدگی به این نوع برخورد عربستان و پیگیری هستیم.

جبلی تاکید کرد: وزارت امور خارجه نیز پیگیری لازم در مورد بازداشت خبرنگاران را به صورت جدی دنبال می‌کند و امیدواریم دیگر چنین اتفاقی تکرار نشود، زیرا مطلوب نیست کسی که به شکل قانونی به عنوان زائر وارد عربستان شده است، برای یک هفته در بازداشت قرار گیرد و در شرایط نامطلوب به سر برد. ما هم با وزارت امور خارجه و هم با دستگاه‌های مسئول در این زمینه گفت‌وگو‌های لازم را انجام داده‌ایم و چنانچه نیاز باشد با دولت سعودی نیز این نگرانی را مطرح خواهیم کرد تا تکرار نشود.

وی تاکید کرد: همکاران ما به عنوان نیروی رسانه‌ای بعثه مقام معظم رهبری در آنجا حضور داشتند و به صورت قانونی در عربستان به سر می‌بردند. آن‌ها همانند سایر شهروندها با موبایل کاری را انجام می‌دادند که هزاران نفر از زائران دیگر به صورت عادی آن را انجام می‌دهند. این برخورد از طرف عربستان سعودی و بازداشت همکاران ما در این کشور در ایام حج بسیار عجیب و غیر قابل توجیه است.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: امیدواریم فعالان حقوق خبرنگاران همچنین وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام دهد. رسانه ملی نیز پیگیر بازداشت خبرنگاران در ایام حج در عربستان خواهد بود.

جبلی تاکید کرد: عربستان سعودی تا به حال هیچ‌گونه پاسخی در مورد این بازداشت‌ها به ما ارائه نکرده است. همکاران ما حدود ۷ روز در بازداشتگاه بودند و در مورد دلیل آن هیچگونه اطلاع رسانی به ما انجام نشده است.

انتهای پیام/

نظرات شما