دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
یادداشت/ آزاده بابانژاد

#انتخاب_ایران

#انتخاب_ایران
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری دو مرحله نفسگیر به پایان رسید و پزشکیان انتخاب ایران شد.

آوای خزرآزاده بابانژاد: پرواز اردیبهشت ناباورانه بود. مسیر انقلاب، اما باید ادامه می‌یافت و آزمونی بزرگ برای ایران سربلند رقم می‌خورد. هشتم تیرماه روز تعیین سرنوشت خیلی زود آمد و نیمه‌کاره ماند. دیروز، اما ۱۵ تیرماه روزی برای پایان دادن به یک رویداد برای یک شروع تازه بود و امروز تا خورشید طلوع‌نکرده، سرنوشت ایران از سر نوشته شد.

مسعود پزشکیان توانست از ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی مردم ایران، با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی نهمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران شود. سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی را به دست آورد.

انتخابات چهاردهم، فراز و نشیب‌های زیادی داشت. همه پیش‌بینی‌ها و معادلات را به هم زد، فصلی تازه در حماسه مردمی را به ویژه در مرحله دوم رقم زد. نشان داد که اگر کشور بخواهد تغییر کند این تغییر جز از مسیر و با حضور مردم امکانپذیر نیست.

ترغیب رسانه‌های داخلی به حضور پرشور مردم در انتخابات، معرفی متفاوت نامزد‌ها از طریق رسانه ملی، گوش به فرمان ولی زمان بودن، برای آرمان‌های خود جنگیدن، و آمدن برخی‌ها پس از سال‌ها برای ایرانی سربلند پای میدان رأی، امنیت و آرامش انتخاباتی، رقابتی بی‌سابقه با صحبت‌هایی کمتر شنیده شده و موج جدیدی از حضور مردم در سایه شفافیت آرای انتخاباتی با حضور داوطلبانه نمایندگان نامزد‌ها در شعبات اخذ رأی، همه و همه به خلق یک حماسه مردمی انجامید.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در مرحله چهاردهم نشان داد که گروه‌های مختلف سیاسی زمانی برنده آزمون هستند که تکبر و خودرأیی را کنار بگذارند و برای یک هدف مشترک بسیج شوند، نشان داد که فهم سیاسی مردم بالا رفته و چند دستگی، انشقاق و انفکاک، و البته وحدت و یکپارچگی را می‌فهمند و برای خلق حماسه، رو به جانب اتحاد صف می‌کشند.

۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ نشان داد که با برنامه یا بی‌برنامه بودن صرفاً امتیاز مورد علاقه‌ی مردم نیست، واکنش و مدیریت صحنه مهم است، تصمیم برای تغییر، برای بهتر بودن، برای عبور از چالش‌ها و دست‌اندازها، و تصمیم برای بهبودی حال مردم ایران و ایجاد رفاه بیشتر مهم است.

اینکه "مردم! به شما دروغ نمی‌گویم" گرچه شعار است، اما یک تعهد مردانه و اخلاقی است، مطالبه‌گری می‌آورد، سطح توقعات را بالا می‌برد، نظارت‌ها را حساس‌تر می‌کند و حتما پزشکیان این حرف را با اطمینان زده‌است.

رئیس جمهور منتخب تضمین داده است که در برابر گشت‌های اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن بازی و فشار‌های بیرونی در همه جلسات، تمام قد بایستد. این جمله و دیگر جملاتی که مسعود پزشکیان تضمین یا تعهد داده است از نگاه مردم دور نمی‌ماند.

حالا او رئیس جمهور ایران است، اینکه اطرافیان او چه کسانی هستند مهم است ولی اینکه نقش آنها در پیشبرد اهداف عالیه جمهوری اسلامی برای مشاوره به پزشکیان تا چه حد و چگونه خواهد بود البته مهمتر است.

رهبر انقلاب از منتخب مردم خواسته که راه شهید رئیسی را ادامه دهد. سعید جلیلی رقیب انتخاباتی به او تبریک گفته، به طور معمول روئسای جمهور کشور‌های دیگر نیز یک به یک به او تبریک گفته و می‌گویند. این مرسومات می‌گذرند و خیلی زود باید کابینه شکل بگیرد.

این تازه آغاز راه است. همه آنهایی که برای ایران سربلند و برای مردمان بی‌نظیرش رفاه، امنیت و عدالت را خواستارند باید رقابت‌ها را فراموش کنند و به رفاقت‌ها روی بیاورند.

مسعود پزشکیان انتخاب ایران در یک مشارکت ۴۹.۸۰ درصدی است. دنیا به این انتخاب و این مشارکت احترام می‌گذارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رضا احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
0
1
پزشکیان ماهی صید شده از آب گل آلود بود
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار