دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
ورزشی/

تصاحب سه مدال کشتی فرنگی جام وهبی امره توسط مازندرانی‌ها

تصاحب سه مدال کشتی فرنگی جام وهبی امره توسط مازندرانی‌ها
محمدهادی ساروی و مهدی بالی ۲ فرنگی‌کار نامدار و مازندرانی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل همه رقبای خود در جام بین‌المللی وهبی امره ترکیه به فینال این رقابت‌ها رسیدند و فینالی مازندرانی را رقم زدند که نتیجه این تقابل با برد ساروی همراه بود و فردین هدایتی سنگین‌وزن مازندرانی تیم ملی هم در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

 آوای خزر – اشکان جهان‌آرای: رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه امروز پنجشنبه با برگزاری مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در شهر آنتالیا آغاز شد و در نخستین روز این رقابت‌ها، پنج فرنگی‌کار تیم ملی ایران به فینال رقابت‌ها رسیدند که ۲ نفر از این پنج کشتی‌گیر مازندرانی هستند.

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار اهل آمل و مهدی بالی فرنگی‌کار اهل نوشهر در وزن ۹۷ کیلوگرم در این رقابت‌ها عضو تیم ملی ایران هستند که مقتدرانه توانستند خود را به دیدار نهایی برسانند و فینالی کاملا مازندرانی را رقم بزنند.

این تقابل حساس بین ساروی و بالی با برد ۵ – ۱ فرنگی‌کار آملی پایان یافت و طلای وزن ۹۷ کیلوگرم این مسابقات به محمدهادی ساروی رسید.

محمدهادی ساروی برای رسیدن به فینال در دور نخست با نتیجه ۳ – ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد. در دور بعد با نتیجه ۴ - ۳ از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او در این مرحله با نتیجه ۲ - ۱ سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۷ - ۶ از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت و در فینال نیز ۵ – ۱ حریف هم‌استانی خود را شکست داد.

مهدی بالی هم پیش از رسیدن به فینال توانست رقبای خود را مقتدرانه از پیش رو بردارد. بالی در دور اول با نتیجه ۱۲ - ۲ تانسل جان از ترکیه را شکست داد. در دور بعد با نتیجه ۵ - ۱ یرولان اسکاکوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۴ - ۱ اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۵ - ۳ متهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و فینالیست شد.

علاوه بر محمدهادی ساروی و مهدی بالی، فردین هدایتی (۱۳۰ کیلوگرم) و علی اسکو (۷۷ کیلوگرم) نیز مازندرانی‌های تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها هستند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ - ۲ علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۴ - ۳ مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. هدایتی در این دیدار با توجه به روی تشک نیامدن منصور شادوکایف از قزاقستان، به مدال برنز دست یافت.

مسابقات وزن ۷۷ کیلوگرم نیز فردا برگزار می‌شود و علی اسکو برای کسب مدال روی تشک می‌رود.

هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را حسن رنگرز سرمربی اهل نوشهر بر عهده دارد و حسن حسین‌زاده مربی مازندرانی هم در این رقابت‌ها عضو کادر فنی است. سرپرستی تیم ملی نیز به عهده امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران سپرده شده است.

انتهای پیام

 

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما