دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
مدیر شبکه بهداشت گلوگاه در گفتگو با آوای خزر تشریح کرد:

مسمومیت ۸۰۰ گلوگاهی در روز‌های تاسوعا و عاشورا/ درمان سرپایی تمامی مراجعان

مسمومیت ۸۰۰ گلوگاهی در روز‌های تاسوعا و عاشورا/ درمان سرپایی تمامی مراجعان
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه با تایید مسمومیت ۸۰۰ نفر از عزاداران حسینی در روز‌های تاسوعا و عاشورا، اعلام کرد: این افراد به صورت سرپایی در سه مرکز درمانی گلوگاه و بندرگز درمان شدند و هیچ مورد بستری نداشتیم.

آوای خزرعلی‌اصغر فتوحی: عصر روز تاسوعا تا بعد از ظهر روز عاشورا تعداد زیادی از عزاداران حسینی در شهرستان گلوگاه به دلیل مسمومیت ناشی از نوشیدن آب یا شربت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در این زمینه دکتر ابراهیم خادملو مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۵ تیرماه برابر با تاسوعا حسینی، مراجعاتی با علائم مسمومیت به مراکز درمانی گلوگاه داشتیم و این شرایط تا ساعت ۱۵ روز گذشته ۲۶ تیرماه برابر با عاشورا حسینی ادامه داشت.

وی با اعلام اینکه در این مدت ۸۰۰ نفر با علائم مسومیت به بیمارستان ثامن الائمه، مرکز خدمات جامع سلامت گلوگاه یک و همچنین بیمارستان بندرگز در استان گلستان مراجعه داشتند، تصریح کرد: بر اساس اظهارات مراجعان، علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مستقر در دو مسیر میدان امام تا مسجد ملاعباس، و مسیر چهارراه پهلوان تا شبکه بهداشت و درمان بوده است که حدود ۱۵ موکب در آنها مستقر شده بودند.

دکتر خادملو گفت: تمامی مراجعان پس از دریافت دارو و تزریق سرم به صورت سرپایی درمان شدند و هیچ موردی از بستری و حال وخیم نداشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه اعلام کرد: برای چرایی این حادثه، شورای تأمین شهرستان تشکیل جلسه داد و پیرو آن مصوب شد اولا با همکاری نیروی انتظامی، تعزیزات، بهداشت و درمان، اماکن، و فرمانداری جزییات مسمومیت در مسیر‌های ذکرشده با در نظر گرفتن تمامی فرضیات بررسی شود، دوماً پس از این، از فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها بدون مجوز رسمی از فرمانداری جلوگیری شود.

 انتهای پیام/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما