دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد انجام شد

برگزاری کارگاه توانمندسازی مربیان طرح طوبی در مازندران

برگزاری کارگاه توانمندسازی مربیان طرح طوبی در مازندران
کارگاه توانمندسازی مربیان طرح طوبی در استان مازندران با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنج کارگاه تخصصی امروز ۲۸ تیرماه در ساری برگزار شد.

آوای خزرآزاده بابانژاد: کانون رهپویان کوثر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) مازندران با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی به‌ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برنامه مرجع و ملی آموزش و توانمندسازی بانوان جهت تبلیغ عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه با عنوان طرح ملی طوبی، مجموعه کارگاه‌های توانمندسازی را در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار کرد.

در این برنامه که با پنج کارگاه تخصصی با حضور دو استاد برجسته کشوری همراه بوده، بانوانی از سراسر استان در بازه زمانی ۸:۳۰ تا ۱۹ در سلسله مباحث مربوط به زیست عفیفانه و تبلیغات در این زمینه همچنین برخورد صحیح با هنجارشکنان حوزه عفاف و حجاب به‌ویژه موضوعاتی درباره مهارت آغاز کردن، مهارت پیگیری و مهارت خاتمه‌دادن شرکت کردند.

هر شهر برای فعالیت‌های هدفمند خود دارای یک پرچمدار است که فرد پرچمدار ممکن است از سایر شهر‌های استان باشد. سلسله مباحث زیست عفیفانه از طریق سایت عفاف کالج قابل دسترسی است.

افرادی که در طرح طوبی شرکت دارند با حضور در دوره‌های تخصصی و آزمون علمی و عملی، گواهی مهارت دریافت می‌کنند. دریافت این گواهینامه علاوه بر شرکت در آزمون شروط مهم دیگری هم دارد.

یکی از آنها این است که مربیان حتما باید حداقل هفت جلسه راسخون داشته باشند. در جلسات راسخون بحث و تبادل نظر پیرامون مسئله حجاب و عفاف صورت می‌گیرد و شرط دوم این است که نمایشگاه جواهرانه براساس کتاب جواهرانه را در مدارس، دانشگاه‌ها، و هر فضایی که به ابتکار او بستگی دارد، برگزار کند و فرد در این برنامه به روایتگری پرداخته و موضوعات مختلف حوزه عفاف و حجاب را تبیین  می‌کند.

این دوره آموزشی مقدماتی با هدف توانمندسازی مربیان در قالب راهبری یکساله و نظارت و پشتیبانی محتوایی از اجرای فعالیت‌های تعیین شده برای هر مربی برگزار شد و با استقبال بانوان سراسر استان مازندران همراه بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما