دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
استاندار مازندران:

هدفگذاری ۱۷۲ همت سرمایه‌گذاری بخش تولید و اشتغال مازندران در ۱۴۰۳

هدفگذاری ۱۷۲ همت سرمایه‌گذاری بخش تولید و اشتغال مازندران در ۱۴۰۳
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: برای امسال سرمایه‌گذاری ۱۷۲ هزار میلیارد تومانی در بخش تولید و اشتغال استان هدفگذاری شده که این رقم در سال گذشته ۱۰۱ همت بوده است.

آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران به ریاست یوسف نوری عصر روز سه‌شنبه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

استاندار مازندران در این نشست با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش باید از همان کودکی در فرزندان ما شکل بگیرد، افزود: کسی که به ۳۰ سالگی برسد و شغل ندارد یعنی به بلوغ اجتماعی نرسیده و نیاموخته است که باید کار کند و درآمد داشته باشد.

یوسف نوری با اشاره به وظیفه خطیر آموزش و پرورش در ایجاد دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای در جوار کارگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی و تولیدی اظهار داشت: باید فرهنگ کار نهادینه شود تا جایی که هر کدام از فرزندان ما دارای یک مهارت باشند و لازم است تا در آموزش و پرورش این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه انسداد مبادی بیکاری یا افتتاح مبادی اشتغال باید مورد توجه قرار بگیرد، خواستار ایجاد یک سکوی رصد وضعیت اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف شد و از دانشگاه‌ها نیز درخواست تا در این زمینه پای کار باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه رشته دانشگاهی باید با اقلیم و نیاز منطقه تناسب داشته باشد، تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر ۶۰ درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل در یک رشته خاص وارد بازار کار نشدند، آن رشته تحصیلی باید حذف شود.

نوری با اعلام اینکه سالانه ۶۰۰ کسب و کار جدید در کشور ایجاد و ده‌ها کسب و کار نیز حذف می‌شوند، به همین دلیل نیز توجه به رشته‌های متناسب با نیاز روز و منطقه را حائز اهمیت دانست.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در همایش‌ها و جلسات مختلف بار‌ها گفته‌ایم که ۶۱.۲ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مازندران بیکارند، این وضعیت را زیبنده استان مازندران ندانست.

هدفگذاری ۱۷۲ همت سرمایه‌گذاری بخش تولید و اشتغال مازندران در ۱۴۰۳
وی با بیان اینکه اشتغال یک موضوع کاملا اجتماعی است، افزود: اشتغال و عدم اشتغال دو مقوله‌ای هستند که از دوران کودکی شکل می‌گیرد و به فرهنگ موجود در خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط زندگی افراد بازمی‌گردد.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال ۱۷۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اشتغال مازندران باید صورت بگیرد، افزود: با اینکه افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در مازندران را داشتیم، اما باز هم بحث افزایش بیکاری در افکار عمومی مطرح است.

در این نشست، فرج الله فتح الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با تایید اینکه امسال برای بخش تولید و اشتغال مازندران باید ۱۷۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود، گفت: ۷۵ هزار میلیارد آن از منابع بانکی، ۳ هزار میلیارد منابع تکلیفی و بقیه نیز سایر منابع است. این رقم در سال گذشته ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۵ هزار میلیارد تومان منابه ثابت و بقیه جاری بوده است.

در حالی که گفته می‌شود بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مازندران بیکار هستند؛ اما سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت و معدن استان اظهار داشت: کمبود کار در استان نداریم بلکه نیروی انسانی ماهر و کاربلد کم داریم؛ یعنی بسیاری از تحصیلکرده‌های دانشگاهی نیز برای کار در حوزه صنعت و بخش تولید توانمندی ندارند.

  انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما