دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
رئیس اتاق بازرگان ایران:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در بخش صادرات نتوانستیم خود را با تولید جهانی مطابقت دهیم و عدم ارتقای تکنولوژیکی در تولید سبب ایجاد شکاف بین تولید داخل و تولید جهانی شده است.
عدم ارتقای تکنولوژی منجر به شکاف بین تولید داخلی و جهانی شده است/عدم مطابقت صادرات با تولید جهانی

به گزارش آوای خزر از ساری، غلامحسین شافعی صبح امروز در همایش بزرگ تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران، در سرپرستی بانک صادرات این استان واقع در میدان امام ساری برگزار شد. اظهار داشت: متاسفانه در طول سالهای گذشته بخش تولید ایران نتوانست همگام با تولیدات جهان به پیش برود و این در حالی است که بخش مصرف کشور از بخش مصرف جهانی پیروی می‌کند.

وی افزود: در بخش صادرات نیز نتوانستیم خود را با تولید جهانی مطابقت دهیم و عدم ارتقای تکنولوژیکی در تولید سبب ایجاد شکاف بین تولید داخل و تولید جهانی شده است، لذا باید برنامه‌ریزی‌های کشور به سرعت به سمتی برود که شکاف تکنولوژیکی برطرف و عقب‎ماندگیهای بخش تولید جبران شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: بسته‌های رونق اقتصادی باید به واحدهایی تزریق شود که کالای منسوخ شده را تولید نمی‌کنند و آینده روشنی داشته و در نهایت، تلاش آنها به  بهره‌وری اقتصادی در کشور منتهی می‎شود.
این مسئول با اشاره به اینکه دو دیدگاه برای پسابرجام وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی‎ها فکر می‌کنند پسابرجام حلال همه مشکلات است اما این دیدگاه غلطی است زیرا اگر ما در تحریم هم نبودیم مشکلاتی داشتیم و به طور طبیعی باید گفت؛ همه مشکلات ما ناشی از تحریم نبوده است.

شافعی با بیان اینکه برخی از کشورها به دنبال ارتقای سهم اقتصادی خود در ایران هستند، تصریح کرد: البته آنها در گذشته نیز با ایران رابطه اقتصادی داشتند و ایران را امن‌ترین و ساده‌ترین راه برای بازارهای پیرامونی می‌دانستند  اکنون سطح ارتباطات خود را افزایش داده‎اند.
وی درباره قاچاق کالا گفت: بی‎تردید نمی‌توان بطور 100 درصدی از قاچاق کالا جلوگیری کرد اما می‎توان برنامه‎هایی بازدارنده در این زمینه بکار گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه روابط اقتصادی تحکیم‌کننده روابط سیاسی است، اظهار داشت:  رویکردی که در حوزه روابط سیاسی وجود دارد این است که سفرهای هیئت ایرانی فقط سفرهای سیاسی نیست و هیئتهای بلندپایه اقتصادی را با خود به همراه دارد.

شافعی در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود و رقابتی که بین کشورها برای روابط تجاری با ایران وجود دارد، دیپلماسی سیاسی و اقتصادی ایران، حرکتی رو به جلو دارد و ارزیابی‌ها حاکی از این است که نمی‌توان در اولین سفر منتظر انبوهی از قراردادها باشیم اما مذاکرات اولیه و بسترسازی در این سفرها مقدماتی را برای نتیجه گیری‌های عملی و تعامل اقتصادی هموار می‎کند.

انتهای پیام/ 1005
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها