دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری با رسانه‎های مازندران به مباحث مختلفی اشاره و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد؛ وی در این جلسه از ضرورت نهادینه‎سازی فرهنگ مدیریت مشارکتی و عدم راه‎اندازی مدیریت اتوبوسی و باندی تا آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس از هفته آینده، سخن گفت.
 مدیرکل آموزش و پرورش

به گزارش آوای خزر از ساری، سید علی قاسمی در نشست خبری با رسانه‎های مازندران با تسلیت ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ایشان شخصیت مجاهد، صبور و شکیبا در راه هدف بود و در سر سودای بزرگی، آسایش و آزادی ایران را داشت.
وی افزود: نظیر شخصیت آقای هاشمی را کم داریم و ایشان یک انسان نواندیش بود که در حوزه دینی بویژه در فقه فکرهای نو داشت و در فعالیت‎های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از قبل از انقلاب در معماری انقلاب اسلامی مؤثر بود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله تعلیم و تربیت از اصلی‎ترین مسائل جامعه است، گفت: در کشورهای توسعه یافته یکی از مهمترین رموزِ پیشرفت آنها در بخش آموزش و پرورش و جدی گرفتن نیروی انسانی است و کشورهایی که به طور جدی در این زمینه وارد نشدند دچار موانع و مشکلات جدی می‎شوند.
این مسئول بیان کرد: پرورش منابع انسانی در آموزش و پرورش و پس از آن در دانشگاه اتفاق می‌افتد و مدرسه یک گهواره‎ای است که همه باید در این فضا به رشد برسند تا در آینده به جایگاهی در جامعه دست پیدا کنند.
قاسمی ادامه داد: منابع انسانی سنگ بنای پیشرفت جامعه است که در مدرسه اتفاق می‎افتد، اما مدرسه به‎تنهایی نمی‎تواند و نیازمند مشارکت سایر نهادها است.
وی با اشاره به اینکه پس از سال 92 کشور در حوزه‎های مختلف دچار بحران و درگیر مسائل مالی بود، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز متأثر از این شرایط مالی شد و از این چالش‎ها بی‎نصیب نماند و حتی ساماندهی چالش‎ها و بحرانها نیازمند ستاد بحران عمیقی بود تا این مجموعه تنومند را به سمت هدف اصلی پیش ببرد، لذا توانستیم در ذیل برنامه‎های دولت تدبیر و امید، فعالیت‎های خوبی داشتیم و مازندران نیز در سه سال گذشته علیرغم نداشتن شرایط مالی خوب، اما مشارکت خوبی از سوی خیران، خانواده‎ها و مدیران و معلمان و استاندار مازندران و راهنمایی‎های آیت‎الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران صورت گرفت که این بحران‎ها را پشت سر گذاشتیم.
** جای خالی شهردار ساری در جلسات شورای آموزش و پرورش مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره مشارکت شهرداران در جلسات شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: خوشبختانه شهرداران در همه شهرستان‎ها و مناطق دارای شورای آموزش و پرورش حضور فعال دارند، این شورا در جلب حمایت شهرداران طبق ماده قانونی بند 3 تبصره ماده 13، که می‎توانند تا پنج درصد از محل صدور پروانه‎ها، تفکیک اراضی و هزینه نوسازی به آموزش و پرورش کمک کنند، فعالیت خوبی داشته و استحصال این درآمد در سال گذشته نسبت به سال 93، به دو برابر رسید.
قاسمی ادامه داد: شهردار مرکز مازندران، چهارمین شخصیت حقوقی عضو شورای آموزش و پرورش استان است؛ اما بنا به دلایلی که دوستان خود باید پاسخ بدهند، شهردار مرکز استان تاکنون در جلسات شورای آموزش و پرورش حضور نیافتند، یکی دوبار مذاکره داشتیم و امید است تشریف بیاورند.
** نمی‎توان در آموزش و پرورش به روش پلیسی عمل کرد
این مسئول با بیان اینکه در بحث اعتماد بین مدیریت و کارکنان دچار یک بحران بودیم، افزود: اما اکنون امنیت فرهنگی ایجاد شد و ادارات آموزش و پرورش محل بیان دردها و مشکلات است تا موانع برطرف شود.
قاسمی با بیان اینکه بحث مشارکت والدین در مدارس را بطور جدی پیگیر هستیم، گفت: مدرسه نهاد اجتماعی بوده و خارج از جامعه نیست، باید مدیریت کنیم تا آسیب‎ها و چالش‎ها کمتر شود، برای نخستین‎بار برای آموزش والدین بصورت «فرآیندمحور» عمل کردیم و این آموزش‎ها پایه به پایه آغاز شده است، در سالجاری 98 درصد والدین دانش‎آموزان سال اول ابتدایی در قبل از سال تحصیلی و بقیه در طول سال تحصیلی آموزش دیدند.
وی ادامه داد: در تعلیم و تربیت نمی‎توان به روش پلیسی عمل کرد، روشها باید در جهت تربیت باشد تا حوزه تعلیم و تربیت آسیب نبیند و چالش‎های جدیدتری ایجاد نشود؛ البته قبول داریم که بخشی از آسیب‎ها وجود دارد اما تلاش می‎کنیم که این آسیب‎ها کاهش پیدا کند.
قاسمی با اشاره به اینکه 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش در بخش حقوق هزینه می‎شود و به بخش سرانه کمتر اختصاص دارد، افزود: ‎سال گذشته کمتر از یک میلیارد تومان به مدارس مازندران تعلق گرفت و امسال تاکنون کمتر از این مقدار به مدارس اختصاص یافت، سرانه آموزش هر دانش‎آموز در مازندران، 3 میلیون تومان است.
** به دنبال نهادینه‎کردن فرهنگ مدیریت مشارکتی هستیم
وی با بیان اینکه در برخی شهرها مدارس استیجاری داریم، گفت: مواردی داشتیم که متعلق به بنگاه‌های اقتصادی بود و دچار آسیب شدند؛ در بهشهر چند مدرسه داریم متعلق به شرکت چیت‎سازی است، در قائمشهر و چند شهر دیگر نیز به همین صورت داریم که در مرحله توافق و گفت‌وگو هستیم تا مشکلات برطرف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه شورای این اداره‌کل در سال 92، رتبه ششم، سال 93 رتبه پنجم و سال گذشته نیز رتبه سوم را به‎دست آورد، بیان کرد: این شورا در کشور جایگاه خوبی دارد، نگاه ما این است که از همه عناصر تعلیم و تربیت کمک بگیریم و به‎جد به دنبال نهادینه‎کردن فرهنگ مدیریت مشارکتی هستیم که یک گام موفقی است و تا حدودی در مازندران محقق شده است.
** موضوع استخدام مربیان پیش‎دبستانی باید در سطح ملی حل شود
این مسئول با بیان اینکه مسئله پیش دبستانی یک موضوع کلان و کشوری است، گفت: پیش دبستانی در قانون آموزش و پرورش نیست و افرادی که برای آموزش پیش دبستانی در مدارس غیردولتی به‎کارگیری و پس از آن نیز که وارد مدرسه می‎شوند، برای آنها توقع استخدامی ایجاد می‎شود.
قاسمی ادامه داد: این موضوعی است که باید در سطح ملی حل شود، در سال 94، قانونی مبنی بر اینکه نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمت قبل از 91، چنانچه آموزش و پرورش به آنها نیاز دارد، بدون حق استخدام می‌تواند آنها را بصورت حق‎التدریسی بکارگیری کند.
وی بیان کرد: بیش از 2 هزار و 500 نفر در قالب معلمان پیش‌دبستانی و خرید خدمت در مازندران شامل این قانون هستند و نتوانستیم آنها را بکارگیری کنیم اما در نهایت، سال گذشته 360 نفر بکارگیری شدند ولی در سال جاری به هیچ وجه نیازی برای این موضوع نبود زیرا از طرفی 900 نفر از نیروهای رسمی آموزش و پرورش وارد سیستم شدند و به این دلیل که اصل بکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش برحسب نیاز است، لذا ضرورتی برای بکارگیری نیروی بیشتر وجود نداشت.
وی بار دیگر درباره تجمع مربیان پیش‎دبستانی مازندران که خواستار استخدام خود در آموزش و پرورش بودند، خاطرنشان کرد: افرادی که تجمع کردند ابتدا باید بدانند به دنبال چه حقی هستند؟ استخدام در اختیارات من نیست، برخی‎ها اصرار دارند که این مسائل را رسانه‎ای کنند و به دنبال حواشی هستند، اگر آنها به دنبال احیای حق خود هستند باید به دنبال جایگاه قانونی باشند و ببینند خواسته آنها بر مبنای قانون هست یا خیر.
** نگاه سیاسی برای آموزش و پرورش سم است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره انتساب یک مدیر خانم در آموزش و پرورش ناحیه 2 اظهار داشت: حداقل شاخصه انتساب مدیر، سابقه 5 ساله در آموزش و پرورش است، معتقدیم خانمها حق بیشتری دارند و باید برای آنها فضای بیشتری ایجاد کنیم تا تجربه مدیریتی آنها بالاتر برود و در فعالیت‎های فرهنگی و اجتماعی مداخله داشته باشند.
وی افزود: نگاه سیاسی در این زمینه مطرح نیست و این نگاه برای آموزش و پرورش سم است و کاملاً به نگاه حرفه‎ای معتقدیم.
** مدیریت اتوبوسی و باندی راه‌اندازی نکردم
قاسمی بیان کرد: یکی از اصولی که از آغاز به آن توجه داشتیم این بود که آموزش و پرورش را وارد حاشیه‎سازی‎ها، تنش‎زایی‎ها و سیاست بازی‎های مصطلح نکنیم و به وظایف سازمانی توجه داشته باشیم، آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری به ارتقای فرهنگ سازمانی نیاز دارد و باید تمرکز ما به مسائل درونی آموزش و پرورش باشد.
قاسمی با بیان اینکه تاکنون هیچ تصمیم محفلی نگرفتم و همه تصمیمات با همکاری معاونان و مشاورینم بوده است، افزود: همه تصمیمات براساس شاخص‎ها بود، به بدنه آموزش و پرورش اعتماد کردم، مدیریت محفلی و اتوبوسی و باندی نیز راه‎اندازی نکردیم و تنها مدیری بودم که تنها وارد آموزش و پرورش شدم و تمام نیروهای خود را در مسیر شناختم.
مدیرکل آموزش و پروش مازندران با اعلام اینکه در دوره گذشته بیش از 107 هزار ساعت نیروی انسانی مازاد داشتیم و این رقم به کمتر از 30 هزار ساعت رسیده است، خاطرنشان کرد: با این کار، اقتصاد دستگاه‎ها بالا رفت و درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش را ارتقا دادیم؛ این رقم درآمدی در سال 92، 102 میلیارد ریال بود و در سال 94 به 208 میلیارد ریال رساندیم و از طرفی نیز کاهش جدید هزینه‎ها را در بخش مصرف انرژی داشتیم و به عنوان نمونه میزان مصرفی گاز در سال 92 که 16 هزار و 900 مترمکعب بود را به 14 هزار و 900 مترمکعب در سال 94 کاهش دهیم.
قاسمی در ادامه به سؤالات خبرنگار آوای خزر درباره پروژه مهر، کودکان بازمانده از تحصیل و آغاز توزیع شیر مدارس پاسخ داد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در سال جاری نمره 100 را در پروژه مهر به‎دست آوردیم و به مقام نخست دست یافتیم، ضمن اینکه پروژه را زودتر از موعد مقرر آغاز کردیم و با مشارکت خیران و اولیای دانش‎آموزان، بیش از 6 برابر منابع دولتی را در آماده‎سازی پروژه مهر مشارکت دادیم.
این مسئول درباره کودکان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: توافقنامه‎ای با بهزیستی داشتیم و عموماً این افراد از خانواده‎های آسیب‌پذیر هستند و هر جا که انسان لازم‎التعلیم در سن مدرسه را دیدید اعلام کنید تا پیگیری شود، دانش‎آموزان مناطق محروم و کوهپایه‎ای که سال آینده وارد کلاس اول می‎شوند حمایت شدند.
** توزیع 54700 پاکت شیر رایگان در مدارس مازندران طی سه سال
قاسمی با بیان اینکه توزیع شیر مدارس از هفته آینده آغاز می‎شود، افزود: در سال تحصیلی 92-93، توزیع شیر مدارس 7 میلیون و 200 هزار، در سال 93-94 نیز 19 میلیون و در سال تحصیلی 94-95 نیز 28 میلیون و 500 هزار پاکت توزیع شده است.
وی تصریح کرد: مبلغ مربوطه نیز به‎ترتیب در سالهای عنوان شده، 3.700، 10.2 و 15 میلیارد تومان بوده است.
** کمک 40 میلیارد تومانی مردم مازندران به آموزش و پرورش در سال 94
در بخش پایانی این جلسه نیز، رئیس اداره مشارکت‎های مردمی آموزش و پرورش مازندران گفت: 26 دی‎ماه 72 قانون تأسیس شورای آموزش و پرورش در کشور ابلاغ شد و مردم خیر مازندران توانستند برابر این قانون به آموزش و پرورش کمک کنند و با رتبه عالی جزء سه استان برتر باشیم.
علی قربانزاده اظهار داشت: در سال 94 بالغ بر 40 میلیارد تومان از سوی مردم مازندران به آموزش و پرورش اهدا شد که 2.8 میلیارد تومان از محل عوارض شهرداری‎ها بوده است.
وی در پایان بیان کرد: مجموعه تلاشهای شوراهای شهرستان‎ها و مناطق به وزارتخانه ارسال شد و شهرستان ساری ناحیه 1 و 2، بابل و رامسر به‎ترتیب در رتبه‎های اول تا سوم در استان مازندران قرار گرفتند، مجموع اعضای شوراهای آموزش و پرورش در مازندران نیز 500 نفر هستند.

تصاویر نشست خبری:
برای دیدن عکس ها در اندازه واقعی کلیک کنید.


انتهای پیام/1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها