دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
در راستای جذب توریسم و پیشرفت کلاردشت انجام شد
معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران و مسئولان کلاردشت طی نشستی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش آوای خزر، جلسه تفاهمنامه همکاری بین واحد معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران و مسئولان کلاردشت به عنوان اولین شهرستانی که در این زمینه اقدام کرده است، به امضا رسید.
علی فاطمی معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران با توجه به توریستی بودن کلاردشت گفت: با اجرای تفاهمنامه مذکور، همکاریهای خوبی بین دو طرف انجام می گیرد و می توان با تنظیم سند امایش سرزمینی و همکاری در زمینهای علمی فرهنگی و پژوهشی و الگویی مناسب گامهای خوبی در جذب توریسم و پیشرفت منطقه برداشت.
فرماندار کلاردشت نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به ازدیاد جمعیت در کشور و از آنجایی که مازندران و کلاردشت قطب گردشگری هستند، باید تمام مسائل هدفمند و در راستای توسعه و با الگو و طرحی دقیق این سند امایش تنطیم شود و بستری مناسب برای جذب گردشگران و استفاده درست از پتانسیلها و امکانات منطقه انجام شود.
ایوب صالحی در ادامه در مورد منطقه زیبای کلاردشت اظهار داشت: کلاردشت با داشتن موقعیت و آب و هوایی استثنایی یکی از بی نظیر ترین مناطق دنیا می باشد و هرساله تعداد بیشماری از گردشگران داخلی و خارجی از این شهرستان زیبا دیدن میکنند که در سال بالغ بر 2 ملیون گردشگر میرسد.
وی درباره امکانات این منطقه توریستی بیان کرد: امکانات در کلاردشت در سطح محلی است اما بازدهی ملی و کشوری  دارد و باید مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

اسحاق تونی شهردار کلاردشت نیز با بیان چگونگی تنطیم سند همکاری بین دانشگاه مازندران و مسئولان کلاردشت گفت:  تنظیم این سند و همکاری باید طوری باشد که مرزی بین روستا و شهر وجود نداشته باشد تا در این مورد منطقه با داشتن پتانسیل خوب گردشگری به پیشرفت آن کمک شود و به نفع شهروندان و شهرستان باشد، چرا که باید با فراهم کردن امکانات مناسب و بستری خوب در جذب گردشگر و ماندگاری آنها در منطقه باعث رونق اقتصادی و توریستی گردشگری و علمی فرهنگی شهرستان گردد چرا که این موضوع، خواسته بحق مردم بافرهنگ کلاردشت است.
انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها