دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
عضو هیأت رئیسه مجلس:
نماینده ساری و میاندرود و عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: استیضاح از وزیران یک رابطه برد- برد بین دستگاه‎های اجرایی و وزارتخانه‎هاست اما نمایندگان نباید از استیضاح به‎عنوان ابزار استفاده کنند.
استیضاح رابطه برد-برد بین دستگاه‎های اجرایی و وزارتخانه‎هاست/ نمایندگان نباید از استیضاح به‌عنوان ابزار استفاده کنند

علی‎اصغر یوسف‎نژاد امشب در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‎المللی کتاب مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقبال مردم خوب و بی‎نظیر بوده است و در نظر دارم فردا که وزیر فرهنگ و ارشاد به مازندران سفر دارند درباره توجه بیشتر به حوزه فرهنگی این استان با ایشان صحبت کنیم.

وی افزود: کتابخوانی در کشور از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و قابل مقایسه با میانگین سرانه کتابخوانی در منطقه و جهان نیست و بسیار فاصله دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: چه از نظر صنعت چاپ و انتشار و میزان توجه به کتابخوانی و انتشارات باید قابل توجه باشد.

یوسف‎نژاد بیان کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته از طریق مجلس و دولت به مسائل فرهنگی توجه خوبی شده و در سال گذشته بیش از 6 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اینکه این میزان تا چه اندازه مورد توجه قرار می‎گیرد موضوع جدایی است و به نظر می‎رسد با توجه به تکثر فعالیت‎ها باید تدبری در این زمینه صورت بگیرد.

یوسف نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر در رابطه با میزان مطالعه کتاب گفت: هر ده روز یک کتاب می خوانم و آخرین کتابی هم که خواندم"حاکم نظامی عراق" آقای پل برمه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع فرهنگی نیاز به بازنگری و طرح جامع دارد، گفت: اکنون پولهای زیادی در بخش فرهنگی اختصاص می‎یابد اما ممکن است انحراف داشته باشد و فعالیتهای موازی صورت بگیرد.

یوسف‎نژاد بیان کرد: اگر قوانین مادر و تخصصی و جامع مربوط به هنرهای مختلف تنظیم شود، هزینه‎ها در جای خود بکار گرفته می‎شود.

وی بیان کرد: طرح جامع مطبوعات را در دست اقدام داریم و قرار است کمیسیون تخصصی آن را بررسی کند و در دستور کار مجلس قرار دهد.

نماینده ساری و میاندرود درباره عدم حضور وزیر راه و شهرسازی برای توضیحات در مجلس، تصریح کرد: برای دعوت از آخوندی وزیر راه و شهرسازی شفاهی و کتبی از ایشان دعوت شده بود و چون بار اول به مراسم رحلت آیت‎الله هاشمی برخورد کرد، لذا باید بار دیگر کتبی اعلام می‎شد، اما از وزیر دعوت نشد و گفتند که شفاهی بود، با این اوصاف چیز مهمی نیست و تضاد و تقابلی نیز وجود ندارد.

یوسف‎نژاد با بیان اینکه دستگاه‎های اجرایی باید از یک سوال و استیضاح استقبال کنند، گفت: استیضاح یک فرصت است، نقد کردن و وضوح و شفاف‎سازی است و یک رابطه برد - برد بین دستگاه‎های اجرایی و وزارتخانه‎ها است، نه دولت باید بترسد و نه اینکه نمایندگان باید از آن به عنوان ابزار استفاده کنند.

وی در پایان اظهار داشت: مازندران در این سالها تاوان اختلافات فراوانی را داده است و اکنون اگر اتحاد و اتفاق بین مسئولان و نمایندگان و تصمیم‎گیران مازندران وجود داشته باشد، بهتر می‎توانیم کار کنیم.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها