دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
شاعری:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: اگر زیرساخت‌ها در بندر انجام شود و خروجی آن صادرات، کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی نباشد یعنی اینکه داریم ضرر می‌دهیم و بازده نداریم.
خروجی ایجاد زیرساخت‌های بندری باید صادرات باشد/ نظام صادرات شکل بگیرد

به گزارش آوای خزر از بهشهر، علی محمد شاعری امروز در مراسم معارفه مدیر جدید بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و تکریم از مدیر سابق این بندر که با حضور محمد راستاد مدیرعامل بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه باید اقتصادمحور باشد و همه مردم و مسئولان باید تمرکز مدیریتی خود را جهت افزایش تولید، رشد اقتصادی و ثروت ملی به کار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه همه کسانی که می‌خواهند مشکل مردم را در کشور حل کنند باید فعالیتهای آنها در جهت توسعه اقتصادمحور باشد، افزود: اگر قرار است کشور توسعه پیدا کند راه آن توسعه اقتصادی است، پایانه‌های صادراتی باید قوی شود و نظام صادرات شکل بگیرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا گفت: امیرآباد پیشران توسعه است و 2 هزار هکتار زمین به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تجهیزات بندری در اختیار این بندر قرار دارد اما استفاده خوبی از این ظرفیتها در بخش صادرات صورت نمی‌گیرد.

این عضو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الزامات پیچیده اداری را اصل قرار دادهایم و صادرات را فراموش کرده‌ایم.

شاعری با بیان اینکه امکانات، زیرساخت و سرمایه‌گذاری را در بندر امیرآباد داریم اما بیکاری نیز در شهرهای اطراف بندر وجود دارد، اظهار داشت: اگر زیرساخت‌ها انجام شود و خروجی آن صادرات، کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی نباشد یعنی اینکه داریم ضرر می‌دهیم و بازده نداریم.

وی با بیان اینکه راه حل این است که منطقه ویژه امیرآباد به منطقه آزاد تبدیل شود، اظهار داشت: در چابهار و زابل منطقه آزاد داریم و در هرمزگان سومین منطقه آن با نام هندورابی در دست بررسی است اما چون مردم مازندران نجیب هستند هنوز منطقه آزاد تعیین نشده است.

شاعری گفت: توپ منطقه آزاد را به زمین نمایندگان می‌اندازند و این نماینده و آن نماینده می‌گویند شهر من باید انتخاب شود، باید شجاعت داشته باشیم، وقتی معاون رئیس جمهور می‌گوید «امیرآباد پیشران است» و رئیس جمهور می‌گوید «پس دیگر مشکل کجاست» چرا کار انجام نمی‌شود؟!

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه خطاب به مسئولان با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نیز تمام شده است و دیگر رأی نمی‌خواهیم، افزود: اکنون باید تصمیم بگیریم، اعتقاد ما این نیست که کشور را با ملاحظات سیاسی اداره کنیم، باید ببینیم کارشناسی‌ها و ارزیابی‌ها چه می‌گوید نه اینکه بگوییم به دلیل ملاحظات نباید کاری انجام شود و فعلاً این در نوبت بماند.

شاعری گفت: شما مسئولان معطل چه هستید؟ منطقه آزاد پیشران توسعه است در صورتی که زیرساخت‌های صادراتی آن فراهم شده باشد، زیرساخت‌ها در امیرآباد آماده شده است چرا امیرآباد را منطقه آزاد نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: اگر فایده‌ای ایجاد شود برای نظام و مردم است، این که دیگر پول نمی‌خواهد، تحریم نیست و اصلاً منابع نفتی نمی‌خواهد، می‌خواهیم سیاست‌ها را اصلاح کنیم؛ اصلاح سیاست‌های اقتصادی می‌تواند ما را به خوداتکایی، اشتغال و توسعه پایدار برساند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: این کارها پول نمی‌خواهد بلکه تصمیم درست می‌خواهد که اکنون این تصمیم درست گرفته نمی‌شود.

وی خطاب به مسئولین حاضر در جلسه به‌عنوان مثال اظهار داشت: من باید بیایم در اتاق شما و چون شما انسان خوبی هستید باید صورت شما را ببوسم! چون ملاک ارزیابی که کار کارشناسی نیست!

شاعری افزود: پس از آن باید به آقای وزیر بگویم در رأی اعتماد به شما کمک می‌کنیم فقط شما هوای منطقه را داشته باشید، پس از آن به معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور نیز چنین مواردی را بگویم، آخرِ سر مملکت چه می‌شود؟!

شاعری بیان کرد: اگر یک سیستم هوشمند، عاقل، با فکر و اندیشه در کشور باشد و کار را مانیتور بکند و مقایسه کند امیرآباد را با زابل و اینچه‌برون و حتی نوشهر و بابلسر آن‌وقت باید ببینیم کدام یکی از آنها بهتر است و تصمیم بگیریم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خواست تا در جهت تکمیل جاده رستمکلا به بندر امیرآباد تلاش بیشتری شود.

وی در پایان از زحمات سه ساله علی خدمتگزار مدیر سابق بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این بندر استراتژیک در شمال کشور بتواند با حضور مدیر جدید مسیر رشد و توسعه را بیش از گذشته طی کند.

انتهای پیام/1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها