دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:
رئیس مجمع نمایندگان مازندران واردات بی رویه محصولات کشاورزی و همچنین نبود مکانیزم مناسب تولید و صادرات این محصولات عنوان کرد و افزود: باید در سال جدید محوری ترین اقدامات ما رفع موانع تولید و صادرات محصولات زراعی و باغی باشد.
واردات بی رویه محصولات کشاورزی و نبود مکانیزم مناسب تولید و صادرات مهمترین مشکل استان
به گزارش آوای خزر از ساری، علی رضیان صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری مازندران در سال 97 با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: در بخش کشاورزی و گردشگری باید تلاش ویژه ای در استان صورت گیرد،چرا که اقتصاد مازندران بر این دو محور استوار است.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت: آنچه که ما در فضای جامعه می بینیم این است که نگرانی و گله مندی های زیادی از طرف کشاورزان وجود دارد.
نماینده مردم قائم شهر گفت: امسال مشکل جدی ما بحث بحران آب است و از آنجائیکه ما در استان 2 محصول محوری مرکبات و برنج را داریم متاسفانه در هر دو قسمت نارسایی هایی وجود دارد.
 وی  مهمترین مشکلات این دو بخش را واردات بی رویه محصولات کشاورزی و همچنین نبود مکانیزم مناسب تولید و صادرات این محصولات عنوان کرد و افزود: باید در سال جدید محوری ترین اقدامات ما رفع موانع تولید و صادرات محصولات زراعی و باغی باشد.
رضیان با اشاره به رشد چشمگیر ورودی گردشگران به مازندران در تعطیلات نوروز امسال و ثبت 15 میلیون نفر شب اقامت در این استان اظهار داشت:متاسفانه زیرساخت های گردشگری استان مناسب نیست و طبق گزارشات نبود سرویس های بهداشتی و نمازخانه مناسب و کافی از مهمترین کاستی های مازندران در بخش گردشگری است.
رضیان بیان کرد: متاسفانه در سال 30 میلیون خروجی مسافر از کشور داریم که بخش عمده این خروج ها با هدف گردشگری می باشد و اگر بتوانیم زیرساخت های مناسبی را برای حضور توریست در کشور و خصوصا مازندران ایجاد کنیم می توانیم علاوه بر ایجاد شغل از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری کنیم.
انتهای /یام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها