دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
در هفته منابع طبیعی انجام می‎شود
رئیس دانشگاه آزاد بهشهر، گفت: به یاد ۸۰۰ شهید این شهرستان، ۸۰۰ نهال از گونه‎های مختلف مثمر و غیر مثمر در هفته منابع طبیعی در محوطه دانشگاه آزاد بهشهر کاشته می شود.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، در چهارمین روز از هفته منابع طبیعی، به یاد ۸۰۰ شهید این شهرستان، ۸۰۰ نهال در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر کاشته می شود که روز گذشته با حضور مسئولان به طور نمادین تعدادی نهال سرو در ورودی دانشگاه کاشته شد.

رئیس دانشگاه آزاد بهشهر در آیین درختکاری که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، گفت: امروز یاد و خاطره شهیدانی که در جنگ تحمیلی و در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی جانفشانی کردند را گرامی می داریم.
اسدالله مهرآرا با بیان اینکه شهدا هنرمندانی بودند که سربلند از این آزمون الهی بیرون آمدند و "شهادت هنر مردان خداست" ، اظهار داشت: آنهایی که این مسیر را رفتند، جاودانه شدند و جانشان را فدای جامعه کردند.
وی افزود: ما نیز در سنگر تعلیم و تربیت و در این ردایی که بر تن پوشیدیم؛ نباید نسبت به جامعه کوتاهی کنیم، بلکه باید علم و اندیشه‌مان را به جامعه ببخشیم.
رئیس دانشگاه آزاد بهشهر با بیان اینکه درختان با روح ما عجین شده‌اند و از درخت سرو بعنوان مظهر آبادانی و سامان یاد می کنیم، گفت: اگر مازندران نامی از سرسبزی دارد، بخاطر فضای سبز است، لذا همه ما باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم، اقدامی که دانشگاه آزاد انجام داده است نیز برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی این موضوع است.
وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار متر محوطه آزاد در دانشگاه آزاد بهشهر که بزرگترین دانشگاه آزاد و قطب علمی شرق مازندران است، افزود: امروز در این مراسم اراده کردیم با کمک همه شما فضای سبز دانشگاه را احیا کنیم ودر سال جاری برای اولین بار 800 درخت از نوع سرو، مرکبات، زیتون، اقاقیا و انار، به یاد و خاطره 800 آلاله که رفتند و جاودانه شدند، برگزار کردیم.
مهرآرا گفت: کاشت درخت اکالپیتوس را نیز در برنامه داریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها