دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
امام جمعه گلوگاه:
امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه بروکراسی‌های سخت اداری مانع رشد اقتصادی است، گفت: قوانین دست و پا گیر و موانع بانکی سبب شده است که 95 درصد تولیدکنندگان گلوگاه از دریافت تسهیلات منصرف شدند.
بروکراسی‌های سخت اداری مانع رشد اقتصادی است/ 95 درصد تولیدکنندگان گلوگاه از دریافت تسهیلات منصرف شدند

به گزارش آوای خزر از شهرستان گلوگاه، سید ابراهیم میراحمدی شامگاه سه شنبه در افتتاح پنجمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در گلوگاه اظهار داشت: کشاورزی ایران نسبت به گذشته رشد، توسعه و تعمیق یافته و فنی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه باید در کنار آرمان‌گرایی به واقعیت‌ها نیز توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شرایط کشاورزی در دوران طاغوت به صفر رسیده بود اما اکنون درآمد کشاورزان به مراتب بیشتر از مردم شهرستان است.

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: اگر چه تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم اما در همین شهرستان گلوگاه قدمهای مثبتی برداشته شده است و جشنواره انجیر گلوگاه نمونه بارزی است که بخش کشاورزی را رونق بخشیده است.

میراحمدی با بیان اینکه در واقع 20 درصد رشد اقتصادی بسته به کار دولت است و بقیه به فعالیت مردم بستگی دارد، تصریح کرد: دولت بسترساز، زمینه‌ساز و سیاستگذار است؛ اقتصاد زمانی نجات پیدا می کند که مردم‌محور باشد و مردم پای کار بیایند.

وی بیان کرد: حلقه مفقوده برای تولیدات عدم جرات و جسارت برخی ها برای تولیدات است؛ مثلا تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است را بسیاری از متقاضیان دریافت نکرده‌اند به این دلیل که موانع بانکی و قوانین دست و پا گیر بر آن حاکم شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلوگاه تصریح کرد: بروکراسی خوب است اما وقتی از حد خود بگذرد؛ مانع از رشد اقتصادی خواهد شد و می بینیم که در بخش تسهیلات بخش تولید، 95 درصد متقاضیان وام خود را نگرفتند و به همین دلیل اعتبارات برگشت می خورد.

امام جمعه گلوگاه در پایان اظهار داشت: زمانی که اقتصاد مردمی شود؛ موفق عمل خواهیم کرد و اگر می بینیم اقتصاد با رانت، فساد، اختلاس و داستانهای تلخ همراه شده به این دلیل است که اقتصاد نفتی و دولتی بوده در حالیکه راه نجات اقتصاد در مردمی بودن آن است.

انتهای پیام/ 1354 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها