دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:کلیه بیمارستان های خصوصی و دولتی مجهز به سیتم امحا و بی خطرسازی پسماندهای عفونی هستند.

به گزارش آوای خزر از ساری،دکتر محسن اعرابی در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به سلامت آب شرب مازندران به لحاظ نداشتن آلودگی های میکروبی و شیمیایی اظهار داشت: برابر آزمایشات انجام شده تاکنون آلودگی میکروبی مشاهده نشده و از جهت شیمیایی نیز در 4 - 3 سال گذشته بیش از 400 مورد نمونه گیری از آبهای آب شرب استان انجام دادیم که  مسئله نگران کننده ای نداشتیم بجز یکی دو مورد که تذکرات جدی و پلمپ چاه را به همراه داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه بررسی سلامت آب در مازندران خبر داد و افزود: این آزمایشگاه استان های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی کردیم که از تمام چاههای تامین آب شرب نمونه برداری کنیم و آزمایشات مختلف شیمیایی را از جهت میزان مواد عالی و سموم انجام دهیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بحث مشکلات آب شرب مازندران توجه به دو نکته راضروری دانست و گفت: مصرف سموم و کود در مازندران نگران کننده است و باید استانداردسازی شود. 

اعرابی اظهار داشت: عمده آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود در حالیکه بهترین منبع تامین آب آشامیدنی آبهای سطحی است و تحقق این مهم نیاز به همت استانی دارد و جا دارد که استاندار محترم و نمایندگان خانه ملت کمک کنند.

 * تجهیز تمام بیمارستانها به سیستم بی خطرسازی پسماند

دکتر اعرابی بیان کرد: در بحث پسماند عفونی و بیمارستانی کلیه بیمارستان های خصوصی و دولتی مجهز به سیستم امحا و بی خطرسازی پسماندهای عفونی هستند.

وی ادامه داد: در کارگروه پسماند که در اداره کل محیط زیست مستقر است؛ 9 نقطه برای دفن زباله عادی تعیین شده که مقرر گردیده در این مکان ها 200 تا 500 متر به دفن زباله های عفونی اختصاص داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بعد از بیمارستان ها مطب ها از عمده تولیدکنندگان این نوع زباله ها هستند، ادامه داد: برای امحا و بی خطر سازی زباله های عفونی غیر بیمارستانی که در مطب ها تولید می شود داوطلبینی از شرکت های خصوصی داشتیم که اولین شرکت در قائمشهر فعالیتش را آغاز کرده و دانشگاه نظارت جدی بر فعالیت این شرکت ها را در دستور کار دارد.

* مردم تخلفات را به سامانه 190 گزارش دهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص عدم حضور برخی پزشکان خانواده در مطب ها اظهار داشت: از هم استانی عزیز تقاضا داریم علاوه بر مطرح کردن مشکلات بهداشتی و درمانی مسائل و تخلفات احتمالی مربوط به پزشک خانواده را از طریق شماره تلفن 190 با همکاران من در دانشگاه علوم پزشکی مازندران درمیان بگذارند.

*انجام ماهانه  200 هزار ویزیت توسط پزشکان خانواده در مازندران

وی با اشاره به اشتغال 650 پزشک در طرح پزشک خانواده در مازندران اجرای این طرح را به نفع مردم برشمرد و گفت: پزشکان خانواده به طور متوسط 200 هزار ویزیت در ماه انجام می دهند و ماهانه  50 میلیارد تومان در بخش ویزیت و دارو  برداشت از جیب مردم کاهش پیدا می کند و ما باید از اینکه مازندران به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده انتخاب شده است، خوشحال باشیم.

انتهای پیام/1000

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها