دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
گزارش/
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه به مازندران، در افتتاحیه سه پروژه مهم حوزه بهداشت و درمان این استان شرکت کرد، این پروژه‎ها با هزینه 705 میلیارد ریال تکمیل و به بهره‎برداری رسید.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر روز چهارشنبه برای افتتاح سه پروژه حوزه بهداشت و درمان مازندران به ارزش 705 میلیارد ریال شامل مرکز جامعه بیماران کلیوی شهروند ساری، مرکز جامعه سرطان مازندران و بیمارستان امام خمینی (ره) آمل وارد مازندران شد.
شامگاه روز چهارشنبه مرکز جامع سرطان مازندران واقع در محوطه جنوبی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع، در 6 طبقه، با 85 تخت و با صرف 180 میلیارد ریال و با کمک 500 میلیون تومانی «حاجیه خانم منیژه اتحاد» همسر مرحوم سیدمهدی باغبان از خیران به‌نام مازندران ساخته شده است.
نخستین مرکز جامع سرطان مازندران دارای بخش‌های  آزمایشگاه جامع، ایزوله، پیوند مغز و استخوان، هماتولوژی خون، آنکـولـوژی سرپایی، آنکـوسرجری و شیمی درمانی است.
* حضور وزیر در افتتاحیه مرکز جامع بیماران کلیوی
پروژه بعدی نیز، افتتاح مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند ساری(بیمارستان مهر سابق) واقع در بلوار کشاورز کوچه کلانتری 12 است، این مرکز با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی ساری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساخته شده است.
این مرکز در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع با زیربنای 2 هزار و 550 متر مربع در چهار طبقه، با 48 تخت و با صرف 95 میلیارد ریال در مدت یک‎سال ساخته شده است.
دارا بودن اتاق رادیولوژی، سونوگرافی، درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی، اتاق عمل سرپایی، اتاق ریکاوری و آزمایشگاه تخصصی به همراه دو اتاق عمل جراحی ویژه بیماران کلیوی و دیالیزی از دیگر مشخصات این پروژه است.







* اعلام تعرفه پزشکی تا پایان ماه جاری
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه این مراسم در جمع خبرنگاران کفت: تعرفه پزشکی باید قبل از سال جدید اعلام می‎شد اما محقق نشد و بخشهای خصوصی اکنون با بلاتکلیفی در این ارتباط مواجه هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان ماه جاری نسبت به اعلام تعرفه جدید پزشکی اقدام شود تا از احتمال هرج و مرج‌هایی در این رابطه جلوگیری شود.


* حضور وزیر در افتتاحیه مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری
قاضی‎زاده هاشمی پس از آن در آیین افتتاحیه مرکز بیماران کلیوی ساری اظهار داشت: در مازندران به تعداد تخت‎های استاندارد نرسیده‎ایم و غیر از بخش خصوصی دست‎کم به یک‎هزار و 500 تخت دیگر در بخش دولتی نیاز داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح 400 پروژه حوزه بهداشت و درمان در مازندران در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: این موارد تنها ظواهر قضیه است و مسئولان برای مردم کم نمی‎گذارند.






* وجود 1100 بمیار کلیوی در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه یک‎هزار و 100 بیمار کلیوی و بیمارانی در انتظار دیالیز در این استان داریم، گفت: دستگاه‎های ما نیز قدیمی است و نیاز به مراکز جدید دیالیز داریم، اگر در آینده بخواهیم برای این بیماران کار اساسی انجام شود، باید این مراکز تجمیع شوند تا خدمات بیماران کلیوی اعم از دیالیز، خدمات سرپایی و ... بهتر و بیشتر باشد.
جان‎بابایی با اشاره به مکان ساخت مرکز جامع بیماران کلیوی در منطقه محروم ساری با بیش از 100 هزار نفر جمعیت، افزود: همه مسئولان برای ساخت این مرکز اعم از نمایندگان و شورای اسلامی و شهرداری و شورای شهر کمک کردند.



* شرکت وزیر در افتتاحیه المپیاد ورزشی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این برنامه در افتتاح نخستین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کارکنان وزارت بهداشت واقع در جاده خزرآباد شرکت کرد.
وی در این مراسم، به اهمیت سلامتی و ورزش در زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره کرد و گفت: ورزش کردن نیاز به هزینه و امکانات زیادی ندارد و می‎تواند حتی دریک مکان کوچک نیز اتفاق بیفتد.
قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: بالای 50 درصد تخت‌های ما دارای قدمت بیش از 50 سال است، اما بزرگواری مردم را می‎بینیم که نقص‎ها را تحمل می‎کنند.
وی ادامه داد: بیشترین نارضایتی مردم بعد از یکی دو دستگاه، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.













* حضور 2905 پرسنل وزارت بهداشت در المپیاد ورزشی

معاون توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با بیان اینکه موضوع ورزش را در وزارت بهداشت نهادینه می‎کنیم، افزود: امیدواریم در آینده کمیت و کیفیت این مسابقات را بیشتر کرده و در این راه همت بیشتری به‌خرج دهیم.
علی صدرالسادات با اشاره به برگزاری نخستین دوره المپیاد کارکنان وزارت بهداشت، تصریح کرد: این برنامه به‎مدت 30 روز در 9 رشته و با حضور 60 سازمان و دانشگاه در رشته‎های فوتسال، دارت، فوتبال دستی، والیبال، تنیس روی میز برای آقایان و والیبال، دارت، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز برای بانوان برگزار می‎شود.
وی ادامه داد: برنامه به‌طوری است که ابتدا آقایان و در دوره بعد نیز بانوان در مسابقات شرکت می‎کنند.
معاون توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در مجموع 2 هزار و 509 نفر در این مسابقات شرکت دارند که یک‌هزار و 595 نفر از آنها از آقایان و بقیه از بانوان هستند.








وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این برنامه، وارد دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد و در برنامه روز استاد و تجلیل از اساتید برتر جامعه پزشکی مازندران شرکت کرد.

* حضور در افتتاحیه بیمارستان امام خمینی(ره) آمل



قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در افتتاحیه بیمارستان امام خمینی (ره) آمل شرکت کرد، این پروژه در زمینی به مساحت چهار هکتار با مساحت ساختمانی 18 هزار مترمربع در چهار طبقه با 160 تخت مصوب و 217 تخت موجود، با هزینه 430 میلیارد ریال ساخته شده است.
این پروژه دارای بخش‎های مختلفی از جمله مراقبت‌های ویژه شامل آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و داروخانه است.
پروژه مذکور تا سال 86 در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی مازندران بود اما پس از آن دانشگاه علوم پزشکی مازندران این ساختمان را نیمه‌کاره تحویل گرفت و سرانجام امسال به بهره‎برداری رسید.
انتهای پیام/

عکاس: سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها