دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به مازندران:
وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مازندران با بیان اینکه از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم، اعلام کرد که بحث صادرات مرکبات در مازندران را به خود تشکل‌ها واگذار می‌کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی که بیست و چهار روز از انتصابش می‌گذرد؛ امروز در سفر به استان مازندران به عنوان دومین استان پس از گلستان، عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی حاضر شد و پای صحبت‌های تعدادی از آن‌ها همچنین نمایندگان استان مازندران نشست.

او در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مازندران قطب تولید مرکبات کشور است و بیشترین سهم را در تولید این محصول دارد و وزارت جهاد کشاورزی از تشکل‌های این بخش حمایت خواهد کرد.

محمد علی نیکبخت ادامه داد: در این راه منابع مالی را تامین و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌‎کنیم. محدودیت‌ها را برمی‌داریم و امور را تسهیل می‌کنیم که صادرات را خود تشکل‌ها انجام بدهند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که این موضوع را نسبت به سنوات گذشته به طور جدی پیگیری می‌کنیم که سال ۱۴۰۲ کشاورزان با مشکلات کمتری نسبت به سنوات گذشته مواجه شوند و منابع را نیز وزارت جهاد کشاورزی تصویب می‌کند.

او موضوعی که سبب رونق مرکبات و باغات خواهد شد را بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان و اعلام کرد: اکنون یکی دو واحد صنایع تبدیلی را در مازندران داریم که فعال و و موفق هستند، اما به تنهایی کفایت نمی‌کند.

نیکبخت ادامه داد: باید چندین و چند واحد دیگر از این صنایع در استان شکل بگیرد و به سمتی بروند که تولید کنسانتره و پوره انجام بدهند.

او با بیان اینکه این روش‌ها زنجیره ارزش را تکمیل می‌کند، تصریح کرد: یعنی محصول زمانی که از باغ برداشت می‌شود یا به سمت تازه‌خوری و صنعت، و یا به سمت صادرات خواهد رفت و در این صورت است که کشاورز می‌تواند منفعتی که حق اوست را به دست بیاورد.

وزیر جهاد کشاورزی که امروز از چند واحد تولیدی از جمله کشتارگاه صنعتی ساوانا در گلوگاه بازدید کرده بود، گفت: مازندران تولیدکننده مهم گوشت مرغ کشور است که علاوه بر تامین مصرف استان، تامین کننده گوشت مرغ در استان‌های تهران، البرز و قم است.

او ادامه داد: در این زمینه سرمایه گذاری سنگینی انجام شده و دارد مدیریت می‌شود، کار بسیار بزرگی است که اتفاق افتاده و ما به دنبال توسعه صنعت مرغ در مازندران هستیم.

نیکبخت با اشاره به کامل بودن زنجیره صنعت طیور در شرکت ساوانا - گلوگاه، اظهار داشت: برای اینکه زنجیره‌ها را توسعه بدهیم و واحد‌ها را بهره ور کنیم تا هزینه تولید کاهش و سود تولیدکننده افزایش پیدا کند، حتما باید به سمتی برویم که تامین منابع برای این بخش داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برنامه داریم تا سهم مناسبی را از محل منابع بانکی و وزارت جهاد کشاورزی به این امر اختصاص بدهیم.

به گزارش خبرنگار ما، وزیر جهاد کشاورزی به احتمال زیاد فردا نیز در مازندران خواهد بود و از توانمندی‌های بخش کشاورزی در غرب استان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها