دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
حسینی‌پور:
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تعامل تنگاتنگی باید بین بخش خصوصی و دولتی برای تنظیم بازار به منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان انجام شود، گفت: مردم از تعدد قیمت‌ها گلایه‌مند هستند و این رویه باید اصلاح شود.
آزاده بابانژاد - آوای خزر: سید محمود حسینی‌پور صبح امروز در جلسه تنظیم بازار استان مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان را در پیش داریم و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید اهتمام جدی بر وضعیت بازار داشته باشند.

او با اشاره به اینکه انتخابات را نیز در پیش داریم، بیان کرد که نباید چالشی در بازار ایجاد شود که انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

استاندار مازندران از دستگاه‌ها خواست که کار آن‌ها سیستمی و نظارت‌ها نیز هوشمند باشد و از همین حالا برای شب عید و ماه رمضان برنامه‌ریزی کنند و نشود که در شب عید یا ایام رمضان با کمبود کالاهای ضروری مردم مواجه باشیم.

حسینی‌پور اظهار داشت: میزان مرغ منجمد، گوشت قرمز، مرغ گرم، شکر، و دیگر کالا‌های اساسی مردم در شب عید و رمضان دقیقا اعلام و همچنین برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در برخی اقلام و کالا‌های استراتژیک اقدام شود.

او همچنین اعلام کرد که برآوردی باید از میزان جمعیت ورودی در ابتدای تعطیلات نوروز به دست بیاید که کمبودی در توزیع کالا‌های اساسی نداشته باشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: براساس تجربیات سال‌های گذشته باید به ۱۰ میلیون جمعیتی که شب عید به مازندران وارد می‌شوند، توجه و براساس آن بازار را برنامه‌ریزی کنید.

حسینی‌پور اعلام کرد: سال گذشته گوشت منجمد را حتی در روستا‌ها توزیع کردیم و همین دوستان تنظیم بازار می‌گفتند که در روستا‌ها گوشت منجمد استفاده نمی‌کنند، اما دیدیم که هم استقبال و هم سبب تنطیم بازار شد.

او ادامه داد: در بازار مرغ منجمد هم همین وضعیت را داشتیم و گفته می‌شد که به فروش نمی‌رود، اما آنجا هم دیدیم که انجام شد و بازار مرغ تنظیم شد.

استاندار مازندران درباره توزیع مرغ منجمد اظهار داشت: بنا نیست برای رضایت بازار مرغ تهران استان را به هم بزنیم، بحث اینکه مرغ زنده را بفرستیم تهران و آنجا آن را قطعه‌بندی کنند، به هر قیمتی بفروشند و بازار را به هم بزنند نباید باشد.

حسینی‌پور ادامه داد: زحمت را تولیدکننده می‌کشد و اجازه نمی‌دهیم دلالان وارد شوند لذا روند ارسال مرغ زنده به تهران از امروز باید کاهشی باشد.

رئیس ستاد تنظیم بازار مازندران گفت: واردات گوشت قرمز را باید برنامه‌ریزی و از مزیت همسایگی با کشور‌های حاشیه خزر استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه اصناف در برهه‌های مختلف کشور پای کار بودند و کشور را نجات دادند، اظهار داشت که یکی از اهداف ما این است که کار باید به اهلش سپرده شود و اصناف و تشکل‌ها از این دسته هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: لازم است که اصناف از این فرصت به وجود آمده استفاده و نقش خود را در تنظیم بازار مرغ و گوشت اثبات کنند و به دولت این پیام را بدهند که کاری را که به ما سپردید را به درستی انجام می‌دهیم و براساس همین صمت مازندران نیز کمیته‌های مرتبط به ویژه نظارت را فعال کنند.

حسینی‌پور بیان کرد: مدیریت بازار یک فرآیند پیچیده دارد و برای تنظیم بازار حتما باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم به ویژه دستگاه‌های مسوول وظیفه بیشتری دارند.

او ادامه داد: تعامل تنگاتنگی باید بین بخش خصوصی و دولتی برای تنظیم بازار به منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان انجام شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار مازندران با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان باید ساز و کاری باشد که قیمت‌ها را تعدیل و ارزان‌تر به دست مردم برسانند، گفت: این اختیار را به تنظیم بازار شهرستان می‌دهیم که انجام بدهند؛ لذا استفاده از ظرفیت‌های محلی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران خواستار شناسایی و مدیریت بازیگران تنظیم بازار شد و عنوان کرد که نقش همه آن‌ها باید در ستاد دیده شود و دبیرخانه نیز مدام باید پیگیر اقدامات آن‌ها باشد.

او ادامه داد: آمار‌ها و کار‌های کلیشه‌ای دیگر جواب نمی‌دهد و بیشتر باید در حوزه عملیاتی به ویژه همکاران جهاد کشاورزی باید شبانه‌روزی پای کار باشند.

حسینی‌پور خواستار اعلام آمار دقیق از وضعیت بازار شد و اعلام قیمت‌های متفاوت در جلسات را قابل برنامه‌ریزی ندانست.

استاندار مازندران اضافه کرد: برای میوه و دیگر کالا‌های شب عید باید اقلام باکیفیت را تأمین کنیم مثلاً در میوه باید جنس خوب به دست مردم برسانیم.

او با اشاره به ضرورت توجه به تأمین کالا‌هایی ازجمله مرغ، مرکبات، گوشت، و شکر اعلام کرد: باید میزان دقیق توزیع و مانده انبار در این کالا‌ها به صورت سیستمی مشخص شود.

حسینی‌پور تأمین، توزیع و نظارت را سه رکن تنظیم بازار عنوان و تأکید کرد که باید برای هر سه مورد آن برنامه داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعدد قیمت‌ها بیشترین گلایه مردمی است، تصریح کرد: مگر می‌شود از مغازه‌ای به مغازه دیگر قیمت متفاوت باشد.

او همچنین با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار نیاز به پیوست رسانه‌ای دارد، گفت: بسته رسانه‌ای تنظیم بازار باید تشکیل و در این زمینه به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابلاغ می‌زنیم، در امر نظارت باید با کمک رسانه‌ها و مشخص‌کردن مأموریت برای آن‌ها انجام وظیفه شود.

حسینی‌پور بیان کرد: از اقدامات تحریک‌آمیز در بازار پرهیز شود، چون در آستانه انتخابات هستیم لذا نیاز به همدلی لازم داریم، چون ستاد تنظیم بازار در رضایت مندی مردم مؤثر است.

استاندار مازندران در پایان اعلام کرد که ستاد تنظیم بازار استان هر دو هفته یکبار برگزار شود؛ و همه دستگاه‌ها باید مقید به عملیاتی‌کردن مصوبات در جهت کاهش تورم باشند.
 
تصاویر جلسه:

انتهای پیام/۱۰۰۱/  
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
0
0
سلام
افزایش چندین مرحله ای قیمت ها در سال جاری و وعده رییس جمهوری برای موکول شدن افزایش های بعدی به سال آینده را کجای دلمان بگذاریم
نماینده اش هم که وعده تنظیم بازارررر می ده آنهم با نسخه پیچی برای بخش های خصوصی
افزایش بی سابقه حامل های انرژی را می خوان گردن کدوم بخش بندازن
پاسخ ها
فعال اقتصادی
| Iran, Islamic Republic of
بهای گاز 400 درصد افزایش پیدا کرده به کی پناه ببریم؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها