دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
در نشست هیات قزاقستانی با بخش خصوصی مازندران مطرح شد
آمادگی مانگستائو و مازندران جهت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
هیات چندجانبه از مانگستائو قزاقستان نشستی با رئیس اتاق مازندران و تجار این استان داشتند و در این دیدار، دو استان حاشیه خزر با تاکید بر تعمیق روابط تجاری، فرهنگی و گردشگری عزم خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به ویژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به کار خواهند بست.

علی تقی پور رئیس اتاق مازندران ضمن خیرمقدم به میهمانان و جمع حاضر، خواستار شناخت بیشتر طرف های تجاری از ظرفیت های یکدیگر شد و از هیات قزاقستانی خواست تا شرکت های معتبر خود را معرفی کنند که بتوانند در نهایت با توسعه تبادلات به یک تجارت بی حاشیه دست یابند.

وی با اشاره به برقراری خط پروازی مستقیم بین آکتائو و ساری خواستار استمرار و برقراری دائمی این مسیر تردد هوایی شد که به طور ویژه برای تعاملات تجاری و گردشگری حائز اهمیت است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران برپایی نمایشگاه های مشترک بین مانگستائو و مازندران و نیز تداوم ارتباطات و برگزاری جلسات به صورت وبیناری را نیز خواستار شد.

تقی پور همچنین خواستار یک داوری متشرک بین دو استان جهت رفع مشکلات احتمالی و افزایش پروازهای مستقیم بین مراکز دو استان در طول هفته شد.(هفته ای دو پرواز بین ساری – آکتائو)

آمادگی جهت تهاتر در زمینه محصولات کشاورزی بین مانگستائو و مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری مازندران در سخنانی اظهار امیدواری کرد که بازدیدها و جلسات به توسعه همکاری منجر شود.

حسن خیریانپور برپایی نمایشگاههای مشترک، رفع موانع گمرکی و تسهیلگری بین دو استان، همکاری بندری و حمل و نقلی بین سه بندر مازندران و سه بندر مانگستائو را خواستار شد.

وی تصریح کرد: ادامه حمل و نقل دریایی و ریلی در جهت تحقق اهداف کریدور شمال – جنوب و اتصال از طریق بنادر مازندران به قزاقستان و سپس کشور چین را در این ارتباط تجاری حائز اهمیت دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری مازندران پیشنهاد داد که محصولات کیوی، مرکبات، گل و گیاه، لبنیات، صیفی جات، لیموترش و سبزیجات(فلفل، خیار، گوجه فرنگی) به قزاقستان – مانگستائو صادر و در قبال آن محصولی مانند گوشت قرمز وارد شود.

وی همچنین پیشنهاد داد که سرای تجاری آکتائو در مازندران و سرای تجاری مازندران در آکتائو راه اندازی شود.

خیریانپور خواستار استمرار جلسات غیرحضوری شد و علاوه بر آن نیز اعلام کرد که هیات تجاری فرهنگی و گردشگری به مانگستائو اعزام شود.

فراهم بودن زیرساختهای سرمایه گذاری در مانگستائو

“ژانبیر بای ماتایف” رئیس مصلحت استان مانگستائو قزاقستان با قدردانی از میزبانی مازندران و اشاره به اشتراکات دو استان به ویژه اینکه پنجاه درصد جمعیت این استان را مسلمانان تشکیل می دهند، از بازدید هیأت همراه خود از ظرفیت های کشاورزی مازندران گفت.

وی ادامه داد: شرکت روماک در سطح بالایی فعالیت دارد، محصولات را به طور مستقیم از کشاورزان دریافت، بسته بندی و به بازار و برای صادرات عرضه می کند.

ماتایف گفت: بازدیدی نیز از بندر امیرآباد داشتیم که تجهیزات و سرمایه گذاری های خوبی را جذب کرده است، مساحت بزرگی دارد و مایل به سرمایه گذاری در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی این بندر هستیم.

وی یکی از مشکلات را مسئله پرداخت های بانکی با ایران عنوان کرد به طوری که اگر تجار بخواهند چیزی را بخرند، نحوه پرداخت سختی وجود دارد و دو استان و دو کشور باید در این زمینه به اعتمادسازی برسند.

رئیس مصلحت مانگستائو با اشاره به پرواز مستقیم آکتائو به ساری، اعلام کرد که سه روز یکبار یا هفته ای یکبار پروازها صورت می گیرد. داوطلب برای این پرواز به منظور تعاملات بین دو کشور و استان زیاد است.

ماتایف اشاره ای به منطقه آزاد در مانگستائو داشت و تصریح کرد: همه زیرساخت ها برای سرمایه گذاری طرف ایرانی وجود دارد و ما از طرف رئیس جمهور قزاقستان ماموریت داریم که به تعمیق روابط بین دو کشور بپردازیم.

وی در پایان سخنان خود از مسوولان و تجار مازندران برای شرکت در جشن عید باستانی در ۱۴ مارس دعوت کرد و گفت: اجداد ما در مازندران دفن شدند و ما خودمان را جزیی از ایران می دانیم، زمین این کشور برای ما مقدس است، روابط فرهنگی داریم و باید تاریخ مشترک خودمان را بشناسیم.

آمادگی مانگستائو و مازندران جهت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

کیفیت بالای محصولات کشاورزی مازندران

معاون استاندار مانگستائو قزاقستان نیز در سخنانی با قدردانی از اتاق مازندران و استاندار مازندران در میزبانی از هیات قزاق، اشاره ای به روابط حسنه ایران و قزاقستان داشت و بیان کرد: سال گذشته رئیس جمهور دو کشور دیداری را در تهران داشتند و پیرو آن هیات تجاری ما از تهران بازدید داشتند، دولت قزاقستان توافقات خوبی را با تعمیق روابط و از میان برداشتن موانع گمرکی داشتند.

“کولژانف کانات ژابیر اولی” اشاره ای هم به توافقات دو کشور در خصوص دامپزشکی و صادرات گوشت قرمز به ایران داشت و از این پیشنهاد استقبال کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت همسایگی و حسن همجواری دو کشور ایران و قزاقستان، تعاملات از طریق حمل و نقل دریایی را با اهمیت دانست و گفت: آمادگی داریم کارفرمایان و بازرگانانی برای سرمایه گذاری و افزایش تعاملات از این مسیر را پذیرا باشیم.

معاون استاندار مانگستائو از پیشنهاد برای تاسیس سرای تجاری مازندران در آکتائو استقبال کرد و گفت: بررسی برای راه اندازی سرای تجاری آکتائو در مازندران را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

“کولژانف کانات ژابیر اولی” از واردات سبزیجات، میوه و صیفی جات به کشور خود استقبال کرد و اشاره ای هم به بازدید از شرکت روماک داشت و گفت: از کشور لهستان میوه وارد می کنیم اما کیفیت میوه ایران بالاتر است.

وی یکی از مشکلات را در زمینه بانکی عنوان و تصریح کرد: این مسئله در گفتگو با برخی از صادرکنندگان مطرح شد و باید رفع شود.

توانایی در پرورش دام به ویژه گوسفند و امکان صادرات گوشت به مازندران، آمادگی در اختیار قرار دادن زمین برای سرمایه گذاری طرف ایرانی با مشوق های معاف از مالیات و بدون عوارض گمرکی، و آمادگی سرمایه گذاری در منطقه آزاد مازندران، و امکان تعاملات از طریق وبیناری به صورت مستمر از دیگر مواردی بود که معاون استاندار مانگستائو در این جلسه اشاره داشت.

در این جلسه تعدادی از مسوولان و تجار مازندران، همچنین مسوولان و تجار مانگستائو به بیان ظرفیت ها و درخواست های خود پرداختند؛ اشتراکات فرهنگی، زمینه تعاملات در بخش گردشگری، همکاری در بخش ساختمان، کشاورزی، تبادل دانش به ویژه در شیلات، صادرات کشت گلخانه‌ای، تعاملات مستمر، اعزام هیات های تجاری دو طرف برای شناخت بهتر و بیشتر و رفع موانع بانکی و تسهیلگری در صادرات از جمله درخواست های طرفین بود.

در این جلسه، دو هنرمند قزاق به اجرای یکی از موسیقی های ملی خود پرداختند و آنها به بهانه حسن همجواری و جشن پیروزی انقلاب به مردم ایران و مازندران تقدیم کردند.

هیأت ۳۱ نفره قزاقستانی چهارشنبه شب گذشته وارد مازندران شدند و برنامه حضور آنها به مدت یک هفته است، این هیأت متشکل از تعدادی خبرنگار، معاون اول استاندار مانگستائو(کولژانف کانات)، رئیس مصلحت مانگستائو(ماتایف)، فعالان اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی، گردشگری و اجتماعی است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها