دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
سازمان منابع طبیعی گزارش داد
در الیمالات چه گذشت؟
 سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره اتفاقات منطقه الیمالات مازندران توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش آوای خزر، در پی اخبار منتشره در رسانه‌ها طی روزهای اخیر پیرامون منطقه‌ الیمالات شهرستان نور در استان مازندران و بروز برخی ابهامات در این‌خصوص مطالب ذیل جهت استحضار هم وطنان عزیز و تنویر افکار عمومی اعلام می‌گردد:

در منطقه الیمالات، در محدوده‌ی مربوط به ایجاد پارکینگ در حریم خطوط برق فشار قوی، تخلفاتی از قبیل خاکبرداری و خاکریزی، پاکتراشی تعدادی نهال و قطع 30 اصله درخت از طرف سرمایه گذار حوزه گردشگری (که تاکنون در عرصه های جنگلی تجربه سرمایه گذاری نداشته) به دلیل عدم آگاهی از قوانین جاری رخ داده است که با تنظیم صورتجلسه تخلف توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور و ورود بهنگام دادستان شهرستان نور و دستور دادستان محترم مرکز استان، سرمایه گذار مربوطه موظف به بازگرداندن فضای مورد اشاره به وضعیت سابق و جبران خسارت‌های وارده گردیده است. ضمناً سرمایه گذار طرح گردشگری فوق الاشاره به منظور جبران نهال های از بین رفته پیشنهاد غرس 5000 اصله نهال با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران در عرصه های مناسب را داده است.

بررسی ها نشان می دهد مجموعه اقدامات انجام شده خارج از مسئولیت دولت از جمله شرکت آب منطقه ای مازندران و خارج حریم سد بوده و این شرکت مسئولیتی در این خصوص نداشته و مجوزی صادر نکرده است.

پیرامون شبهات مربوط به قطع ۴هزار درخت نیز این مطلب تکذیب می شود و بررسی ها حاکی از آنست که تعداد ۳۰اصله درخت با قطر بیشتر از ۱۰سانتی متر قطع شده که متخلف متعهد به جبران آن و کاشت ۵هزار درخت جایگزین شده است.

در پایان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از همدلی و همراهی همه دولتمردان، دستگاه قضایی کشور بویژه دادستان محترم مرکز استان مازندران و اصحاب رسانه که صادقانه در راستای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی قلم می زنند و همچنین از هم‌ میهنان شریف که مصداق بارز مشارکت مردم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی و انفال می باشند تشکر و قدردانی می‌نماید.

روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها