دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
خداحافظ سرباز ولایت/
مردم نکا با حضور باشکوه و حماسی خود با سومین شهید مدافع حرم در این شهر وداع کردند.
به گزارش آوای خزر از نکا، مردم این شهرستان امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی(ره)، وداع باشکوهی با شهید حسین مشتاقی سومین شهید شهر خود داشتند.













امام جمعه نکا با بیان اینکه اولین بار نیست که  در منطقه شامات (سوریه) شهید داده‎ایم، گفت: جنگ صفین و مجروح شدن امام مجتبی(ع) در این منطقه بود، لذا از این منطقه پیروان مکتب اهل بیت(ع) همیشه شهید و جانباز داشتیم و امروز نیز همان دفاع اما علیه صهیونیست‎ها، وهابی ها و تکفیری‌ها انجام می‌شود.
حجت‎الاسلام محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: آن امام بزرگوار پای ولایت پدر بزرگوارش ایستاد، در دوران امام حسن مجتبی(ع) مردم بیش از 6 ماه نتوانستند در پای امام معصوم (ع) بمانند، اما 50 سال است که مردم ایران پای ولایت فقیه مانده‎اند.
وی با بیان اینکه شهید مشتاقی‌ها سربازان مکتب اهل بیت(ع) هستند و امروز در همان منطقه با معاویه‌های زمان در نبرد هستند، خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) به دلیل خیانتهای داخلی نتوانست بیش از 6 ماه خلافت را ادامه بدهد، مردم آن زمان نتوانستند پای آرمانهای امام معصوم خود بمانند، آنها اگر مقاومت میکردند؛ امام حسن(ع) مجبور به سازش نمی‌شد و پیروزی در صفین حتمی بود، از طرفی نیز ماجرای خوارج و حکمیت به‌وجود نمی‎آمد، اما می‎بینیم که مردم ایران سالامی از سال 42 تاکنون پای ولایت فقیه ایستاده‌اند.
امام جمعه نکا با بیان اینکه خانواده‌های شهدا در تمام مدت از ولایت‌پذیری و تبلیغ برای تقویت نظام اسلامی صحبت می‎کنند، گفت: در چند روز گذشته که خانواده مشتاقی از شهادت فرزند خود مطلع شدند؛ فقط حمایت از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را گوشزد میکردند.


جعفر احمدی فرماندار نکا نیز در سخنانی از حضور باشکوه مردم نکا در مراسم وادع با شهید مشتاقی قدردانی و اظهار کرد: صبح فردا نیز مردم انقلابی شهر نکا همچون گذشته، در مراسم تشییع شهدای این شهرستان حضوری حماشی خواهند داشت.
به گزارش آوای خزر، مراسم وداع با این شهید گرانقدر به پایان رسید و فردا در حالی مراسم تشییع و خاکسپاری او برگزار میشود که خانواده این شهید از چند روز پیش مراسم چهلمین روز درگذشت او را تدارک دیده بودند.



شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم در سوریه بود که 17 اردیبهشت ماه امسال در نبرد با تکفیریها در منطقه خان‎طومان شهر حلب به شهادت رسید و پیکر پاک او پس از حدود 40 روز به همراه تعداد زیادی از شهدای ایرانی هفته گذشته به کشور منتقل و با آزمایشات DNA احراز هویت شد.
ساعت 9 صبح فردا مراسم تشییع شهید مشتاقی از مقابل سپاه ناحیه نکا به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار و در کنار همرزمان شهیدش آرام می‎گیرد.

ادامه تصاویر:















































مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
درود خدا بر پیکر پاک شهید حسین مشتاقی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها