دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
اختصاصی آوای خزر/رئیس دادگستری نکا اعلام کرد
رئیس دادگستری نکا در هفته قوه قضائیه به بیان آماری از میزان پرونده های وارده و مختومه این اداره در سال گذشته و سه ماهه ابتدای سالجاری پرداخت، وی همچنین از ثبت یک طلاق در برابر هر 6 ازدواج در نکا گفت و در ادامه نیز پرونده‌های مربوط به درگیری و فحاشی را بیشترین حجم پرونده‌های کیفری در نکا اعلام کرد.


امرالله حضرتی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر از شهرستان نکا، اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سالجاری، 3 هزار و 908 پرنده وارده و 4 هزار و 642 فقره پرونده مختومه شده است یعنی تعداد 734 پرونده مختومه، بیشتر از وارده بود و همین مقدار را در سال  94 داشتیم.
وی افزود: در سال گذشته، 3 هزار و 697 فقره پرونده وارده و 4 هزار و 126 فقره مختومه بوده است و رشد 12 درصدی پرونده را داشتیم که با توجه به افزایش جمعیت، این میزان امری طبیعی است، اما تلاش همکاران قضایی در مختومه کردن پرونده ها، کاهش طول رسیدگی به پرونده‎ها و کوتاه کردن وقت رسیدگی به پرونده ها است.
رئیس دادگستری نکا گفت: در سال 94، 8 هزار و 104 فقره پرونده وارده در دادگاه کیفری و حقوقی نکا داشتیم و 8 هزار و 470 پرونده مختومه شد که این تعداد، 336 فقره بیشتر از وارده بوده ولی به نسبت سال 93، 1353 فقره بیشتر مختومه شده است.
حضرتی با بیان اینکه بیشترین پرونده کیفری در نکا مربوط به درگیری شخصی و توهین و فحاشی است، اعلام کرد: سرقت، خیانت در امانت، اعتیاد و مصرف و نگهداری مواد مخدر در رده‌های بعدی قرار دارند.
این مسئول با اشاره به آمار بالای پرونده‌ها‌ی کیفری در بخش درگیری شخصی و توهین و فحاشی، اظهار داشت: مردم خیلی راحت می‌توانند از درگیری خودداری کنند، صبر و تحمل خود را ببرند و بجای اینکه در قدم اول به مراجع قضایی فکر کنند، سعی داشته باشند که بین خودشان صلح و صفا ایجاد کنند.
وی ضمن توصیه جوانان به ازدواج، افزود: ازدواجهای خیابانی را شدیداً نهی می‌کنیم زیرا خیلی از آنها در نهایت به طلاق کشیده می شوند.
حضرتی گفت: در سال 93، 1500 مورد ثبت ازدواج داشتیم و در 94 نیز به همین نسبت ثبت ازدواج انجام شده است.
رئیس دادگستری نکا با بیان اینکه تعداد حکم طلاق صادره در این شهرستان طی سال 92، 256 فقره، سال 93 نیز 233 و در سال 94 نیز 245 فقره بوده است، تصریح کرد: در سه ماه نخست سال 92 تعداد حکم طلاق صادره در شهرستان نکا 64 مورد بوده است که این رقم در سال 93 به 58 مورد و در 94 نیز به 61 مورد رسیده است و در سه ماهه نخست سال 95 به 46 مورد کاهش یافت.
این مسئول با اعلام اینکه نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان نکا طی سال 94، حدود 6 مورد است یعنی از هر 6 ازدواج یک مورد به طلاق کشیده شده است، افزود: این رقم  در شهرستانهای دیگر استان و کشور از هر 5 یا 4 ازدواج و طلاق است، تعداد ثبتی‌های طلاق در نکا نیز به جهت مراجعه افراد از شهرستانهای مجاور به این شهرستان بوده و ممکن است از آمار دادگستری بیشتر باشد.
حضرتی درباره اسباب طلاق گفت: هیچگاه نمیتوانیم یک مورد را در نظر بگیریم و بگوییم همین یک مورد عامل طلاق بوده است؛ اعتیاد، دخالت خانواده ها، عدم آگاهی از مهارتهای زندگی و تخلف اخلاقی و بیکاری جوانان، از مجموعه عوامل تأثیرگذار در طلاق هستند که قابل پیشگیری می باشند.
وی افزود: باید فرزندان خود را به خوبی تربیت کنیم، تربیت و مهارتهای زندگی را افزایش بدهیم تا یک جوان از خود دفاع کرده و در آینده نیز توان اداره خود را داشته باشد.
رئیس دادگستری نکا اظهار داشت: مقاومت جوانها در برابر مشکلات زندگی بسیار کم است و زودرنج هستند، از طرفی خانواده‌ها نیز از زودرنجی فرزندان خود دفاع می کنند و دخالتهای منفی خانواده‌ها از عوامل مشدده طلاق است.
حضرتی ادامه داد: از سوی دیگر، عدم پایبندی جوانها را داریم؛ آنها باید پس از رسیدن به تأهل، به فکر کار و تلاش باشند و به همسر و فرزند خود بیندیشند.
عضو شورای فرهنگ عمومی نکا درباره رغبت جوانها به سمت فضاهای مجازی مانند عضویت در گروه های تلگرامی، گفت: جوانها در گروه های مختلف عضو می شوند، گروههایی که مختلط است، برخی افراد وارد زندگی خصوصی دیگران میشوند، مواردی داریم که ارتباطات تلگرامی سبب طلاق میشود و اکنون تأثیرات تلگرام بسیار شدیدتر از ماهواره است.
رئیس دادگشتری نکا با اشاره به بحث تقوا در خانواده ها، اظهار داشت:  در خانواده های مسجدی و مذهبی، میزان مراجعه به دادگاهها در بحث جرائم و طلاق بسیار کمتر از سایر خانواده هاست.
وی ادامه داد: مدیران و معلمان پرورشی، واحدهای اجتماعی مانند بسیج محلات و مساجد نیز نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند و باید نسبت به جذب جوانان به سمت و سوی فضائل اخلاقی تلاش کنند.
وی در پایان گفت: مردم باید دستگاه قضایی را راه حل آخر برای حل مشکلات خود بدانند، اکنون مسائل قضایی یک فن و تخصص است، باید پس از مشورت با وکلا و کارشناسان حقوقی اقدام قضایی لازم را بعمل بیاورند و قبل از هر اقدامی نسبت به تبعات آن آگاهی داشته باشند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها