دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
گزارش اختصاصی آوای خزر/
یکی از بزرگترین سیلوهای گندم کشور در نکا وجود دارد که از یک طرف ظرفیت مهمی برای مازندران محسوب می شود، اما از طرف دیگر علاوه بر ایجاد سر و صدای فراوان همیشگی، گرد و غبار زیادی را نیز که حاصل پاکسازی خاک، پوسته و پودر گندم است؛ در منطقه پراکنده می سازد و اعتراضات مردمی را در پی دارد.


به گزارش آوای خزر، سیلوی گندم شهید میرزاپور نکا با ظرفیت اسمی 103 هزار تن که 35 سال از ساخت آن می گذرد و یکی از سیلوهای مهم کشور در نوع خود است، در بافت شهری وجود دارد که در طول سال موجبات اعتراض مردم را فراهم می کند، اما اقدامات سطحی از سوی مسئولان انجام و قولهایی به مردم داده می شود، در نتیجه، این موضوع تا سال بعد همچنان دور تسلسل خود را طی می کند تا باز به نقطه اول برسد!
علاوه بر سرو صدای فراوانی که از این سیلو بخش قابل توجهی از شهروندان نکا به‌ویژه ساکنان خیابان راه آهن را آزار می‌دهد و کلافه کرده است، گرد و غبار شدیدی نیز از سیلوها بلند می شود که در نهایت هم هوا را آلوده می کند و بر بافت شهری و منازل ساکنان شهر می نشیند و هم غبار غلیظ وارد ریه های شهروندان می شود.
اکنون که دیگر خبری از سوخت مازوت نیروگاه  شهید سلیمی و دود ناشی از آن مازندران تا بخشهایی از گلستان نیست  و نیروگاه در آرامش است! گرد و غبار سیلوی گندم این شهر نتنها دست کمی از آلودگی مازوت ندارد، بلکه سر و صدای گوش‌خراش آن نیز مردم را در هوای گرم و نفس‌گیر تابستان، حسابی ناراحت و نگران کرده است.
علی رغم اینکه در سالهای گذشته نیز چنین وضعیتی حاکم بود و قرار شد تا اقداماتی انجام بگیرد، اما هیچ قدمی برای حل این معضل برداشته نشده است و سیلوی گندم همچون گذشته به فعالیتهای خود ادامه میدهد.
در این شرایط، از اداره‌کل محیط زیست مازندران و اداره تابعه در نکا انتظار میرود که با توجه به حساسیت این موضوع و تأثیرات منفی گرد و غبار حاصل از پاکسازی گندم که از سیلوها برخاسته و بر سطح شهر و درون ریه‌های مردم می‌نشیند، اقدامی عملی را با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه انجام دهد، زیرا اکنون سلامت بخش مهمی از جمعیت نکا مورد تهدید قرار گرفته است.
بی تردید با توجه به اینکه در گذشته نیز اقداماتی برای رفع این مشکل صورت گرفته است، اکنون فرصت نامه نگاریهای اداری نیست، زیرا تا پروسه اداری آغاز و به اتمام برسد سالی دیگر از راه میرسد! لذا باید چاره ای اساسی اندیشیده شود و مدیر سیلو ملزم به رعایت موازین بهداشتی و زیست‌محیطی شود.
یکی از نکات جالب این است که کانون صداها در ضلع جنوبی رو به خانه ها و مجتمع های مسکونی در همین ضلع بوده و در مجتمع های مسکونی متعلق به کارکنان این سیلو که در ضلع شمالی قرار دارند، خبری از سر و صدا نیست و نشان می‌دهد که می‌توان طراحی خوبی برای قطع با کاهش صدا نیز انجام داد!
با این اوصاف، از آنجا که سیلوی گندم شهید میرزاپور نکا یکی از ظرفیتهای مهم برای استان مازندران به شمار میرود و قدمتی دیرینه به اندازه عمر انقلاب اسلامی دارد، باید حفظ شود، اما هر مجموعه قدیمی باید به دفعات استانداردسازی‌های لازم را انجام دهد، این سیلوی بزرگ نیز باید تدابیری برای رفع آلایندگی زیست‌محیطی واحد خود داشته باشد که به نظر میرسد در هواکشها و فیلترهای ویژه باید تغییراتی اساسی را انجام دهد.
انتهای پیام/
گزارش از آزاده بابانژاد






































نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها