دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
با حضور وزرای تعاون و ارتباطات انجام شد
تفاهم‎نامه همکاری اشتغال پایدار بین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری مازندران با 16 شرکت معتبر و دارای برند کشور در این استان برگزار و مقرر شد در پروسه یک‎ساله، 4 هزار شغل در حوزه IT و ICTدر مازندران ایجاد شود.
انعقاد تفاهم‎نامه همکاری اشتغال پایدار در مازندران/ تعهد یکساله برای ایجاد 4 هزار شغل در حوزه  IT و ICT

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمود واعظی وزیر معین مازندران و البرز شب گذشته وارد مرکز مازندران شد، وی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان شرکت کرد و در این نشست اعلام کرد: دبیرخانه‎ای برای مازندران و البرز در تهران تشکیل شده است و امیدواریم با تقسیم کارها و فعالیت‌ها در کنار پیگیری‎هایی که در مرکز با وزرای مربوطه انجام می‎دهیم بتوانیم مردم این دو استان را راضی نگه داشته و گامی برای بهبود و معیشت آنها برداریم.  
وی افزود: تا پایان سال‎جاری باید به نقطه خوبی در بخش پیشرفت مازندران برسیم، البته کارها با هدایت استاندار و با تشکیل چهار کمیته که نقش مهمی در پیشبرد امور دارند، دنبال می‎شود، امیدواریم براساس نقشه راهی که مشخص شده است، در هر جایی که استاندار مازندران تشخیص بدهد، در تهران و استان در خدمت مسؤولان هستم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر امروز نیز با حضور در اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی مازندران در جمع صادرکنندگان این استان حاضر شد و پای صحبت‎ها و پیشنهادات آنها نشست.
واعظی در این گردهمایی، اظهار داشت: با توجه به افزایش صادرات مرکبات، کیوی، مرغ، محصولات لبنی و آبزیان از مازندران به سایر کشورها، با سرمایه‎گذاران این بخش باید سعی کنند تا علاوه بر مصارف داخلی کشور، راه‎هایی را برای صادرات این محصولات باز کنند.
وزیر معین مازندران و البرز با بیان اینکه مازندران این توان را دارد که چند برابر زمان فعلی صادرات داشته باشد، گفت: بخش‎های خصوصی باید با یکدیگر جمع شوند تا یک برند شناخته شده داشته باشند، زیرا هزینه برای صادر کنندگان خرد هزینه بالایی است و شرکت‌ها باید در ارتباط با صادرات کنسرسیوم یا شرکتی ایجاد کرده و محصولات را جمع و صادر کنند.
وی عصر امروز نیز در شورای اشتغال و طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پویا(تکاپو) مازندران شرکت کرد که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از اتمام برنامه‎های خود در گرگان، در این نشست حاضر شد، هدف از برگزاری این جلسه، انعقاد تفاهمنامه توسعه اشتغال پایدار بین وزارتخانه‎های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری مازندران با 16 شرکت معتبر و دارای برند در حوزه  IT و ICT بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است شرکت‎های دارای برند در حوزه آی‎تی و آی‎سی‎تی کشور، در تفاهم‎نامه‎ای، ظرف یک‎سال آینده 2 هزار میلیارد تومان را در مازندران سرمایه‎گذاری و 4 هزار شغل مستقیم ایجاد کنند و این یک فرصت است که در مقابل آن انتظار دارند امنیت شغلی آنها فراهم شود.
واعظی در پایان درباره اقتصاد مقاومتی گفت: همتی در این زمینه در مازندران انجام دادیم، باید همت دیگری نیز در استان و تهران با تشکیل جلسات خاص ایجاد شود، حوزه‎های کاری در حوزه‎های مختلف تقسیم شود، همه در حال کار و فعالیت هستند لذا نمایندگان مجلس نیز با کمک به این مجموعه، می‎توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان سهم مهمی داشته باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: IT  می‏‌تواند در جذب توریست نقش اساسی ایفا کند و زمینه ساماندهی رزرواسیون در استان به‌صورت الکترونیکی ایجاد می‌شود.
علی ربیعی گفت: سیاست دولت تثبیت شغل بود اما با روندی که در کشور شروع شده بود سالانه 300 هزار شغل در کشور را از دست می‎دادیم، لذا برنامه‌ریزی شد تا میزان ریزش را کاهش دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان داشت: یکی از بحث‎ها در زمینه توسعه اشتغال پیگیری طرح تکاپو است که این طرح قرار است در 30 استان کشور شروع شود، از طرفی «روستا شغل» در کشور نیز شناسایی شد اما در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم.
در پایان این نشست، قرارداد همکاری دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اظلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری مازندران با 16 شرکت یا مؤسسه معتبر در حوزه  IT و ICTبا حضور وزرا و استاندار مازندران به امضا رسید.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها