دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
امام جمعه نکا:
امام جمعه نکا با بیان اینکه داشتن گرین‎کارت یا دو تابعیتی مدیران جرم است، گفت: آقای خاوری دوتابعیتی بوده، دزدید و بلند شد و رفت، و حالا شما بگویید «اینترپل» او را تعقیب و دستگیر کند، کسی به کسی نیست!
داشتن گرین کارت یا دوتابعیتی مدیران جرم است/بزرگترین خودتحریمی‎ها را در ادارات داریم/ اقتصاد وقتی مقاومتی می‎شود که فساد اداری نباشد

به گزارش آوای خزر از نکا، حجت‎الاسلام محمدباقر محمدی‎لائینی چهارشنبه‎شب در مراسم وداع با «رمضان موسی‌نژاد گل‌چالی»
از شهدای تازه تفحص شده در عراق که پس از 33 سال به آغوش میهن و خانواده بازگشت، اظهار کرد: امام حسین(ع) زمانی که در گودال قتلگاه خود را تنها دید، زبان به گلایه و شکایت از خداوند باز نکرد بلکه سراسر تسلیم امر او بود و حضرت زینب(س) نیز با وجود همه سختی‎ها، در مجلس یزید صحنه کربلا را زیبا توصیف کرد و فرمود:«ما رأیت الا جمیلا».
وی با بیان اینکه اکنون شرایط سختی در کشور داریم، افزود: آیا از تهدیدها و تحریم‌ها باید بترسیم یا اینکه باید بگوییم «ما رایت الا جمیلا»؟! باید کاری کنیم که وسوسه دیگران در کشور تأثیر نگذارد، البته وظیفه مسئولان نظام سخت و سنگین است.
امام جمعه نکا با طرح این سؤال که گره‎های کور اداری را چه کسی باید باز کند؟ خاطرنشان کرد: این موضوع مربوط به این دولت و آن دولت نیست، بلکه 4 دهه است که این مشکل وجود دارد و بزرگترین خودتحریمی را در ادارات داریم.
محمدی‎لائینی ادامه داد: در ادارات کشور یک فرد بخاطر یک کار جزئی اداری، 10 بار به این اتاق و آن اتاق می‌رود، یک فردی با مشکلات فراوان توانست 100 متر زمین در گوشه و کنار تهیه کند تا مسکن بسازد، خانه ساخت، و حالا او را 35 میلیون تومان جریمه کردند؟! او باید چه کند؟!
وی با بیان اینکه این ماده 100 ها چه کارکردی دارند؟ افزود: مردم چه گناهی کردند؟! باید آمار بدهند و بدانیم این ماده 100 ها کجا مصرف می‌شوند، دارند پوست مردم را می‎کَنند، اجازه می‎دهند خانه ساخته شود بعد مردم را جریمه می‎کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی نکا با تأکید بر اینکه یک ساختارسازی درست باید در ادارات انجام دهیم، خاطرنشان کرد: هر کسی که آمده، افرادی را نیز وارد ادارات کرد، بیشتر پول‌ها صرف هزینه جاری می‌شود، فضا کم هست و عرض و طول اداره زیاد می‌شود، پس چه می‌ماند برای مملکت؟!
امام جمعه نکا بیان کرد: اگر قاچاق و رانت‌خواری و واردات بی‌رویه و صادرات خراب و هزاران فرصت‌های از دست رفته داریم به دلیل فساد اداری است، چه کسی باید برنامه داشته باشد؟ مشکل اداری را چه کسی باید حل کند؟
محمدی‎لائینی ادامه داد: به ادارات بگوییم که آقایان! شما گره‌گشایی کن، کار خدایی کن، وجدانی کار کن، تو دزدی و اختلاس  و سوء استفاده نکن، اینکه یک مدیر ارشد اقامت مضاعف(دو تابعیتی) و «گرین‌کارت» داشته باشد، همه اینها جرم است و نباید مدیران اینطور باشند؛ آنوقت یک وزیر می‎گوید: مدیران یکی را انتخاب کنند یا گرین‎کارت یا دو تابعیتی را، آقای خاوری دوتابعیتی بوده، دزدید و بلند شد و رفت، و حالا شما بگویید «اینترپل» او را تعقیب و دستگیر کند، کسی به کسی نیست!
وی ادامه داد: چرا باید مدیریت را به دست کسانی بدهیم که دو تابعیتی هستند؟ این ذلت است.
امام جمعه نکا بیان کرد: توصیه داریم که مسئولان کاری بکنند تا بخاطر آنهایی که گفتند «الهی رضا برضائک» و تسلیم امر خدا شدند، امروز مردم ما «ما رأیت الا جمیلا» بگویند.
محمدی‎لائینی در پایان گفت: ملت ما هیچگاه احساس پشیمانی نمی‌کند اما مسئولان بدانند که ادارات ما مشکل دارد و تا فساد اداری حل نشود؛ نه اقتصاد کشور مقاومتی می‌شود و نه شکل می‌گیرد، نه مشکلات جوانان حل می‌شود و نه صادرات و واردات تنظیم می‌شود.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها