دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
اختصاصی/ معاون ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد
معاون ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اجرای برنامه‎ای به نام مازندران‎شناسی در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: این برنامه به احتمال زیاد در آبان‌ماه اجرا شده و تلاش می‎شود تا فرهنگ بومی را در مدارس راه بیندازیم.

اجرای برنامه «مازندران‎شناسی» در مدارس ابتدایی مازندران

سید عیسی میرشفیعی امروز در حاشیه آیین رونمایی از مجموعه کتب پیش‎دبستانی مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر درباره اینکه تا چه حد در این تولیدات از فرهنگ بومی استفاده شده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‎های تعیین‎شده در آموزش و پرورش، برنامه‎ریزی بر روی فرهنگ بومی است، لذا در این کتاب‎ها که راهنمای مربی را برای آنها داریم؛ به مربی تأکید می‎شود تا از مثال‌ها و بازی‎های بومی برای فهم بهتر کودکان استفاده کنند.
وی افزود: به احتمال زیاد از آبان ماه امسال، برنامه‎ای را با عنوان مازندران‌شناسی در مدارس ابتدایی داریم که تلاش می‎شود تا فرهنگ بومی را در مدارس راه بیندازیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره‎کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: همه فعالیت‌های حوزه بومی در برنامه مازندران‎شناسی دیده شده است که فرهنگ، ادب، مشاهیر، اماکن و تاریخ این استان را در آن خواهیم داشت تا هر کودکی با مشاهیر شهر خود آشنا شود.
میرشفیعی بیان کرد: مازندران باید یک ادبیات و یک فرهنگ بومی مستقل داشته باشد، پرچمدار فرهنگ است و اصالت آن باید احیا شود.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها تلاش نکنند تا کودکان آنها تنها زبان فارسی را بیاموزند و به این زبان حرف بزنند، گفت: کودکان مازندرانی باید با فرهنگ و زبان بومی و محلی و با آداب و رسوم شهر خود آشنا باشد.
این مؤلف و پژوهشگر درباره هزینه‎های مجموعه کتاب 8 جلدی پیش‎دبستانی در مازندران و مبلغ فروش آن اظهار داشت: هزینه این کتابها 30 هزار تومان است و از والدین نیز همین مبلغ را که به تأیید سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی رسیده است؛ دریافت می‎کنیم.
وی در پایان گفت: دو جلد از این مجموعه هشت جلدی، کتاب کار است که هزینه کتاب‎های مشابه آن در بازار، 30 هزار تومان است، لذا مبلغی که برای هشت کتاب در نظر گرفته‎ایم، بسیار منصفانه است.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار