دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
استاندار مازندران:

خروجی سرمایه‌گذاری‌ها باید درآمد و سود پایدار باشد

خروجی سرمایه‌گذاری‌ها باید درآمد و سود پایدار باشد
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به مصوب نشدن برخی طرح‌های مطروحه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران، گفت: باید به سرمایه‌گذار کمک کنیم، چون ممکن است طرحی را بدهد که اقتصادی نباشد و تأکید داریم که خروجی این طرح‌ها باید درآمد و سود پایدار باشد.

به گزارش آوای خزر از ساری، یوسف نوری یکشنبه‌شب در پایان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سه جلسه از عصر امروز در سالن شهید رجایی استانداری، اظهار کرد: جلسه نخست، درباره سرویس مدارس صحبت شد و برای اینکه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به دلیل برخی قرارداد‌هایی که بسته نشده بود سردرگمی پیش نیاید؛ مقرر شد که این قرارداد‌ها یا از طریق شهرداری‎ها یا خود مدیران مدارس با تعیین قیمت و مبتنی بر مؤلفه‌های آن همراه با تأیید شرکت‌های متقاضی باشد.

وی همچنین به موضوع استانداردسازی سرعت‌گیر‌های سطح استان اشاره و تصریح کرد: حدود ۲۳۰ مورد آن تاکنون انجام شده و این تعداد بسیار زیاد است و در سفر‌های شهرستانی که از شرق تا غرب استان می‌رویم متوجه غیراستاندارد بودن برخی از آنها می‌شویم.

استاندار مازندران بیان کرد: تمام سرعت‌گیر‌های غیراستاندارد باید اصلاح و مواردی که قرار است ایجاد شوند هم باید برابر ضوابط و مقررات باشد.

نوری با اشاره به جلسه دوم عصر امروز که به کارگروه پسماند اختصاص داشت، بیان کرد: قرار شد برای پنج‌شنبه هفته جاری نشستی درباره تعیین جزئیات مراکز پسماند و تفکیک زباله از مبدأ برگزار شود و تلاش بر این باشد کار ساماندهی پسماند استان در یک و نیم سال آینده به اتمام برسد.

استاندار مازندران تصریح کرد: به تعداد سایت‌های موجود، رامسر نیز اضافه شده است و گزینه‌های دیگری را نیز در دست پیگیری داریم.

نوری درباره نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران بیان کرد: در این نشست "آمارگیری کشاورزی" که هر ۱۰ سال یکبار صورت می‌گیرد به تصویب رسید و همچنین کلیات طرح جامع شهر هچیرود به تصویب رسید و مقرر شد پس از رفع ابهامات توسط شهرداری و شورای شهر اگر به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد، ادامه روند این طرح انجام بگیرد.

خروجی سرمایه‌گذاری‌ها باید درآمد و سود پایدار باشد
وی درباره مجوز‌هایی که برخی اشخاص از چهار سال گذشته به دنبال آن بودند و تعدادی از آنها به تصویب رسید نیز اظهار کرد: به دلیل ابهاماتی که اولا برای خودم وجود داشت؛ مقرر شد که پاسخ این ابهام از سوی معاونت اقتصادی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شود و بتوانیم آنها را تایید کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به سرمایه‌گذار کمک کنیم، چون ممکن است طرحی را بدهد که اقتصادی نباشد؛ یعنی دستگاه‌ها بررسی کنند که اصلا طرح مورد تقاضا توجیه اقتصادی دارد یا خیر، چون ما در کارگروه تسهیل همیشه با تمدید وام‌های سرمایه‌گذاران با فشار بر بانک‌ها را داریم یا استمهال داده می‌شود لذا اینطور نیست که هر کسی یک زمین داشته باشد و طرحی به ذهنش برسد بخواهد سرمایه‌گذاری کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: گاهی محصولی داریم که قیمت تمام‌شده آن با همان قیمت تولید هم قابل فروش نیست یعنی سرمایه‌گذاری توجیهی ندارد لذا نیاز به برنامه‌ریزی اقتصادی داریم تا طرح‌ها مراحل طرح توجیه فنی و اقتصادی را بگذرانند.

نوری اظهار امیدواری کرد: در سند آمایش به این سمت برویم که بسته‌های اجرایی را معرفی کنیم و عرضه‌محور باشیم؛ یعنی تعیین کنیم چه فعالیت‌های اقتصادی را نیاز داریم که پایداری درآمد و سود را برای سرمایه‌گذاران داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار