دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
مدیر شبکه بهداشت نکا اعلام کرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به مراجعه سالانه بیش از 50 هزار نفر به کلینیک طوبی نکا، گفت: از شهرداری و شورای شهر میخواهیم که در جهت آسفالت و برقراری خطوط تاکسیرانی در این مسیر، زمینه استفاده بهتر همشهریان از کلینیک را فراهم کنند.
ضرورت اختصاص ایستگاه تاکسی و آسفالت جاده دسترسی به کلینیک طوبی نکا/مراجعه ماهانه 50 هزار نفر به کلینیک طوبی در نکا

به گزارش آوای خزر از نکا، علیرضا خانجانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ورود به مسؤولیت در شبکه بهداشت و درمان نکا، عمده فعالیت خود را در سه زمینه کاری قرار دادم.

وی افزود: در حوزه کاهش هزینه ها با توجه به کمبود اعتبارات و همچنین نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی اقداماتی را در جهت صرفه جویی حامل های انرژی، بازسازی تجهیزات اداری و بازگرداندن آنها به چرخه مصرف و استفاده بهینه از نیروی انسانی با راه اندازی کمیته اقتصاد مقاومتی انجام دادیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: در حوزه کمبود فضای فیزیکی مشکلات بسیاری داشتیم. باید تشکر کنم از دولت تدبیر و امید و همچنین وزیر محترم بهداشت و درمان که با پیگیریهای خود سبب افزایش 6 تا 7هزار مترمربع افزایش فضای فیزیکی در نکا شدند.

این مسئول بیان کرد: مراکز جامع سلامت کمیشان و چلمردی، کلینیک طوبی، فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) در 3 طبقه و 2خانه بهداشت در نکا افتتاح شدند و یا در حال ساخت هستند.

خانجانی ادامه داد: پروژه های متعددی ازجمله مراکز جامع سلامت درویش خلک، اطرب، نکا 2 و نکا 3  شهری و 2 خانه بهداشت با پیشرفت فیزیکی 60 تا 70 درصد را در دست اجرا داریم.

وی اظهار داشت: در بحث مقابله با بیماریهای غیرواگیر مانند فشار خون، دیابت، ام اس و... که 70 درصد مرگ و میرها را شامل می شود اقدامات خوبی صورت گرفته است. در این بخش از سفیران سلامت کمک می گیریم و تاکنون 5 هزار سفیر سلامت را انتخاب کردیم و اعتقاد زیادی به مراقبت افراد داریم و از رسانه ها هم در جهت بالابردن سواد سلامت جامعه تقاضای کمک داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: تا سال 97 دو طبقه جدید بیمارستان امام حسین(ع) تکمیل خواهد شد که با اتمام این پروژه 50 تخت به ظرفیت تخت های این بیمارستان اضافه خواهد شد.

خانجانی با اشاره به مراجعه سالانه بیش از 50 هزار نفر به کلینیک طوبی نکا، گفت: از شهرداری و شورای شهر میخواهیم که در جهت آسفالت و برقراری خطوط تاکسیرانی در این مسیر، زمینه استفاده بهتر همشهریان از کلینیک را فراهم کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر در رابطه با کشتار غیر مجاز دام و طیور و عرضه غیر بهداشتی در سطح شهر اظهار داشت: نامه نگاری و جلسات متعددی را در کارگروه سلامت برگزار و طرح مشکل کردیم اما متاسفانه نتیجه نداشت.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها