دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
نوبخت در جلسه شورای اداری:

برخی‌ها در ستاد‌های انتخاباتی به‌دنبال پست‌گرفتن خودشان هستند/ اتخاذ موضع بی‌طرفی در انتخابات/

برخی‌ها در ستاد‌های انتخاباتی به‌دنبال پست‌گرفتن خودشان هستند/ اتخاذ موضع بی‌طرفی در انتخابات/
نماینده عالی دولت در ساری که همواره در جمع مدیران مرکز استان درباره مسائل روز هشدار‌های لازم را می‌دهد، این‌بار پس از اینکه موضع خود در انتخابات را بی‌طرفی عنوان کرد، به آنهایی که در ستاد‌های انتخاباتی به دنبال پست و مقام هستند گفته که آنجا خبری نیست و بهتر است به کار مردم برسند.

آزاده بابانژاد - آوای خزر از ساری: دکتر محمدعلی نوبخت صبح امروز در نشست شورای اداری مرکز مازندران که با حضور علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و همچنین حسین قبادی شهردار ساری برگزار شد، تأکیدات و هشدارهایی برای مدیران داشت.

 او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: هر کسی را که مردم انتخاب کردند باید احترام بگذاریم، منش، رفتار و گفتار ما به سمت کسی نیست، باید اخلاق سیاسی را رعایت کنیم. در فرمانداری نیز هیچگاه کار سیاسی و جناحی نکردیم و دولت شهید رئیسی نیز دولت فراجناحی بود.

وی با بیان اینکه در برخی ستادها به جای اینکه افراد برای داوطلب تبلیغ کنند دارند برای خودشان تبلیغ می‌کنند، افزود: در ستادها یک دایره آرایش سیاسی را برای خودشان به وجود آوردند، در واقع هیچ خبری نیست؛ دنبال استاندار شدن و ... هستند و به این افراد تذکر می‌دهیم که برخورد اجتماعی و نگاه عقلایی به مسائل داشته باشند.

نوبخت اظهار داشت: همه باید برای اجرای یک انتخابات باشکوه و حداکثری در مرکز استان تلاش کنیم؛ در 11 اسفند 1402 هم اجازه ندادیم کسی در انتخابات نمایندگان دخالت کند در این انتخابات نیز اجازه نمی‌دهیم تحت هیچ شرایطی جهت‌گیری شود و موضع ما در انتخابات بی‌طرفی و احترام به ذائقه مردم است.

 فرماندار مرکز مازندران در پایان این بخش از سخنان خود با بیان اینکه مشروعیت و مشارکت برای ما مهم است، از مسئولان خواست تا مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیران تأکید کرد که در حل و رفع مشکلات مردم همه تلاش و امکانات را به کار بگیرند.

نوبخت با اشاره به اینکه در سال گذشته 100 روستای ساری آسفالت شده است، اعلام کرد: افتتاحیه آسفالت 80 روستای دیگر این شهرستان نیز در هفته دولت امسال برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان ساری اشاره‌ای هم به پیگیری و تسریع در ساخت بیمارستان 360 تختخوابی آیت الله طبرسی داشت که در سفر رئیس جمهور شهید به مازندران 500 میلیارد تومان به ادامه ساخت آن اختصاص داده شد.

 نوبخت همچنین از برگزاری منظم و خوب برنامه‌های مربوط به دهه امامت و ولایت و اینکه 17 تیرماه اولین روز محرم است و شهرداری نیز برای فضاسازی همکاری لازم را همانند سالهای قبل خواهد داشت، از اقدامات شهرداری در عید قربان و آذین‌بندی معابر و میادین اصلی شهر به مناسبت دهه ولایت قدردانی کرد.

وی از مدیران مربوطه در تنظیم بازار خواست که نظارت‌ها و سرکشی‌ها را بیشتر کنند، همچنین خطاب به همه مدیران گفت که در ارتقای شاخص‌هایی چون سلامت، اقتصاد و رفاه و اشتغال شهرستان تلاش کنند.

نوبخت اظهار داشت که فردا جمعه، از ساعت 10:30 تا 12 در مصلی ساری برنامه میز خدمت مدیران شهرستان ساری و فرماندار برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از نزدیک مشکلات خود را عنوان کنند.

گزارش تصویری ابراهیم فلاح از جلسه شورای اداری ساری را اینجا ببینید.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
در انتخابات ریاست جمهوری 1403 به چه کسی رای می دهید؟
آخرین اخبار