دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
مشروح/ نیکزاد در ساری:

قوه‌ مجریه جایی برای استراحت و زمانی برای تفریح نیست/ قالیباف؛ برای مردم، عزت و شرف ایران

قوه‌ مجریه جایی برای استراحت و زمانی برای تفریح نیست/ قالیباف؛ برای مردم، عزت و شرف ایران
رئیس ستاد قالیباف در جمع مردم ساری گفت: ادامه راه رئیسی به این است که ما دنبال کسی باشیم که سلامت فکری و اعتقادی داشته باشد، بداند که همه امور دست مردم است؛ و بداند که در جایگاه رئیس قوه‌ی مجریه برای جمهوری اسلامی ایران استراحتی و زمان تفریحی وجود ندارد.

آوای خزرآزاده بابانژاد: همزمان با عید سعید غدیر خم، از سوی ستاد قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور، مراسم جشنی در بوستان ولایت ساری با سخنرانی علی نیکزاد ثمرین رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف برنامه‌ریزی و اجرا شد.

جمع قابل توجهی از مردم ساری در این رویداد حضور داشتند، به دلیل همزمانی سخنرانی علی نیکزاد با آغاز چهارمین مناظره ۶ نامزد انتخاباتی تعدادی از حضار مراسم را برای تماشای این برنامه ترک گفتند.

نیکزاد سخنانش را با قدردانی از افرادی که برای انقلاب، برای نظام و برای خدا جمعی را در جهت ادامه خط انقلاب و نظام گرد هم آوردند آغاز کرد و به روح شهدا، امام شهدا، شهدای انقلاب، مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید بابایی، شهید سید رضی موسوی که سند افتخار، شرافت و عزت است درود فرستاد.

او یادآور شد: سه سال پیش که با هم در همین میدان جمع شدیم، صحبت کردیم، عهد بستیم، پیمان بستیم تا عزیزی را که هنوز عزادار از دست دادن او هستیم شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی - که رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدای پرواز اردیبهشت ۱۴۰۳- را انتخاب کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب گفتند که شهید توانست حکمرانی بر مبنای اخلاق اسلامی انجام بدهد، ساده زیست باشد، سلامت فکری اعتقادی اخلاقی داشته باشد، مردم‌دار باشد، خدا محور و خداباور باشد، مردم را دوست بدارد مجاهدت و مراقبت کند.

نیکزاد ادامه داد: اگر می‌شد و این حادثه نبود؛ آنچه که در قسمت دوم مدیریت دولت سیزدهم حضرت آیت الله رییسی اتفاق می‌افتاد حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، مسکن، ازدواج و سخت‌نگرفتن در دیوان سالاری اداری بر مردم بود و آنوقت ما به سمت تمدن اسلامی پیش می‌رفتیم.

رئیس ستاد دکتر قالیباف با بیان اینکه رهبری فرمودند چند پله سطح مدیریت قوه مجریه را آیت‌الله رئیسی بالا برد، افزود: بدانید و بدانیم از بیانی که حضرت آیت‌الله بهجت رضوان‌الله‌علیه فرمودند است: اینکه ما زندگی می‌کنیم بها پیدا کنیم، به هر بهایی زندگی نمی‌کنیم. حضرت آیت الله رئیسی مدیریت کرد که مدیریت بها پیدا کند، اما این نبود که ایشان برای خودشان مدیریت کند. آنچه که سبب حضور من در جمع شماست این است که بگویم ما امروز در جبهه انقلاب کدام راهی را باید پیش ببریم.

این نماینده مجلس بیان کرد:، اما قبل از آنکه این را بگویم خدا را شاکرم که در جمع مردم شریف مازندران حضور پیدا کردم؛ اینجا استان افتخارات ورزشی برای ایران اسلامی و پرافتخارترین استان برای بازی‌های المپیک و مهد افتخارآفرینی کشتی ایران و دنیاست، ما به وجود شما افتخار می‌کنیم.

نیکزاد همچنین مازندران را سرزمین علم و فقاهت توصیف کرد و گفت: برای این افتخار همین بس که علامه ذالفنون مرحوم حضرت آیت الله حسن‌زاده آملی از این دیار بودند و امروز جهان تشیع به حضور فقیه، مفسر، فیلسوف بزرگ حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌بالد، اینجا مازندران دیار شاعران و ادیبان است، نیما یوشیج، سلمان هراتی، و نمونه‌های معاصر گلستان شهد و ادب قند پارسی است، در مقاومت و جهاد نیز شیرزنان و شیرمردان مازندران همیشه پیشرو بودند.

قوه‌مجریه جایی برای استراحت و زمانی برای تفریح نیست/ قالیباف؛ برای مردم، عزت و شرف ایران
او ادامه داد: مازندران در دفاع از شرف، عزت، افتخار و حفظ تمامیت ارضی کشور پیشرو بوده است؛ دفاع مقدس عرصه‌ی غرش شیران و یلان مازنی است؛ نام شهیدان کشوری، شیرودی و لشکری در دفاع از حریم ایران فراموش نشدنی‌ست، جوانان بدانند - بزرگان می‌دانند - که شهیدان کشوری و شیرودی و لشکری کسانی نیستند که در تاریخ از ذهن‌ها محو شوند اینها ماندگارند و خدماتشان، ایثارشان، دیدگاهشان و مقاومتشان و دفاع از آب و خاک و نوامیس جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

این عضو خانه ملت یادآور شد: شهید سید مجتبی علمدار در کردستان ماندگار شد نام شهدای خان‌طومان و شهدای دفاع از حرم و حریم اهل بیت در عراق و سوریه در تاریخ ماندگار شد تا تاریخ بنویسد چگونه این راست‌قامتان مظلومانه ماندند ولی با افتخار، با اعتقاد، با شرافت، و با عزت رفتند.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حکمرانی بر مبنای اخلاق اسلامی را از ۴۵ سال پیش با رهبری رهبر کبیر انقلاب اسلامی به یدک می‌کشد، خطاب به جوانان، زنان، خواهران و برادران ایران اسلامی گفت: قبول بکنیم که نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران با حکمرانی خود در باب تمامیت ارضی، با توانمندی، و قدرت و تاثیرگذاری در منطقه موفق و پیروز بوده و اینها دستاورد‌های مهمی است و اگر بگوییم جمهوری اسلامی ایران دستاوردی نداشته است ظلم به شهید کشوری و بیش از ۱۴ هزار شهید استان مازندران، ۲۲۰ هزار شهید ایران، ۶۳۰ هزار جانباز قهرمان و ۴۳ هزار آزاده وطن است.

نیکزاد ادامه داد:، اما اگر بگوییم جمهوری اسلامی ایران مشکل ندارد این هم دروغ است؛ جمهوری اسلامی ایران مانند سایر نظام‌های سیاسی مشکلاتی دارد، فلسفه اینکه من و همکارانم که اکنون در جمع شما حضور دارند، ۲۲۰ نفر از کسانی که شما به آنها رأی دادید که نماینده ملت بودند، ۲۲۰ نماینده امضا دادیم برای حضور آیت الله رئیسی؛ و دنبال دو موضوع بودیم.

او درباره این دو موضوع تصریح کرد: موضوع اول حکمرانی بر مبنای اخلاق اسلامی بود؛ سلامت فکری، اعتقادی، و عملی شهید آیت‌الله رئیسی بر کسی پوشیده نیست، مجاهدت این مرد که بیش از هزار روز رییس جمهور بودند، روز را از شب نشناختند، با همه‌ی توان وارد عرصه خدمتگزاری شدند شما دیدید هشت بار به خوزستان سفر کردند – بر کار او عیب و ایراد گرفتند –، اما فرمود اگر هفتاد بار لازم باشد برای انجام امورات مردم سفر خواهم کرد.

رئیس ستاد دکتر قالیباف ادامه داد: ایشان مجاهدت و مراقبت کردند، خداباور و خدا محور بودند، مردم را ارج می‌نهادند و با همه‌ی وجود برای مردم تلاش می‌کردند. چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند که دلم بر این مرد و بر آقای رییسی سوخت ما خیلی ناراحت شدیم وقتی رهبر انقلاب چنین جمله‌ای را بر زبانشان راندند و فرمودند دلم بر احوال کسی که در خلوت خود با خدای خود صحبت می‌کرد، من جلساتی را به صورت انفرادی – دوتایی – با این مرد داشتم. بعضی مواقع آنچه گزارش می‌دادم و می‌گفتم فلان کس این موضوع را به مقدسات قسم خورد و در مورد دولت گفت انجام دادیم؛ سرش را به بالا می‌برد و نگاه می‌کرد به آسمان و می‌گفت خدایا خودت می‌دانی که به مقدسات دروغ گفتند، اما لب بر اینکه در ملأ عموم، در تریبون‌ها گفته شود، لب بگشاید که رهبری معظم انقلاب مکدر شود، چنین چیزی را نداشتیم.

او ادامه داد: در صورتی‌که ما داشتیم کسانی را که وقتی قرار بود اگر برجام پاره شود، آنها و ما بیاییم برجام را آتش بزنیم مثلی زدند در باب اینکه کجا می‌شود آتش زد! دل حزب‌اللهی‌ها و متدینین و خانواده شهدا و علما را خون کردند.

این عضو خانه ملت گفت: چرا رهبری فرمودند که راه آقای رئیسی باید ادامه پیدا کند، چطور می‌شود راه آقای رئیس ادامه پیدا کند؟ چطور می‌شود دولت سیزدهم استمرار داشته باشد.

نیکزاد ادامه داد: ادامه راه رئیسی به این است که ما دنبال کسی باشیم که سلامت فکری و اعتقادی داشته باشد، بداند که همه امور دست مردم است، بداند خادم و نوکر مردم است و بداند که باید مجاهدت و مراقبت بشود و بداند  که در جایگاه رییس قوه‌ی مجریه برای جمهوری اسلامی ایران استراحتی و زمان تفریحی وجود ندارد، بداند که در مقابل استکبار باید بایستد، بداند که باید در سازمان ملل متحد برود و عکس شهید سلیمانی ابر مرد صلح جهانی را به نیابت از همه شهدایی، چون سید رضی موسوی بالا ببرد، باید کسی باشد که این جرأت را داشته باشد وقتی که به قرآن و مقدسات ما اهانت می‌شود در سازمان ملل در دیدگاه استکبار و مشرکین بگوید این کتاب دنیا و آخرت و رستگاری است.

او بیان کرد: علت آمدن و جمع‌شدن ما در اینجا و علت بودن ما در جبهه‌ی انقلاب این است که شما و من باید بدانیم ما می‌خواهیم راه شرافت، عزت، عظمت و راه مقاومت و راه مردم را دیدن و برای مردم بودن و راه معضلات و مشکلات مردم را حل کردن باید پیش برود و در کنار آن از اینکه بگوییم تنها با روش حکمرانی بر مبنای اخلاق اسلامی باید پیش برویم، این را کافی نمی‌دانیم.

نیکزاد ادامه داد: بلکه ما دنبال این هستیم تا در کنار آنچه که ما را به تمدن اسلامی و به قله‌های پیشرفت و ترقی نزدیک می‌کند؛ در باب معیشت، ازدواج، در باب دیوان سالاری اداری، در باب سوءاستفاده نکردن از جایگاه‌های مهم اجرایی نیز بهترین را انتخاب کنیم؛ و دنبال کسی هستیم که در کنار دارا بودن از مشخصاتی که عنوان شد؛ کشور را بشناسد، مشکل عمران روستایی را بداند، مشکل کشاورزان را بداند، قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد، منطقه آزاد مازندران وقتی که در مجلس و دولت گیر می‌کند بتواند این را حل بکند، در بحث اقتصادی فعال باشد، برای مسکن و معیشت مردم فکری کرده باشد، برای لکوموتیو اقتصادی، برای صنعت، برای تولید، صادرات، واردات، سرانه درآمد استان‌ها و برای ارزش پول ملی فکری داشته باشد.

او بیان کرد: دنبال کسی هستیم که برای ناترازی بانک‌ها، برای ایستادن جلوی سیستم بانکی که ما برای کارمندان آنها احترام ویژه قائلیم، اما قرار نیست منابع بانک‌ها در اختیار افراد محدود و معدود و افراد خاص قرار بگیرد، فکری داشته باشد، چون ناترازی بانک‌ها سبب تورم عمومی و سبب برداشتن پول از جیب مردم خواهد شد.

نیکزاد گفت: بنابراین ما دنبال کسی هستیم که بتواند ناترازی انرژی، ناترازی بنزین، ناترازی ارزی و رشد تورم و فشار آوردن به زندگی مردم به‌خصوص کارگران، کشاورزان و کارمندان را حل کند، کسی که بتواند کارکنان دولت را ساماندهی کند، عزت و اقتدار و امنیت شغلی را برای کارگران، کارمندان دولت به وجود بیاورد و دنبال کسی هستیم که بتواند صندوق‌های بازنشستگی را سر و سامان بدهد و از ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی جلوگیری کند و کسی که بتواند بهره‌وری را بالا ببرد و در یک کلمه ما دنبال کسی باید باشیم که بتواند عدالت اجتماعی، خلق ثروت، و عزت را برای ما به ارمغان بیاورد.

رئیس ستاد قالیباف بیان کرد: ما دنبال استمرار حکمرانی بر مبنای اخلاق اسلامی حضرت آیت الله رئیسی با آن ویژگی که هیچ وقت تعرضی بر اخلاق، دین، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان و بر عزت ملت ایران نباشد، هستیم.

نیکزاد با اشاره به خصوصیات اخلاقی آقای قالیباف بیان کرد: ایشان زمانی در جبهه بوده، شهادت برادرش را دیده، زمانی فرمانده لشکر بوده، زمانی در نیروی هوایی سپاه بوده که افتخار ماست و اگر امروز حسن تهرانی مقدم هست، اگر پدر موشکی ایران هست بدانید و بدانیم آن زمانی که در نیروی هوایی سپاه قهرمان آقای قالیباف حضور پیدا کرده بود آن زمان سبب شد که ما بتوانیم امروز عزت و افتخار بیافرینیم.

قوه‌مجریه جایی برای استراحت و زمانی برای تفریح نیست/ قالیباف؛ برای مردم، عزت و شرف ایران
او به جوانان گفت: اگر در تاریخ می‌نوشتند که جمهوری اسلامی ایران به طور مستقیم موشک و موشک‌هایی را به سمت رژیم بی‌هویت اسرائیل به پشتیبانی آمریکا و اروپا زده است به یک دروغ بزرگ تبدیل می‌شد، اما امروز دیدیم که چنین شد، اما جوانان و نوجوانان بدانید در اوایل انقلاب کسی جرات نداشت به آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بگوید این کار را انجام دادیم و اینها که امروز شاهدید، به برکت تهرانی‌مقدم‌هاست.

این نماینده مجلس ادامه داد:، اما یک سوال مطرح است و آن اینکه پشتیبان این عزت و اقتدار چه کسی بوده است و چه کسی در آنجا برای این موضوع مایه گذاشته است، به شما می‌گویم که می‌شود نام دکتر قالیباف را در کنار آن آورد و وقتی لازم بود قرارگاهی تشکیل شود و سازندگی اتفاق بیفتد هیچوقت یادم نمی‌رود آخرین باری که سردار قاسم سلیمانی را به اتفاق ابومهدی المهندس، ملاقات کردیم به ما فرمود ما شما را خواستیم که بگوییم به بهای خون شهیدان در میدان پیروز شدیم و حالا شما بروید در عراق و سوریه قرارگاه خاتم‌الانبیاء را برای آنها راه‌اندازی کنید تا در عرصه ساخت‌وساز، در سرمایه‌گذاری، عمران و آبادانی عقب نمانند. موضوع این بود که ما تجریبایت قرارگاه خاتم‌الانبیاء را به کشور عراق و سوریه که خون داده بودند تا کشورشان بماند منتقل کنیم و در این راه، آقای قالیباف نیز در این عرصه بوده است.

نیکزاد گفت: آقای قالیباف در نیروی انتظامی فرماندهی کرد، زمانی هم که وارد شهرداری تهران شد - به لحاظ اینکه مادر مرحومم در جنوب شهر تهران زندگی می‌کرد- شاهد بودم آنچه که در کم کردن فاصله امکانات شهری بین شمال و جنوب تهران اتفاق افتاد، رضایت مردم را در پی داشت.

او بیان کرد: ما چهار سال همکار آقای قالیباف در مجلس بودیم، ایشان در رأس نظارت، در موضوع رتبه‌بندی معلمان، ساماندهی کارکنان، مسکن، و صدور مجوز‌ها کارنامه قابل قبولی در بین خواص و عموم دارد.

رئیس ستاد قالیباف گفت: بنابراین کسی باید سکان قوه مجریه را به دست بگیرد که در بحث سیاست خارجی، سیاست داخلی، تورم‌ها، ارزش پول ملی، مسکن، تلاش برای معیشت مردم، ناترازی انرژی، صندوق‌های بازنشستگی، حذف بروکراسی‌های زائد اداری، در بحث ناترازی درآمدها، در بحث تصمیم‌گیری برای اینکه بتواند به معضلات و مشکلات مردم در معیشت، ازواج و مسکن و آنچه که سبب زندگی مردم توام با عزت در دنیا برای رسیدن آخرت آباد می‌شود، تخصص داشته باشد.

نکیزاد در پایان گفت: در اردوگاه انقلاب کسانی که مومن و متعهدند می‌توانند کشور را بر مبنای برای حکمرانی درست هدایت کنند باید شناخت داشته باشند و تصمیم بگیرند و با توجه به اینکه شورای نگهبان در این عرصه پنج نفر را قرار داده است ضمن احترام بر طرف مقابل ما اعلام می‌کنیم آنکه بتواند راه شهید رئیسی را در باب مجاهدت ادامه بدهد - که همه‌ی اینها مراقب احوال خودشون و اقدام خودشان هستند - کسی نیست جز جناب آقای دکتر قالیباف.

به گزارش خبرنگار ما، این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد همراه بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

مطالب مرتبط
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
در انتخابات ریاست جمهوری 1403 به چه کسی رای می دهید؟
آخرین اخبار