دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
از سوی دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در مازندران اعلام شد

تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت در مازندران

تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت در مازندران
برنامه‌های دهمه ولایت و امامت در استان مازندران توسط دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در این استان به همه مدیران استانی جهت برگزاری باشکوه این اعیاد معنوی و جهانی اعلام شد.

زهرا شریفیآوای خزر: حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح یک‌شنبه در جلسه شورای اداری مازندران به اهم برنامه راهبردی غدیر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بزرگداشت غدیر با شعار «امیرالمومنین علی (ع) الگوی زندگی» دراستان اجرایی می‌شود.

وی از راه‌اندازی پویش اطعام دهی یک وعده غذای علوی خبر داد و افزود: ایستگاه صلواتی در بازار هم‌زمان با دهه ولایت و امامت برپا می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در مازندران از بازسازی واقعه غدیر با همکاری سپاه کربلا خبر داد و گفت: خطبه‌خوانی غدیر نیز در جمع سادات استان برگزار می‌شود.

وی به اهمیت فضاسازی با محوریت دهه ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: نام‌گذاری پروژه‌های عمرانی استان به نام غدیر نیز مورد انتظار است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی از هماهنگی با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت غدیر خبر داد و گفت: فراخوان دومین کنگره بین‌المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان ۱۳ آبان ماه سال‌جاری با رویکرد آداب و سنن غدیری منتشر خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران  با بیان اینکه جشن و مهمانی بزرگ غدیر با حضور بیش از ۲۰۰ موکب پذیرایی و خدمت رسانی در سطح مرکز استان روز دوشنبه ۴ تیر ماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۳ برگزار می‌شود، افزود: این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه درمازندران و برپایی غرفه‌های خیاطی، پیرایش مردانه، عکاسی، پذیرایی، سرود، تئاتر، مولودی خوانی و ... همراه خواهد بود.

وی از برگزاری جشنواره نواحی نیز در شرق مازندران خبرداد و تبلیغات محیطی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نان صلواتی، مسابقات قطعه ادبی، خطاطی و مسابقات شعر علوی را از دیگر برنامه‌های غدیر عنوان کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین به اطعام دهی ۵ هزار نفری در شب عید غدیر در محوطه امامزاده یحیی (ع) ساری اشاره کرد و افزود: این مهمانی غدیر با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همراه است.

وی بر ضرورت تبیین سیره عملی و سبک زندگی امیرالمومنین علی (ع) بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل نو تاکید و عنوان کرد:باتوجه به انتخابات پیش رو باید سیره سیاسی امام علی (ع) بازخوانی شود.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
در انتخابات ریاست جمهوری 1403 به چه کسی رای می دهید؟
آخرین اخبار