دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
قالیباف در تهران:

مردم اجازه بازگشت به دهه ۹۰ را نخواهند داد

مردم اجازه بازگشت به دهه  ۹۰ را نخواهند داد
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: مردم دیگر اجازه بازگشت به دهه ۹۰ را نخواهند داد، راه شهید رئیسی را ادامه می‌‌دهیم، کارهای ناتمامی که انجام نشده بود را تمام می‌‌کنیم، امور کشور را با همراهی مردم به پیش خواهیم برد.

فرزانه حسنی - آوای خزر - تهران: محمد باقر قالیباف عصر امروز چهارشنبه در اجتماع بزرگ هواداران در ورزشگاه شیرودی تهران، اظهار کرد: نتیجه تفکری که دوگانگی را رقم زد، تورم و افزایش ۲۶ برابر نقدینگی است، آنها می‌ خواهند آن روزها را تکرار کرده و آن شرایط را به مردم به نوعی تحمیل کنند، اما مردم متوجه این مسئله هستند.

وی افزود: مردم دیگر اجازه بازگشت به دهه ۹۰ را نخواهند داد، راه شهید رئیسی را ادامه می‌ دهیم، کارهای ناتمامی که انجام نشده بود را تمام می‌ کنیم، امور کشور را با همراهی مردم به پیش خواهیم برد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه معتقدم ناکارآمدی ریشه فساد و تمام اتفاقات است، خاطرنشان کرد: اگر اتفاقات دیگری می‌ افتد ریشه در این نوع فساد و تصمیم‌ های خلق الساعه دارد، این نابسامانی‌ ها، ناکارآمدی ها و دوگانگی های بیهوده که یک دهه کشور را عقب نگه داشت و سیستم متوقف شد، حل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در مناظره‌ ها هرگز تنش ایجاد نکردم و تنش اصلا کار من نیست، حتی در دوران شهرداری هرگز با وجود اختلاف هایی که با دولت ها بود وارد تنش نشدم و کار مردم را پیش بردم.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: در سال ۹۸ اصلا مجلس و عضو شورای امنیت ملی نبودم و نیروی جهادی در نیروی امام رضا (ع) مانند دیگر جهادگران بودم، تا این لحظه کسی که مدعی این مساله شده بود تکذیب نکرده است و به امید خدا روز جمعه پایان تنش و آغاز گشایش در زندگی مردم است، اگر می‌ جنگیم برای دین و دنیای مردم می‌ جنگیم.

وی با بیان اینکه امروز بدون شک مسائل اقتصادی، مهمترین مساله ماست، اظهار کرد: اولین تحول، تحول در عرصه‌ های اقتصادی است. بی‌ شک این تحول از مسیر انتخابات اتفاق خواهد افتاد ولو اینکه در ۴۸ ساعت آینده در روز جمعه هشتم تیر ماه می خواهیم حداقل برای یک دوره چهار ساله که در کشور ما و در خیلی از کشورهای دنیا این گونه است که بعضا دو دوره است، برنامه ریزی کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع یک دهه آینده را می خواهیم امور و مسئولیت مهمترین و عالی ترین مرجع اجرایی کشور را به کمک مردم به دست بگیریم، در حقیقت می خواهیم برای آینده فرزندانمان، خودمان، ایران عزیزمان، نظام‌مان و انقلابمان و بدون شک راه امام (ره) و شهدا تصمیم بگیریم. 

مردم اجازه بازگشت به دهه  ۹۰ را نخواهند داد

وی افزود: پس از روز انتخابات، روز مهم و تصمیم مهمی است که باید با دقت و توجه این کار را انجام دهیم، من مطمئنم ملت ما حتما این گونه خواهد کرد و هر آنچه اراده الهی و خواست مردم باشد رقم خواهد خورد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مشارکت در اولویت اول مهمتر از این است که چه کسی را انتخاب می‌ کنیم، مشارکت یعنی امنیت ملی ما و اقتدار ما ولو اینکه امروز نقش یک رای و یک عزیز، زن و مردی که در صندوق ها حضور پیدا می کند مانند حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در خاکریزها از وطنمان، انقلابمان و ناموسمان دفاع کردند و این را به عنوان وظیفه ملی و شرعی خودمان بدانیم.

وی افزود: در سال ۸۸ دیدید چه بحث هایی در رابطه با آن تعهدات و حرف ها زده شد، همان حرف ها در سال ۹۲ زده شد و آن دوگانگی‌ ها اتفاق افتاد.

به گزارش آوای خزر، قالیباف در پایان گفت: امروز می بینیم در دهه ۹۰ که این تفکر بر کشور مدیریت کرد نتیجه‌اش این تورم، این گرانی، این رکود، در یک دهه کمتر از متوسط سالانه کمتر از یک درصد رشد ۲۶ برابر افزایش نقدینگی این مدیریت آنهاست فلذا امروز مدعی اند که این را مجددا در کشور تکرار کنند و بر مردم ما به گونه دیگری در حقیقت بخواهند تحمیل کنند. حتما مردم ما متوجه این موضوع خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار