دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران:

محور سوادکوه تا روز جمعه مسدود خواهد بود

محور سوادکوه تا روز جمعه مسدود خواهد بود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع سیلاب در سوادکوه که خسارت فراوانی نیز به همراه داشت، گفت که نیرو‌های امدادی و خدمات رسان هم اکنون در حال بازگشایی جاده سوادکوه و همچنین جمع آوری نخاله و ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند که بازگشایی این محور قطعا تا روز جمعه به طول خواهد انجامید

به گزارش آوای خزر، حسینعلی محمدی شیرکلایی اظهار کرد: هم اکنون ۶۰۰ نیروی انسانی در قالب ۴۴ تیم امدادی و خدمات رسان با به کارگیری ۳۶ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه حضور دارند و در حال بازگشایی جاده سوادکوه و جمع آوری ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند . 

وی خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و خدمات رسان و پاکسازی مسیر، پیش بینی می شود تا روز جمعه جاده سوادکوه بازگشایی و در آخرین روز هفته جاری زیر بار ترافیکی برود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در دامنه ها و ارتفاعات استان، خاطرنشان کرد: با شکل گیری جریانات همرفتی و بارش رگبار باران در شب و روز گذشته در شهرستان های سوادکوه، چالوس و ساری و آمل و سوادکوه شمالی، شاهد طغیان و افزایش سطح آب رودخانه ها بودیم.

محمدی شیرکلایی اظهار کرد: به دنبال بارش رگباری باران و طغیان رودخانه ها، شاهد حجم آورده زیادی از سیلاب بودیم که باعث مسدود شدن محورهای اصلی و آسیب رساندن به تعدادی از خودردهای عبوری شد.

وی با اشاره به حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین استاندار مازندران در نخستین ساعات وقوع سیلاب در سوادکوه، گفت: با هدف تسریع در خدمت رسانی و کمک به سیل زدگان، استاندار مازندران دستور داد در کمترین زمان ممکن نسبت به این مهم اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار