دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱
در ستاد خدمات سفر مازندران عنوان شد

یوسف نوری: یک تیر برق را بر نمی‌داریم/ مدیرکل بازرسی استانداری مازندران: می‌خواستم علیه شرکت برق اعلام جرم کنم

یوسف نوری: یک تیر برق را بر نمی‌داریم/ مدیرکل بازرسی استانداری مازندران: می‌خواستم علیه شرکت برق اعلام جرم کنم
خبر مرگ چهار عضو یک خانواده به دلیل برخورد خودروی آنها با تیر برق در ساری آنقدر تلخ بود که معاون امور حقوقی استانداری مازندران در جلسه روز سه‌شنبه بگوید: می‌خواستم علیه شرکت توزیع برق اعلام جرم کنم و استاندار هم بگوید: یک تیر برق را برنمی‌داریم و اگر کسی بابت این خبر (مرگ یک خانواده) دق کند نباید او را نصیحت کرد.

به گزارش آوای خزر از ساری، یوسف نوری عصر روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اشکالات مازندران نداشتن زیرساخت به ویژه در بخش راه است، اظهار کرد: هفته گذشته به وزیر راه و شهرسازی نامه زدم که حداقل یکی از راه‌های مازندران باید درست بشود، جاده مرزن‌آباد ۳۶ همت نیاز دارد، جاده هراز ۷ همت و جاده چالوس هم نیازمند اعتبارات چند هزار میلیارد تومانی است.

او اشاره‌ای هم به نوسانات و قطع مکرر برق در استان مازندران داشته و گفته که این نوسانات را به هیچ وجه نمی‌پذیرم؛ با وزیر نیرو صحبت کردم و ایشان گفتند که اختیار را به استان می‌دهم که برق را مدیریت کنید.

استاندار مازندران با اشاره به برخورد چند دستگاه خودرو با تیر برق در جاده فرح‌آباد ساری که مورد آخر آن ۱۶شهریور بوده و منجر به مرگ همه سرنشینان آن شده‌است، گفت: "یک تیر برق را بر نمی‌داریم. اگر کسی این را بشنود و دق کند نباید نصیحتش کنیم".

یوسف نوری: یک تیر برق را بر نمی‌داریم/ مدیرکل بازرسی استانداری مازندران: می‌خواستم علیه شرکت برق اعلام جرم کنم
اسماعیل مهرافزا مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران پیش از سخنان استاندار به این موضوع اشاره و تصریح کرد: چهار عضو یک خانواده در حالی‌که در تعطیلات می‌توانستند ساعات خوبی را کنار هم داشته باشند، اما با برخورد خودروی پراید به تیر برق در جاده فرح‌آباد که یک جاده گردشگری است، جان خود را از دست دادند. و تا کنون چهار خودرو با این تیر برق برخورد داشتند و چهار خانواده عزادار شدند.(بر اساس گزارش اورژانس مازندران، در حادثه آخر، یک دستگاه پراید پس از برخورد با تیر برق آتش گرفت به طوریکه هویت سرنشینان مشخص نبود)

او گفته است که می‌خواستم علیه شرکت توزیع برق مازندران اعلام جرم کنم. چاله و چوله‌های شهر هم مورد انتقاد است و واقعا ما در استانداری در حالیکه یک دستگاه حاکمیتی و ناظر عالی هستیم، اما داریم کار دستگاه‌ها را انجام می‌دهیم.

 استاندار مازندران در این جلسه از مدیرعامل هلال احمر مازندران خواست که یکسری چادر‌هایی را آماده کند که در مناطق گردشگری نصب شوند و اگر مسافرانی علاقه به چادرخوابی داشتند از آن استفاده کنند.

او همچنین از مسئولان مربوطه خواسته تا فکری برای سرعت‌گیر‌ها داشته باشند، چون در برخی مناطق واقعا غیراستاندارد است و گویی بدون ضابطه ساخته یا نصب شده است.

یوسف نوری: یک تیر برق را بر نمی‌داریم/ مدیرکل بازرسی استانداری مازندران: می‌خواستم علیه شرکت برق اعلام جرم کنم
نوری همچنین از اداره‌کل اوقاف خواسته تا مساجد بین راهی باز باشد، چون گزارشاتی داشتیم که برخی مساجد بین راهی تنها در موقع نماز باز هستند.

او همچنین با اشاره به اهمیت ستاد خدمات سفر اعلام کرده که این ستاد کار خود را بی‌وقفه انجام می‌دهد و از این به بعد یک ستاد دائمی خواهد بود.

استاندار مازندران بر برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح برای مردم در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها تأکید کرد و در این زمینه احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفته که ۳۰ گروه جهادی در ۴۰ نقطه از استان مشغول برگزاری این برنامه‌ها هستند.

یوسف نوری همچنین اعلام کرد که عوارضی آزادراه چالوس - تهران الکترونیکی شود تا از معطلی و ایجاد ترافیک جلوگیری کند.   

وی در پایان تشدید نظارت بر بازار را مورد تأکید قرار داده و گفته این اقدام باید تا پنجم مهرماه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما