دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
فرماندار لنگرود تأکید کرد

ضرورت ایجاد فضای امن و شاداب در فصل بازگشایی مدارس

ضرورت ایجاد فضای امن و شاداب در فصل بازگشایی مدارس
فرماندار لنگرود با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و مراکز علمی در جمع اعضای شورای ترافیک این شهرستان بر ایجاد فضایی امن و شاداب برای تردد شهروندان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد.

آوای خزر - ابوالفضل شکری - گیلان: محمدرضا جلالی در جلسه شورای ترافیک شهرستان لنگرود که امروز با حضور اعضای شورای ترافیک در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: در آغاز پائیز زرین و فصل بازگشایی مدارس و مراکز علمی، برای فرزندان عزیزمان فضایی شاداب و بانشاط و ایمن را باید فراهم  کنیم.

وی کاهش تصادفات فوتی و جرحی  را از مهمترین وظایف شورای ترافیک  دانست و افزود: حفظ جان شهروندان و مهمانان از هر امری مهم‌تر و حتی  ممانعت از وقوع یک تصادف نیز باید جدی گرفته شود که آمار تصادفات نیز در پاره‌ای موارد امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.  

جلالی با اشاره به این موضوع که همه تصادفات رخ داده صرفا ناشی از نواقص جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی نیست، گفت: بخشی از آن به فرهنگ ضعیف برخی رانندگان و ناهنجاری‌های اجتماعی برمی‌گردد، همچنین عیوب خودرو ها‌ی موجود در معابر نیز در این زمینه نقش آفرین هستند، لذا  ضروریست با بهره‌گیری از ابزار‌های وروش‌های مختلف علمی  وضعیت ترافیک را بهبود بخشید.  

نماینده عالی دولت در لنگرود در خصوص نصب سرعت‌کاه‌ها در سطح معابر درون شهری وبیرون شهری افزود: در شرایط فعلی، این اقدام به عنوان آخرین روش و وسیله در  نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ها و اقدامات موثر بخشداران، دهیاران، شهرداران و اعضای شورای ترافیک شهرستان برای نیل به بهبود وضعیت ترافیک قدردانی کرد.  

فرماندار لنگرود در ادامه بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، و مراکز علمی ضرورت فراهم کردن فضای شاداب و ایمن در محیط شهری و جنب مدارس و مراکز علمی لازم است لذا مهیا نمودن امکانات برای ایمن سازی راه‌ها و جاده‌ها و وسایل نقلیه مورد نیاز برای دانش‌آموزان مورد تأکید است. نیاز به همکاری و همراهی بیشتر با مدیریت سه گانه آموزش وپرورش در زمینه‌های حمل و نقل دانش‌آموزان، رنگ‌آمیزی معابر و جانمایی ایستگاه‌های تاکسی وجود دارد.  

جلالی در پایان بر لزوم اجرای دقیق و به موقع مصوبات جلسه برای ایجاد محیطی شاداب، ایمن و مناسب برای تردد شهروندان تأکید مجدد کردند.از مصوبات این جلسه می‌توان به نصب چراغ‌های راهنما، خط‌کشی معابر عمومی و عابر پیاده، ساماندهی دستفروشان و استانداردسازی سرعت‌گیر‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما