دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
نماینده ولی‌فقیه در سازمان هوا و فضا سپاه: 

رژیم صهیونیستی به منفورترین دوران خود رسیده‌است

رژیم صهیونیستی به منفورترین دوران خود رسیده‌است
نماینده ولی فقیه در سازمان هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در هیچ دورانی به این اندازه مفلوک نبوده است، گفت: این رژیم اکنون به منفورترین زمان خود از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... رسیده‌است. 

علی‌اصغر فتوحی- آوای خزر: حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی پنج‌شنبه شب در یادواره سرداران، فرماندهان و ۳۵۰ شهید شهرستان گلوگاه در مصلی امام علی (ع) با اشاره به ایثار و ایمان شهیدان، اظهار کرد: اهل ایمان آینده را می‌بینند، راه برای آنها روشن است. شهدا در یک دست قرآن و در دست دیگر ولایتمداری داشتند و با تکیه بر قرآن، از دین خدا پاسداری کردند و در راه خدا و برای دفاع از کیان کشور و ناموس وطن، شهید شدند.
وی با بیان اینکه ما با داشتن ولی حکیم، مقام معظم رهبری دچار گرداب نخواهیم شد، گفت: ولایتمداری و پایبندی به مبانی و ارزش‌های انقلاب هدف شهدا برای دفاع از آرمان‌های انقلاب است.
تویسرکانی افزود: شهدا انسان‌های وارسته‌ای بودند که با فرمان امام راحل پا در راهی گذاشتند که راه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برای ماندگاری اسلام و حقانیت خون بر شمشیر بود که جان خود را در این راه نثار کردند.
نماینده ولی فقیه در سازمان هوا فضا سپاه پاسداران با اشاره به وجود جبهه کفر و تقابل آن با جبهه حق از صدر اسلام تا کنون، اظهار کرد: اکنون جبهه همان است، فقط شکل شهادت و دفاع عوض شده است، هم خاکریز‌ها همچنان پابرجاست و دفاع کردن‌ها هم وجود دارد.
وی ادامه داد: اکنون بر ما تکلیف است که با تکیه بر ولایت، دفاع از حریم اهل بیت (ع)، دفاع از ارزش‌ها در همه صحنه‌ها، مدیریت بر فضای مجازی، و دفاع از کیان انقلاب و نظام جمهوری را ضروری بدانیم تا مورد هجمه غافلان داخلی و دشمنان خارجی قرار نگیریم.
تویسرکانی با بیان اینکه همواره باید در برابر فتنه آشوب‌طلبان و نیرنگ دشمنان آماده بود، تصریح کرد: فضای مجازی، جبهه باطل دشمن برای کم‌رنگ کردن نقش ولایتمداری و رهبری در جامعه امروز است و باید با آگاهی و بصیرت در آن فعالیت داشت.
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ولایتمداری گفت: سوالی نیست که ولی برای آن پاسخ شفاف نداشته باشد، در قضیه فلسطین بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری عاقبت اسرائیل جز نابودی و فروپاشی نیست، چون ظالم، وحشی و ضد بشر هستند و اکنون به منفورترین دوران خود از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی رسیده است. 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هیچ دورانی به این اندازه مفلوک نبوده است، درست است که جنایت می‌کند، کودک می‌کشد، اما اینها چیزی جز نفرت و سرعت در سقوط این رژیم نیست، این سنت الهی است و سر سوزنی در آن تردید، و تغییری نیست. 
نماینده ولی فقیه در سازمان هوا فضا سپاه گفت: راهبرد جریان انقلابی و ولایتمداری، پیروزی و غلبه بر طاغوت است. 
وی با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان عج، اظهار کرد: این سنت الهی و وعده حق است که آن حضرت ظهور خواهد کرد و جهان پر از عدل و قسط خواهد شد. 
تویسرکانی در پایان با بیان اینکه را شهدا، راه خوش‌عاقبتی است، گفت: این راه، راه بدون ترس، غم و نگرانی است. گرچه دشمن همه ابزار‌ها را به کار گرفته، نفوذ و ترور می‌کند، و کودک می‌کشد، اما کاری از پیش نمی‌برد و به هدفش نمی‌رسد، چون راهش راه باطل است. 
انتهای پیام/۱٠٠۳/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما