دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
از استان همسایه چه خبر؟  

بسته خبری استان گیلان در ۲۵ شهریور

بسته خبری استان گیلان در ۲۵ شهریور
 نخستین اخبار استان گیلان در پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر را در بسته خبری ۲۵ شهریورماه بخوانید.

 آوای خزر - گیلان- ابوالفضل شکری: مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اظهار داشت: مشارکت مردم برای ما در تمام پروژه‌ها خصوصا حفاظت بسیار حائز اهمیت است، چون وابستگی مردم به منابع طبیعی خصوصا در روستا‌های حاشیه جنگل و جنگل نشینان بسیار زیاد است.

مهندس سید مازیار رضوی افزود: آنها بهترین حافظان منابع طبیعی هستند زمانی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی می‌توانیم موفق باشیم که مردم و بهره برداران ما  که در مراتع هستند کمک کنند و با فرهنگ بالایی که دارند در حفاظت از منابع طبیعی دست این سازمان را بگیرند.  

مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان اراضی ملی در سطح استان را حدود یک میلیون هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: مساحت گیلان اگر یک میلیون و ۴۷۵ هزار هکتار است یعنی چیزی حدود ۷۰  درصد عرصه‌های استان را اراضی ملی تشکیل می‌دهد که  ۵۶۵  هزار هکتار جنگل،  ۲۴۴  هزار هکتار مرتع و مابقی اراضی موات، دولتی، حریم دریا، اراضی مستحدثات و اراضی جنگلی جلگه‌ای است که به صورت پراکنده در جلگه‌های استان وجود دارد.

مهندس رضوی در زمینه حریق در جنگل‌های استان خاطرنشان ساخت: ما حریق طبیعی نداریم، چون جنگل‌های ما هیرکانی است و خاص شمال کشور و جنگل‌های پهن برگ، حریق خودبه خودی در این منطقه نداریم.   وی افزود: چیزی حدود  ۱۰۰_۱۲۰ هکتار حریق به صورت کف داشتیم یعنی گونه‌های جنگل که خشک می‌شوند مانند سرخس‌ها  و عقابی‌ها  که یک ساله هستند شرایط آتش سوزی را فراهم می‌کنند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه در استان گیلان پدیده شوم قاچاق چوب را داریم افزود:  اگرچه اینها به صورت سازمان یافته یا گروه‌های قاچاق دسته جمعی نیستند، اما مردم باید به ما کمک کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان مکشوفات قاچاق چوب را حدود هزار متر مکعب بیان داشت.  

بسته خبری امروز استان گیلان

فرهنگ حفظ منابع طبیعی از مدارس آغاز شود

مدیرکل منابع طبیعی استان  گیلان در ادامه افزود: مهمترین کار  ما جدای از عملیات مراقبتی، پروژه کشت یک میلیارد درخت است که یک پویش مردمی است و هم سازمان‌های دولتی مکلف به اجرای این کار هستند که در محل ادارات و اراضی خود انجام دهند.  

مهندس رضوی تعهد امسال کاشت نهال را هشت میلیون نهال اعلام کرد که از آذر ماه شروع خواهد شد این در حالی است که در سال گذشته بیشتر از نه میلیون نهال کاشته شد که البته خود مردم در قالب پویش‌های خود بیشتر از هفت میلیون خودجوش انجام دادند.

مهندس رضوی خاطرنشان ساخت: فرهنگ حفظ منابع طبیعی باید از مدارس شروع شود و سال گذشته بالای ۸۰ پویش در سطح مدارس داشتیم.

وی اعتبارات ملی آبخیزداری را حدود  ۳۶  میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: قرار است از اعتبارات بخش محرومیت زدایی  ۵  میلیارد در سطح ملی به ما داده شود همچنین  استان  قول داده  ۳۰ _۴۰ میلیارد تومان اعتبار  آبخیزداری به ما بدهد.

رضوی با تشکر از فرمانداران شهرستان‌ها و کمیته برنامه ریزی سازمان مدیریت که در سطح  ۱۷ شهرستان حدود  ۲۰  میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته اند  اعلام کرد:  از اعتبارات متمرکز استانی خصوصا در طرح تالاب انزلی که ۱۰ رودخانه به تالاب ورود می‌کند قول داده شده که  ۲۰  میلیارد تومان اختصاص بدهند که امیدواریم محقق بشود.

بسته خبری امروز استان گیلان
اقتدار و پیشرفت کشور از طریق مدیریت دانایی میسر است

به گزارش خبرنگار آوای خزر در گیلان؛ محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اقتدار و پیشرفت کشور را از طریق مدیریت دانائی میسر دانست و گفت: در راستای تحقق اقتدار و پیشرفت در کشور، تأکید بر  استفاده از مدیریت دانایی و استفاده از نخبگان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری ضروری است، مدیریت دانایی به عنوان یک ضرورت، باید در دستور کار قرار گیرد.  

جلالی افزود: اکر کشوری در درون خویش ضعیف باشد باید درجات انعطاف پذیری خویش را  افزایش دهد فلذا برای اینکه مملکتی به درجات عالیه پیشرفت نایل آید باید از افراد توانا بهره برداری کند.  

وی بیان کرد: هر چقدر در شکوفا ساختن استعداد‌ها در سایه دانش و بهره‌گیری صحیح علمی و آموزشی بیشتر تلاش کنیم به همان نسبت مسیر پیشرفت کشور را هموار ساخته ایم.

محمدرضا جلالی احیای هویت ایرانی وا سلامی در نظام آموزشی  برای پیشرفت کشور را مهم  برشمرد و اشاره کرد: لزوم ترویج عفاف، حجاب و اقامه نماز به عنوان الگو‌های عملی یک فرد مسلمان و همچنین، احیای دیانت در کنار رشد علمی بیش از هر زمان دیگری ضروری است. در این راستا، باید به نیاز‌های جوانان و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی توجه ویژه‌ای شود و از ترویج فرهنگ‌های غیر مرتبط با هویت ملی جلوگیری شود.

وی گفت: دشمنان در تلاش هستند تا با ایجاد روزنه‌هایی کوچک از نارضایتی در جامعه ما، آنها را به حفره‌های بزرگ امنیتی تبدیل کنند و لذا با تمام قوا درصدد ترویج فرهنگ مبتذل خود در جامعه ما هستند.  

جلالی اشاره کرد: آغاز فصل دانش‌آموزی باید با نشاط و شادمانی همراه باشد و جایگاه علم و عالمو به تبع آن جایگاه  معلمان، فرهنگیان و اساتید به عنوان علما، هادیان و الگو‌های مرجع و جامعه پذیر، باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

بسته خبری امروز استان گیلان
مشکل تردد در پیست موتورسواری کیاشهر

 شهروز محمدی مسئول هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی بندر کیاشهر در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر در گیلان اظهار داشت: با وجود داشتن دو پیست موتورسواری، اما به دلیل مشکلاتی که با سازمان آب داریم نمی‌توانیم از این پیست‌ها استفاده کنیم و مشکل تردد داریم.

مسئول هیئت موتورسواری آستانه بندر کیاشهر افزود: در مسابقات کشوری میزبان اردوی تیم ملی کشور در کمیته کراس بودیم که مسابقات آن هم در استان گیلان برگزار شد و تمام اردوی تیم ملی در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر اجرا شد.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین و هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی اجرا شده است، افزود: ۲۵_۳۰ دستگاه موتور هوندای سنگین، ۳۵ دستگاه موتورکراس، ۱۰ مدل از ماشین‌های مختلف به عنوان آفرود داریم و استفاده می‌کنیم، اما به دلیل مشکلاتی که در پیست داریم نمی‌توانیم از این پیست‌ها بهره برداری کنیم و در نتیجه مشکل تردد برای ما ایجاد می‌شود.

این مسئول ورزشی ضمن درخواست از سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: می‌خواهیم پیست‌ها را در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم  حدود ۸۰ نفر که که در آنجا مشغول هستند را بیمه کنیم.

محمدی خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه آکادمی استان را در آستانه و کیاشهر گرفتیم می‌توانیم از سن سه تا چهار سالگی تا زیر بیست سال شروع کنیم و قهرمانان سال آینده را از استان گیلان داشته باشیم.

بسته خبری امروز استان گیلان
ساماندهی ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در املش

عبدالرضا سلیمانی شهردار املش روز ۲۵ شهریور ماه در گفتگو با خبرنگارآوای خزر گیلان با اشاره به عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و واکسیناسیون ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در این شهر، گفت: راه‌اندازی مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب به صورت منطقه‌ای در سراسر استان لازم است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری املش در راستای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: با مشارکت NGO‌ها و دوستداران حیوانات شهرداری املش توانست ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب را عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و واکسینه کند.

شهردار املش با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۰ قلاده سگ به درخواست مردم و کسانی که تمایل به نگهداری از آنها برای نگهبانی داشته‌اند واگذار شد، افزود: باتوجه به رایزنی و اقدامات شهرداری موفق به احداث پناهگاه در منطقه به دور از فضای شهری نشد و البته رایزنی‌ها ادامه دارد، اما سگ‌های بلاصاحب در پناهگاه شهرداری نگهداری، تیمار، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه هزینه‌های عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب هر ماه توسط شهرداری به مراکز نگهداری یا دوستداران حیوانات در املش پرداخت می‌شود، گفت: جمع‌آوری و اقدامات نگهداری از این حیوانات توسط عوامل شهرداری و با مشارکت NGO‌ها انجام می‌شود.

وی درباره زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید سلاح بیهوشی هزینه شده است تا در ساماندهی امور مربوط به سگ‌های بلاصاحب و ایجاد آرامش برای شهروندان موفق عمل کنیم.

ایجاد مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب با مشارکت شهرداری‌ها 

سلیمانی با اشاره به طرح پیشنهادی برای راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نقاط مختلف استان، تاکید کرد: با مشارکت مسئولان در استان گیلان و همکاری شهرداری‌ها می‌توانیم مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب را به صورت متمرکز در یک منطقه یا در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب استان راه‌اندازی کنیم تا از آسیب‌های ناشی از گزیدگی سگ‌ها به شهروندان و هزینه‌های پرداخت غرامت که بعضاً از هزینه‌های عمرانی شهر بیشتر است، جلوگیری شود.

شهردار املش گفت: وجود سگ‌های غریبه یا رهاسازی در سطح شهر که به هر دلیلی توسط برخی از افراد انجام می‌شود بعضاً آرامش شهروندان را برهم می‌زند به همین دلیل شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۰۱۳۴۲۷۲۲۳۴۶ شهرداری املش به صورت شبانه روزی تماس حاصل کنند و موارد حضور سگ‌های بلاصاحب را گزارش دهند.

بسته خبری امروز استان گیلان

هدفمند کردن مصرف آرد برای جلوگیری از قاچاق  آرد در کشور 

به گزارش خبرنگار آوای خزر از گیلان، همایش صنف نانوایان با حضور مهندس گیل چالانی فرماندار ماسال و رئیس کارگروه آرد ونان شهرستان،حاج عسگر اسلامدوست مشار عالی نماینده مردم شهرستانهای تالش،رضوانشهر و ماسال، روسای ادارات صمت وجهاد کشاورزی، بسیج اصناف و نانوایان شهرستان ماسال در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.

فرماندار ماسال در این مراسم بیان داشت: سامانه نانینو میتواند کمک بسیاری برای افزایش سهمیه و کیفیت نان را داشته باشد

مهندس گیل چالانی گفت: اطلاعاتی که در سامانه نانینو وجود دارد کمیت و کیفیت و ساعت پخت وتعطیلی خود سرانه و فروش نامتعارف را کنترل میکند و درصورت عدم رعایت کاهش سهیمه را در برخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از نانوایان با آموزش درست سهمیه خود را افزایش داده گفت: برخی هم با عدم اطلاع از استفاده این سامانه سهمیه را کاهش داده‌اند.

فرماندار ماسال گفت: تمام سعی ما بر افزایش سرانه سهمیه است که این سهمیه موجود برای ۵۲ هزار نفر سرانه جمعیتی است که با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان و وجود جمعیت شناور این سهمیه کفاف نخواهد داد و باید افزایش داده شود.

وی در پایان گفت: در شهرستان ماسال سرانه جمعیتی ۹ کیلوگرم است که با پیگیری نماینده محترم در صدد افزایش آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
برچسب ها: اخبار گیلان
نظرات شما