دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
فرماندار آستانه اشرفیه خبر داد:

برگزاری جشنواره شالیزار ۳۱ شهریور در پارک ساحلی آستانه اشرفیه

برگزاری جشنواره شالیزار ۳۱ شهریور در پارک ساحلی آستانه اشرفیه
فرماندار آستانه اشرفیه از برگزاری جشنواره شالیزار در پارک ساحلی این شهرستان خبر داد که ۳۱ شهریورماه همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

آوای خزر - گیلان ابوالفضل شکری: جلسه هماهنگی جشنواره شالیزاری به ریاست خسرو آرنگ فرماندار آستانه اشرفیه و با حضور بخشداران مرکزی و بندر کیاشهر و اعضای اصلی و مدعوین جلسه برگزار شد.
 
فرماندار آستانه اشرفیه با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره‌هایی مانند جلوه‌های عاشقی و جشنواره شالیزاری که دارای  مخاطبین با سلایق منحصر بفرد در میان اقشار مختلف مردم دارد ایجاد نشاط اجتماعی همراه با فرهنگ سازی است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف جشنواره‌ها کمتر شدن فاصله میان مردم و مسئولین است لذا دستگاه‌های حاکمیتی برای نزدیکتر شدن مردم به حاکمیت از خدمات دهی و همکاری با ستاد برگزاری این  جشنواره‌ها کوتاهی نکنند.

در ادامه هر یک از حاضرین گزارشی از روند آماده سازی کمیته‌های مربوطه ارائه کردند. برپایی نمایشگاه جانبی با همیاری اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری، استفاده از هنرمندان موسیقی سنتی و تئاتر میدانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است مسابقات فوتچل (فوتبال در گل و شل) و چل نوردی به میزبانی روستای کینچاه - کشتی چل (کشتی در گل و شل) به میزبانی روستای اشمان دهکاء - والی چل (والیبال در گل و شل) و لافند چل (طنابکشی در گل و شل)  به میزبانی روستای کیسم  برگزار می‌گردد.

تاریخ برگزاری جشنواره شالیزاری ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در محل پارک ساحلی آستانه اشرفیه معین شده است که با توجه به شرایط جوی تاریخ دقیق جشنواره به همراه اخبار تکمیلی در روز‌های آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما