دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران:

نظام مبتنی بر ولايت‌فقيه به قدرت بلامنازع در جهان تبديل شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران، گفت: نظام مبنتی بر ولایت‎فقیه هیچ‌گاه به بن‎بست نمی‎رسد و به قدرت بلامنازع در جهان تبدیل شده است.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومي اداره‌کل تبليغات اسلامي مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکريان در نشست هم‌انديشي اساتيد گفتمان ديني در چاکسر محمودآباد با بیان اینکه جايگاه ولايت‌فقيه رکن اساسي نظام اسلامی است، اظهار کرد: ولايت‌فقيه سنگ‌‏‌بناى جمهوري اسلامي است و بر هر فرد مسلمان و انقلابى لازم است اين اصل اساسى را به خوبي بشناسد و سپس در مدار آن حرکت کند.

وي تبعيت از ولايت مطلقه فقيه را عامل سعادت و تعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: اقتدار ايران اسلامي در بيش از سه‌دهه گذشته مرهون نقش‌آفريني‌هاي ولايت و رهبري است.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با بيان اينکه نظام مقدس جمهوري اسلامي تنها با ولايت‌فقيه مشروعيت پيدا می‌کند، گفت: ولايت‌فقيه يک رکن وابسته و اصيل انقلاب اسلامي است که به هيچ عنوان از هم جدا نيستند.

این مسئول با اشاره به اينکه اصول و فروع دين بدون ولايت پذيرفته نيست، خاطرنشان کرد: ولايت‌فقيه و رهبري به‌عنوان يکي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي نظام اسلامي بايد همواره مورد توجه قرار گيرد.

شکریان با بيان اينکه نظام جمهوري اسلامي ايران به برکت ولايت فقيه و رهبري‌هاي پيامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبري امروز به قدرتي بلامنازع در خاورميانه و دنيا تبديل شده است، بيان کرد: ولايت‌فقيه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با تاکید بر اینکه پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري يک تکليف شرعي است، گفت: بر همه مسئولان و کارگزاران نظام واجب است که گوش به فرمان ولي امر مسلمين جهان باشند.

وي با اشاره به اينکه دشمنان به جايگاه ولايت‌فقيه در نظام اسلامي اذعان دارند، اظهار کرد: امروز تضعيف جايگاه ولايت‌فقيه يکي از مهم‌ترين اهداف و برنامه‌هاي دشمنان است.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در با تأکيد بر اينکه تحکیم انقلاب و ولايت‎فقيه بايد دغدغه همه ملت ايران به‌ويژه مسئولان نظام باشد، گفت: آحاد جامعه اسلامي بايد تبعيت محض از ولايت و رهبري را يک تکليف مهم براي خود بدانند، حضور ملت هميشه در صحنه و ولايت‌مدار ايران در عرصه‌هاي مختلف سه‎دهه اخير بيانگر اعتقاد راسخ اين ملت به اصل ولايت‌فقيه است.

شکريان با بیان اینکه‌ دشمنان نظام در آستانه انتخابات در پي ناکارآمد جلوه دادن نظام ولايي هستند، افزود: نظامي که بر پايه ولايت مطلقه فقيه پايه‌ريزي شده است، به بن‌بست نخواهد رسيد.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با بيان اينکه مردم، رهبري و باورهاي اجتماعي سه ضلع مثلث قدرت اجتماعي را تشکيل مي‌دهند، ادامه داد: امروز نظام اسلامي در سايه اسلام ناب و حقيقي به کشوري مقتدر در دنيا تبديل شده است.                                                                          
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: امروز حکومت ولايت‌فقيه به‌عنوان الگو در جهان مطرح است و در محافل سياسي و علمي سراسر دنيا اين شيوه از حکومت مطرح و آموزش داده مي‌شود، چرا که دين و خدا به عرصه زندگي انسان‌ها بازگشته است.
وي با تأکيد بر اينکه طرح انزواي نظام اسلامي از سوي غرب راه به جايي نخواهد برد، خاطرنشان کرد: عزت و عظمت امروز جمهوري اسلامي در همه دنيا زبانزد خاص و عام است و به‌حتم تلاش‌هاي نظام سلطه براي منزوي کردن اين نظام ولايي، به شکست خواهد رسيد.
| دبیر: 1001
نظرات شما