دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:

ارزیابی و تعیین خسارت از مناطق سیل‌زده مازندران ادامه دارد

ارزیابی و تعیین خسارت از مناطق سیل‌زده مازندران ادامه دارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به خسارت‌های سیل به مناطقی از استان اعلام کرد که با توجه به ادامه‌دار بودن جریانات بارشی ارزیابی و تعیین خسارت از این مناطق به اتمام نرسیده و ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر، در پی بارش‌های شدید در چند روز گذشته که از شب گذشته به مناطق شرقی رسیده است؛ در مناطقی از غرب به ویژه تنکابن، چالوس و مرکز استان در آمل و سوادکوه، و بخش‌هایی از ساری خساراتی به مناطق مسکونی یا جاده‌های مواصلاتی وارد شد.

علی‌اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران همانند حضور در سایر مناطق آسیب‌دیده در ساعات اولیه، این‌بار به اتفاق مهندس ولی‌زاده مدیر بنیاد مسکن سوادکوه در ساعات اولیه پس از وقوع سیل در مناطق زیرآب، پل سفید و محدوده دوآب این شهرستان از مناطق سیلزده، منازل و اماکن خسارت‌دیده بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن ابراز همدردی با خسارت‌دیدگان سیل، بر رعایت اصول فنی و مقررات ملی ساختمان در ساخت بنا‌های مسکونی، عدم ساخت بنا‌ها در مسیر آبراهه‌ها و سیلاب‌ها، رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی در جهت کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعت و قهری، همچنین به نظارت دقیق و مستمر مأموران فنی بر ساخت و ساز‌ها و صدور مجوز‌های اصولی و قانونی تأکید کرد.

احمدی اعلام کرد: اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین شامل ۳ دستگاه بیل (بکهو، زنجیری و لاستیکی) و همچنین ۲ دستگاه کمپرسی جهت بازگشایی معابر شهری و روستایی و همچنین اعزام کارشناسان جهت برآورد خسارت از اقدامات بنیاد مسکن استان در مناطق سیلزده دراستان بوده است.

وی همچنین به ادامه روند کارشناسی و ارزیابی‌های خسارات وارده اشاره و افزود: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و بارش در مناطق سیلزده و ادامه‌دار بودن آن و همچنین عدم بازگشایی برخی معابر روند ارزیابی و تعیین خسارت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار